پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص ورود شورای رقابت به موضوع تاسیس داروخانه توضیحاتی را ارایه کرد.

شعار سالسیدحسن قاضی زاده هاشمی درباره ورود شورای رقابت به موضوع تاسیس داروخانه ها،گفت: واقعیت آن است که بنده در این زمینه صاحب نظر نیستم و باید معاونت حقوقی سازمان غذا و دارو و انجمن داروسازن ایران در این خصوص اظهار نظر کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: اگر شورای رقابت از نظر قانونی اختیار مداخله را دارد، باید آن را پذیرفت اما اگر این اختیار وجود ندارد باید احکام شورای رقابت از جمله محکومیت بنده یا حذف برخی از مواد در آیین نامه وزارت بهداشت از سوی محاکم رد شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: این موضوع حقوقی است و اعضای شورای رقابت و وزارت بهداشت باید از قانون تمکین کنند.

وی درباره برخی اظهارات نسبت به ایجاد انحصار در تاسیس داروخانه ها، تاکید کرد: انحصار ممکن است از این نظر باشد که انجام این امور در دست داروساز است و ممکن است عده ای بر این باور باشند که چرا تنها مجوز به داروساز داده می شود و غیرداروساز نمی تواند مجوز اخذ کند.

وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی،گفت: البته نباید از این نکته غافل شد که باید برای دانشجویان داروسازی در کشور به دنبال شغل بود، بنابراین اگر بخواهیم اشتغال آنها را مورد توجه قرار دهیم باید ضمانت خریدی وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت این دانشجویان با چه امیدی در این راه قدم بگذارند.

قاضی زاده هاشمی، ادامه داد: بحث انحصار داروخانه ها هم مورد تایید است هم خیر؛ برخی از انحصارها قابل دفاع است مانند صنوف مختلف مانند هنرمندان، مهندسان یا روحانیون که دیگران نمی توانند ورود کنند.

وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی، افزود: حال اگر اقدامات مذکور خلاف قانون است می توان در محاکم آن را نقض کرد، اما اگر خلاف قانون عمل نشده باید برای عدم تضییع حقوق آنها تلاش کرد؛ در این میان اگر شورای رقابت قانونی اظهارنظر کرده در صورتی که اثر سوئی داشته باشد باید آن را پذیرفت و اگر آن را قبول نداریم باید به سمت اصلاح قانون حرکت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 10 شهریور 96، کدمطلب: 8424 ، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین