پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: نمی توانیم اجازه دهیم کشاورزی که بلد نیست از آب استفاده کند برای تولید پنج میلیون تومان محصول ۱۰ میلیون تومان آب هدر دهد چرا که این آب کمیته امدادی نیست.

شعار سال: عیسی کلانتری در جلسه شورای آب و خاک استانداری کرمانشاه با اشاره به خاطراتی از دوران مدیریتی گذشته خود و آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مدیریت آب های سطحی اظهار داشت: خدا رحمت کند آقای هاشمی را، ایشان عاشق آب بود و بودجه های بیشتری به این حوزه اختصاص می داد.

وی گفت: این روزها زمان ولخرجی آب برای ما نیست. آبی که ما امروز داریم قابل بخشش نیست. ممکن است که ما پول را از کشاورز نگیریم اما قطعا آب با قیمت متر مکعبی سه هزار تومان باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

کلانتری گفت: ما حق نداریم آب را هدر بدهیم و آن را دست کشاورزی بدهیم که بلد نیست کشاورزی کند. این آب هلال احمری و کمیته امدادی نیست. کسانی که می خواهند از این آب استفاده کنند باید نحوه اسفاده از آب را بلدند باشند. افراد باید آموزش ببینند که راندمان آن ها به سه کیلو محصول در قبال هر مترمکعب آب برسد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امروز قیمت آب پشت سدها برای ما ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان تمام می شود و نباید کشاورزی بیاید مثلا پنج میلیون تومان محصول تولید کند در حالی که ۱۰ میلیون تومان آب مصرف کرده است. الان بهره وری ما یک کیلو محصول در قبال مصرف یک متر مکعب آب است که این یعنی راندمان ما ۴۰ درصد هم نیست.

وی افزود: ما ۱۱۰ درصد منابع تجدید پذیر خود را مصرف می کنیم؛ ۹۰ میلیارد متر مکعب آب داریم و ۹۷ میلیارد متر مکعب مصرف می کنیم که حتی عربستان هم چنین مصرفی ندارد. باید کشاورز را وادار کرد که یاد بگیرد چطور از آب استفاده کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 شهریور 96، کد مطلب: 4071881:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین