پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
یک روزنامه بریتانیایی با تاکید بر بی‌توجهی جهان به ادامه کشتار مردم یمن، نوشت این کشور با فاجعه‌ای بسیار بدتر از تگزاس مواجه است، ولی کسی از آن سخنی نمی‌گوید.

شعارسال:   وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، روزنامه گاردین روز شنبه در گزارشی به قلم جاناتان فردلند نوشت:‌ «در حالی که رسانه‌های دنیا مشغول طوفان هاروی تگزاس هستند، از فاجعه‌های بسیار ویرانگرتر و شدیدتر در مناطق دیگر دنیا غافل مانده‌اند.»

نویسنده این گزارش می‌افزاید:‌ «آمریکا در یمن(عامل) قربانی نیست ولی با بریتانیا در این تجاوز همراه است. چنانچه در اینترنت بخواهید بدترین فاجعه انسانی را در جهان جست‌وجو(سرچ) کنید به شما پاسخ می‌دهد طوفان‌های هاروی و این چیزی نیست جز پوشش رسانه‌ای قوی و تصاویر تاثیرگذار(از این حادثه).»

گاردین می‌نویسد: «تعداد کشته شدگان هاروی در تگزاس از هفته گذشته که این حادثه رخ داده است تاکنون، 44 نفر است و تعداد افرادی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند و به پناهگاه رفته‌اند، حدود 32 هزار نفر. باوجود این، اینها اعداد و ارقام کوچکی هستند در مقابل فاجعه‌ای که طوفان در همین بازه زمانی در جنوب شرقی آسیا به راه انداخت و 1200 نفر کشته شدند و سیل بسیاری از افراد را در شمال هند، جنوب نپال، شمال بنگلادش و جنوب پاکستان بی خانمان کرد.»

جاناتان فردلند تصریح کرد: «تبعیضی جهانی نسبت به وقوع چنین بلایای طبیعی وجود دارد که البته موضوع شایعی است. این نوعی نژادپرستی توصیف می‌شود که گروهی از مردم زندگی خود را از گروهی دیگر از مردم مهم‌تر می‌دانند و در نتیجه، بیش از دیگران خود را مستحق پوشش رسانه‌ای، توجه، همدردی و ابراز اندوه می‌پندارند.»

گاردین در پایان این سوال را مطرح می‌کند که آیا امروز فاجعه‌ای انسانی بدتر از فاجعه یمن وجود دارد؟ که سازمان ملل‌متحد در ماه جولای (تیر) آن را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی جهان قلمداد کرده بود.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 11شهریور96، کد مطلب:270567 ، www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین