پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱
اداره بزرگ‏ترین کشور دنیا تنها نیمی از باری است که ولادیمیر پوتین بر دوش می‌کشد. نصف دیگر مربوط به این است که او باید وانمود کند کار سختی انجام نمی‌دهد.

شعارسال: چهره و لباس سرد پوتین پیام‌های متفاوتی دارد. بی‌بی‌سی در گزارشی، این پیام را در یک عبارت خلاصه می‌کند: «کنترل محض». به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین می‌داند در هر زمانی چطور لباس بپوشد ولی همواره یک پیغام را منتقل کند. این پیغام بر خلاف باور بی‌بی‌سی کنترل نیست، بلکه اقتدار است.

جیمزباندترین رئیس جمهور

این گزارش می‌افزاید: «پوتین جوری لباس می‌پوشد که گویا برای تجسس روزانه حاضر شده است». افسر سابق KGB واقعا لباسش را طوری تعیین می‌کند که تداعی‌کننده جیمز باند باشد. وقتی که یک شرکت تولید بازی آنلاین از مشتریانش خواست تا پوستری برای بازی جدید این شرکت طراحی کنند، یکی از کاربران پوستری از جیمز باند را که سرش با سر ولادیمیر پوتین جایگزین شده بود پیشنهاد کرد. این عکس به سرعت منتشر و توسط گروه‌های ناشناس در جاهای مختلف مسکو روی دیوارها نصب شد. گرچه پوتین به این اقدام واکنش نشان داد، اما بعید نیست که از ته قلب خوشحال شده باشد.

راز کراوات پوتین

معمولا قواعد جهانی دیپلماسی جای کمی برای بروز شخصیت فردی سیاسیون باقی می‌گذارد، اما نه برای پوتین. او سابقا به عنوان «مرد در لباس مشکی» شناخته می‌شد: رئیس جمهوری که بیشتر به رنگ‌ مشکی برای کت و شلوارهایش علاقه دارد، کمتر از رنگ‌های جیغ برای کراوات‌های بدون نقش و نگارش استفاده می‌کند و رنگ‌های محافظه کارانه را برای پیراهنش ترجیح می‌دهد. با این حال، سلیقه رنگ‌بندی رئیس جمهور در سال‌های اخیر کمی وسعت پیدا کرده: او حالا سایر رنگ‌های تیره از قبیل خاکستری و آبی تیره را هم برای کت و شلوارهایش در نظر می‌گیرد و به کراوات‌های قرمز تیره علاقه نشان می‌دهد.

پوتین از برندهای متفاوتی لباس می‌پوشد: او علاقه خاصی به برندهای داخلی دارد مثل تیگران(Tigran) اما والنتینو (Valentino) برای کراوات و جان لاب (John Lobb) و سالواتوره فراگامو (Salvatore Ferragamo) برای کفش از محبوب‌های اوست.

اما آنچه در لباس‌هایش بیشتر به آن توجه می‌کند ساعتش است. رئیس جمهور روسیه از این‌که دوربین‌ خبرگزاری‌ها مجذوب ساعت 0.5 میلیون دلاری برند آ.لانگه و زهنه (A.Longe & Sohne) اش شوند، ابایی ندارد. تعداد ساعت‌هایی که پوتین در سال‌های اخیر به دست کرده، حداقل 11 عدد تخمین زده می‌شود. با تمام این صحبت‌ها، برند محبوب پوتین بلانکپان (Blankpain) سوییسی است. رئیس جمهور علاقه خاصی هم به هدیه‏دادن ساعت‌هایش به مردم عادی دارد. پوتین در سال 2009، یک ساعتش را به پسر یک چوپان در منطقه سیبری و یک ساعتش را به یک آهنگر هدیه داد.

استایل پوتین در خیابان‌های مسکو

آن طور که ایران آرت نوشته است، لباس‌فروشی‌های مسکو معمولا همگی دسته‌ای لباس با تصویری از پوتین دارند. اگر از بعضی از تصاویر عجیب که مثلا پوتین را در حال غذادادن به اسب نشان می‌دهند، یا عکسی که در آن رئیس جمهور آمریکا کوچک‌‏اندام به نحو ملتمسانه‌ای به پوتین بزرگ نگاه می‌کند صرف نظر کنیم، در بیش‌‏تر تصاویر، پوتین با چهره‌ای مصمم و عموما با عینک آفتابیش نشان داده می‌شود و شخصیت مرموز و جیمزباندگونه‌اش را به یاد می‌اندازد.

مُدی که پوتین ترویج می‏‌کند

ولادیمیر پوتین تنها با کت و شلوار و مد دیپلماتیکش شناخته نمی‌شود. تصاویر معروف او سوار بر اسب، در حالی که تنها پوتین، ساعت، عینک آفتابی و یک شلوار نظامی به تن دارد و بدن ورزشکاریش را به رخ می‌کشد، لباس موتورسواریش بازهم با عینک آفتابی، لباس جودو و عکس‌هایی که در یک باشگاه بدنسازی با لباس ورزشی به قیمتی معادل 3200 دلار گرفته است، تنها بخشی از مدی را که رئیس جمهور روسیه عرضه می‌کند، نشان می‌دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه العالم، تاریخ انتشار: 9شهریور1396، کدخبر: 3040511: www.fa.alalam.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین