پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: نصب برچسب ایمنی بر روی موتورسیکلت و وانت‌بارها حوادث جاده‌ای استان مرکزی را کاهش می‌دهد.

شعار سال: غلام‌عباس نصب برچسب ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت و رانندگان وانت‌بار را یکی از عوامل اصلی کاهش حوادث جاده‌ای دانست و اظهار کرد: با توجه به نقش بالای راکبان این دو وسیله نقلیه در بروز تصادفات نصب و آموزش نصب برچسب ایمنی بر روی موتورسیکلت و وانت‌بار در دستور کار این اداره قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر راکبان موتورسیکلت حدود 12 درصد و رانندگان وانت‌بارها حدود نه درصد از تلفات راه‌های برون‌شهری و روستایی استان مرکزی را به خود اختصاص می‌دهند که نصب شبرنگ‌های ایمنی این حوادث را کاهش می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از آموزش نصب برچسب‌های شبرنگ بر روی موتورسیکلت و وانت‌بارها در شهرستان خنداب خبر داد و گفت: در هفته فرهنگی شهرستان خنداب در حاشیه برگزاری نمایشگاه عملکرد اداره کل، نصب بنرهای آموزشی و پخش فیلم‌های مرتبط با ایمنی و ترافیک و آموزش حضوری نکات ایمنی کاربران جاده‌ای مختلف به‌منظور آموزش و ارتقای ایمنی موتورسواران و رانندگان وانت‌بار انجام شد.

بهرامی‌نیا ادامه داد: نبود استانداردهای مناسب در ساخت و نگهداری، فرهنگ استفاده ایمن و اطلاعات کافی از نحوه استفاده از موتورسیکلت، موجب تشدید سوانح متعدد موتورسیکلت‌سواران در معابر شهری و برون‌شهری بخصوص محورهای روستایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: همچنین بیشتر تصادفات این گروه از کاربران جاده‌ای در ساعات شب و به علت عدم رؤیت توسط سایر رانندگان است، نصب برچسب‌های شبرنگ بر روی موتورسیکلت و وانت‌بارها می‌تواند تا حد زیادی تصادفات را در محور خنداب و استان مرکزی کاهش دهد.

بهرامی‌نیا با بیان اینکه در تجزیه‌وتحلیل آمارها علت عمده تصادفات فوتی موتورسواران به علت ضربه به سر است، ادامه داد: به همین منظور موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی در تمام ترددهای شهری و جاده‌ای برای افزایش ایمنی تشویق شده‌اند که مجموعه اقدامات شامل تشویق به استفاده از کلاه ایمنی، نصب شبرنگ و بالا بردن آگاهی راکبان و رانندگان طی چهار سال گذشته 32 درصد تلفات را در موتورسواران و 17 درصد تلفات را در وانت‌بارها نسبت به مدت مشابه قبل کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه تلفات حوادث رانندگی تبدیل به یکی از عوامل اصلی مرگ‌ومیر در کشور شده است، اظهار کرد: موتورسیکلت به‌عنوان وسیله نقلیه با آسیب‌پذیری بالا و دارای بیشترین نسبت تلفات به تصادفات در سطح دنیا شناخته‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: این وسیله نقلیه به دلیل قیمت نسبی پایین، قدرت مانور بالا در تمامی معابر و مصرف سوخت کم به‌ویژه در مسیرها و به‌ویژه مسیرهای روستایی مورد استقبال است که دلیل آسیب‌پذیری بیشتر و دارا بودن تنها دوچرخ نسبت به سایر وسایل نقلیه از حساسیت بیشتری در برابر مخاطرات و برخورد وسایل نقلیه برخوردار است که برچسب‌های شبرنگ برای موتورسیکلت‌هایی که به دلیل خرابی سیستم روشنایی احتمال برخورد و حوادث برای آنها بخصوص در ساعات شب بسیار محتمل به نظر می‌رسد را کاهش می‌دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 شهریور 96، کدمطلب: ۱۳۹۶۰۶۰۸۰۰۰۲۵۳، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین