پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
طبق ادعای یکی از افراد باشگاه استقلال در این باشگاه جعل امضای مدیر عامل صورت گرفته است.

شعار سال: حمید صفری درباره جعل امضای رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال در زمان حضور او در کلمبیا برای مسابقات جام جهانی فوتسال اعلام کرد: این جعل امضا درباره قرارداد علی اکبری یکی از بازیکنان استقلال بوده که باشگاه استقلال از من خواست تا این تخلف را رسیدگی کنم. در نشستی که با افتخاری و سلطانی برگزار کردیم، به من اطلاع دادند بدون اطلاع اکبرپور، سرمربی تیم جوانان استقلال، بازیکنی به نام صمدایی در فهرست تیم جوانان قرار داده شده است. صادق ورمزیار، سرپرست آکادمی استقلال نام صمدایی را در هیئت فوتبال ثبت کرده بود.

او ادامه داد: این بازیکن در تمرین امیدها شرکت می کرد اما نامش در فهرست جوانان رد شده بود. از لحاظ فنی هم واقعا ضعیف بود. این اقدام سبب شکایت اکبرپور به مسئولان باشگاه شد. آن ها هم از من به عنوان معاون اداری و پشتیبانی آکادمی باشگاه استقلال درخواست کردند تا قرارداد مذکور را بررسی کنم. من هم گفتم این قرارداد بدون امضا را ورمزیار ثبت کرده است. روی قرارداد صمدایی تنها مهر باشگاه استقلال حک شده که پس از بررسی های افتخاری مشخص شد این قرارداد جعلی است.

فساد، رشوه و جعل امضا در باشگاه استقلال با اطلاع مدیر عامل!

صفری در ادامه خاطرنشان کرد: البته چهار قرارداد دیگر هم به این صورت بسته شده است. افتخاری از من درخواست کرد تا این موضوع مسکوت بماند تا رفتار ورمزیار را به شکل ویژه ای پیگیری کند. در زمان حضور افتخاری در کلمبیا، ورمزیار قراردادی را به من تحویل داد و درخواست کرد تا آن را در هیئت فوتبال ثبت کنم اما این قرارداد را به سلطانی نماینده باشگاه استقلال رساندم.

او افزود: جالب است که قرارداد جدید هم بدون امضای افتخاری و با مهر جعلی تنظیم شده بود. در آن زمان هم مدیرعامل باشگاه قول رسیدگی داد اما شهاب جهانیان، رئیس سابق هیئت مدیره و محسن بزرگی، وکیل باشگاه به دلیل ارتباط نزدیکی که با ورمزیار داشتند مانع از رسیدگی به این قراردادها شدند.

افتخاری دوست داشت که این پرونده مخفی شود

صفری بیان کرد:پس از مدتی اکبرپور با صادق ورمزیار دچار اختلاف شدند و من هم طرف سرمربی تیم جوانان را گرفتم.افتخاری هم که دوست داشت این پرونده مخفی شود، اعلام کرد شیطنت هایی در آکادمی باشگاه استقلال صورت گرفته و پرونده این امر در اختیار کمیته انضباطی است اما این کمیته به جای اخراج ورمزیار، علیرضا اکبرپور را کنار گذاشت. او در آن زمان 40 میلیون برای جوانان استقلال هزینه کرد اما مسئولان باشگاه بدون اینکه خدا را درنظر بگیرند، ورمزیار و برادرش را که سابقه منشوری شدن دارند حفظ کردند. من هم که به صورت نصفه و نیمه با باشگاه همکاری می کنم. در کل حدود هفت قرارداد بدون امضای مدیرعامل و با مهر جعلی باشگاه بسته شد.

او درباره سکوت معنادار افتخاری نسبت به حواشی آکادمی باشگاه استقلال گفت: در آن زمان قصد داشتند تقصیر را گردن شهاب جهانیان بیاندازند اما در حال حاضر که او سمتی در باشگاه ندارد، چرا افتخاری به مسائل حاکم در آکادمی رسیدگی نمی کند؟ اعتقاد دارم او در انجام امور باشگاه ضعیف و ناتوان است و کارهایش را افراد دیگری انجام می دهند.

افتخاری شخصیتی دوگانه دارد

او ادامه داد: افتخاری هیچ واکنشی درباره مضروب شدن سرپرست تیم جوانان و مدیر اجرایی باشگاه از سوی یک بوقچی انجام نداد. او تنها خوب حرف زدن را بلد است و در عمل صفر است. افتخاری شخصیت دوگانه ای دارد. من که نگفتم ورمزیار مهر باشگاه را جعل کرده است بلکه افتخاری و سلطانی چنین موضوعی را اعلام کردند.

قرارداد بازیکنان بزرگسال بدون مهر و امضا ثبت می شد

معاون اجرایی و پشتیبانی آکادمی استقلال بیان کرد: سلطانی جزء نیروهای حفاظت فیزیکی باشگاه بود که خودش را به ما "نیروی امنیتی" معرفی کرد. پرویز برومند و سیاوش اکبرپور شاهد ماجراهای آکادمی هستند. سیاوش صدایی از حسین خادمی پخش کرد که در آن مشخص شد ورمزیار قصد تحمیل بازیکن به او را داشته است. افتخاری در مقابل این موضوع هم واکنش نشان داد. برای پیگیری حواشی آکادمی به وزیر ورزش و جوانان نامه زدم اما او هم دستور داد شخص افتخاری پیگیری کند. متاسفانه کار از ریشه خراب است و افتخاری به دلیل برخی ارتباط ها مورد حمایت مسئولان است. قرارداد برخی بازیکنان بزرگسال هم بدون اینکه مهر و امضا داشته باشد در دفتر پندار توفیقی به امضا می رسید.

مهر باشگاه استقلال جعل شده بود

او عنوان کرد: مگر باشگاه دفتر ندارد كه قرارداد و كارهاى مهم باشگاه در دفتر آقاى توفيقى انجام می شود! افتخاری اصلا قراردادهایی كه توفيقی منعقد می کند را از لحاظ قیمتی و شرایط فنی نمی بیند و تنها امضا کننده است. همین مسائل سبب شده هرکسی به خودش اجازه دهد در استقلال هر کاری را انجام دهد. با توجه به اقتدار علی اکبر طاهری هیچکس در باشگاه پرسپولیس به خودش اجازه نمی دهد حرف بزند حتی اگر این باشگاه مشکلات زیادی داشته باشد. خود افتخاری به من اعلام کرد مهر باشگاه استقلال جعل شده و تا حدی هم این موضوع را پیگیری کرد اما محسن بزرگی با همکاری افتخاری این موضوع را پنهان کرد.

صفری بیان کرد: با توجه به اینکه باشگاه استقلال دولتی است باید تخلفات این باشگاه به شکل ویژه ای پیگیری شود. طبق مدارکی که سلطانی به من داد، ورمزیار برای حضور صمدایی در استقلال حدود 100 میلیون تومان پول گرفته است. زمانی که این مسائل مطرح می شود دست کم باید مدیرعامل باشگاه یا ناظران ویژه تخلفات را پیگیری کنند. جعل مُهر جرم دولتی است . کمیته اخلاق، فدراسیون فوتبال واعضای هیئت مدیره هم باید به این موضوع رسیدگی کنند.

حقوق یک بوقچی استقلال به خاطر کتک زدن مسئولان سه برابر شد

معاون اجرایی و پشتیبانی آکادمی باشگاه استقلال در ادامه خاطرنشان کرد: برخی مسئولان باشگاه در داخل ساختمان باشگاه استقلال کتک خوردند اما هیچکس واکنشی نشان نداد. در سال 2017 در یک باشگاه فرهنگی-ورزشی این کارها انجام شده و حقوق بوقچی ضارب از یک به سه میلیون افزایش یافته است.زمانی که برخوردی با این بوقچی انجام نمی شود، ادم های این بوقچی در ورزشگاه مردم را کتک می زنند. متاسفانه تنها در ایران بوقچی از باشگاه پول می گیردو جالب اینجاست این پول هم از پیامک های مردم تامین می شود.

نگذاشتند افراد سالم در آکادمی کار کنند

صفری ادامه داد:حسن روشن قصد داشت با بی اخلاقی های حاکم در استقلال مبارزه کند اما مسئولان باشگاه اجازه ندادند او یک ماه هم در باشگاه کار کند. زمانی که او به آکادمی آمد، دست کم 10 توپ درجه یک، دو دست لباس تمرین، دو لباس بازی و یک زمین تمرینی برای ما گرفت. آقایان به بهانه اینکه روشن قصد هزینه تراشی برای باشگاه را دارد و نمی خواهد پول آکادمی را از والدین بچه ها بگیرد، او را کنار گذاشتند. پندار توفیقی اجازه نمی دهد هزار تومان بودجه به باشگاه برسد اما در زمان رضا صادق پور که فرد سالمی بود، یک بازیکن سفارشی وارد آکادمی نمی شد. البته برخی مربیان ما به دلیل اینکه حتی هزار تومان هم درآمد نداشتند، به فساد رو می آوردند. صادق پور برای تهیه لباس به افراد مختلفی رو می زد. بودجه های آکادمی استقلال در کجا خرج شده است؟ سال گذشته 35 میلیارد تومان برای تیم بزرگسالان استقلال هزینه شد اما نمی دانم چرا سیاوش اکبرپور به عنوان مربی تیم جوانان باید 40 میلیون تومان از جیب خرج کند. علی تقی پور بازیکن جوانان استقلال هفت عمل جراحی روی دستش انجام داد اما ورمزیار و مسئولان باشگاه یک بار هم برای بررسی وضعیت او به بیمارستان نیامدند. سعید طرزی هفت میلیون از جیب برای عمل این بازیکن هزینه کرد.

عضو هیئت مدیره حق اعتراض ندارد، چه برسد به من!

او در ادامه خاطرنشان کرد: آقایان ادعا می کنند که از بازیکنان تیم های پایه در رده بزرگسالان استفاده می کنند اما باید به خاطر داشته باشندکه این بازیکنان حاصل زحمات ایوب اصغرخانی و حسین سعد محمدی هستند. توفیقی پول آکادمی باشگاه استقلال را در جیب بازیکنان بزرگسال می ریزد چراکه در حال حاضر همه کاره باشگاه شده است. وقتی هم که فردی مانند حسن زمانی به این مسائل اعتراض می کند، مسئولان استقلال واکنش نشان می دهند. اگر او به عنوان عضو هیئت مدیره نتواند حرف بزند، اجازه حرف زدن به من داده می شود؟

پیشکسوتان سالمی مانند جعفر مختاری فر و رضا نعلچگر بیرون نشسته اند وحتی بلیت بازی های تیم را دریافت نمی کنند اما برخی افراد نزدیک به مدیرعامل بلیت ها را در بازار آزاد به فروش می رسانند. با پیگیری های انجام شده متوجه شدیم یکی از نزدیکان مدیر عامل به همراه یکی از بوقچی های این باشگاه بلیت ها را به بازار آزاد داده اند.

او افزود: مدارک این امر هم موجود است. فساد در باشگاه استقلال ریشه کرده است. بودجه به آکادمی نمی رسد اما برخی افراد دلال رابه استقلال راه می دهند. مهر باشگاه جعل شده اما هیچ نهادی نظارت نمی کند که آیا اصلا این ماجرا صحت دارد یا خیر. حتی اجازه نداند حراست وزارت ورزش و جوانان به چنین ماجرایی ورود کند. پس از فایل صوتی ای که از علی سامره پخش شد، هیچکس به این امر واکنش نشان نمی دهد. چه کسی قرار بود به زور به حسین کاظمی بازیکن تحمیل کند؟ مردم باید از این حقایق مطلع شوند. یک بوقچی استقلال برای بیشتر بازی کردن یک بازیکن از پدرش پول گرفته بود و فیش این مبلغ را هم در اختیار مدیرعامل قرار دادیم اما بازهم سلطانی ماجرا را مخفی کرد. بارها به صورت پنهانی تخلفات اکادمی را به گوش مسئولان باشگاه رساندم اما از آنجایی که افتخاری اهمیتی به این موضوع نمی دهد، می خواهم این مسائل رسانه ای شود چراکه حرف های مدیرعامل استقلال طبل تو خالی است و از زمین تا آسمان تفاوت دارد.

معاون اجرایی و پشتیبانی آکادمی استقلال بیان کرد: ما در زمان مدیریت فتح الله زاده 50 تا 70 درصد هر سال پرداختی داشتيم چرا در اين چهار  سال هزارتومان به آكادمی پرداختی نداشتيم؟ افتخاری به صراحت اعلام كرد ورمرزيار مُهر باشگاه را كه داخل كت من بوده جعل كرده چون مهر فقط دست مدير عامل است. من صد قرارداد ثبت كردم که همه با امضای مدير بوده اما چرا فقط اين هشت قراردادی كه ورمرزيار ثبت كرده مهر و امضایش جعلی است؟

اسناد صوتی و نوشتاری این ادعا و رونوشت قرارداد ها نزد ما محفوظ است و صحت این اسناد از لحاظ قانونی بر عهده ما نمی باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 8 شهریور 96، کدمطلب: ۶۲۲۳۰۴۷:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین