پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۶
نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: نرخ تشکیل سرمایه ثابت در ایران منفی است.

شعارسال: حسین سلاح ورزی صبح پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با حضور وزیر اطلاعات در سخنانی با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم بر اساس ماده ۱۱ قانون بهبود فصای کسب و کار، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تقریبا هر ماه برگزار شده است، اظهار داشت: سالانه ۱۰ جلسه برگزار شده است و امروز ۳۹ امین جلسه آن در استان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل و درمان رشد منفی اقتصادی در کشور و کنترل تورم سرسام آور ابتدای دولت یازدهم، حل بحران روابط خارجی و توقف تشدید تحریم های اقتصادی از جمله خدمات دولت یازدهم بوده است، گفت: پیش بینی پذیر کردن اقتصاد کشور اتفاق خوشایند دیگر دولت یازدهم بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید به زبان آمار و با استفاده از اندازه گیری صحبت کنیم، گفت: اتفاقی که در دولت افتاد این بود که تورم ۳۵ درصدی به حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در ۵۰ سال گذشته به طور متوسط علی رغم اینکه در لرستان ۱.۷ مساحت کشور را داشتیم و ۲.۲ درصد جمعیت کشور و بر اساس یک توزیع نرمال باید در میانه جدول قرار می گرفتیم اما همیشه از نظر شاخص های اقتصادی جزو رده های پایین بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه واقعیت این است که در ۴ سال گذشته هم رشد سرمایه گذاری داشتیم و هم درآمد سرانه افزایش پیدا کرده و نرخ اشتغال بهبود پیدا کرده است. گفت: اینکه بگوییم بیکاری از بین رفته ساده لوحانه است اما واقعیت این است نرخ بیکاری در استان کنترل شده است.

سلاح ورزی با اشاره به اینکه نرخ تشکیل سرمایه ثابت در ایران منفی است، افزود: مادامی که این نرخ را بهبود ندهیم نمی توانیم انتظار رشد اقتصادی پایدار را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طی ۴ سال گذشته برخلاف ۵۰ سال گذشته سهم استان در شاخص های اقتصادی از متوسط کشور بالاتر بوده است، گفت: اگر قرار است لرستان به آن رتبه ای که عادلانه است برسد، باید به طور متوسط سالانه ۵ تا ۶ هزار میلیارد در استان سرمایه گذاری شود و این امر هم با سرمایه گذاری خارجی اتفاق می افتد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9شهریور1396، کدخبر: 4074841: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین