پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
رییس جمهور آمریکا فردی را به عنوان سفیر این کشور در آلمان معرفی کرده است که سابقه او نشان می دهد دشمنی شدید با ایران داشته و کاملا مخالف برجام و سیاست خارجی اوباما در قبال ایران بوده و هست.

شعار سال: ریچارد گرنل که از سوی دونالد ترامپ برای اداره سفارت ایالات متحده در آلمان معرفی شده است، بارها مواضع سفت و سختی در قبال ایران و توافق هسته ای اتخاذ کرده است.

سخنگوی سابق ایالت متحده در سازمان ملل متحد از نخستین و اصلی ترین حامیان سیاست خارجی دونالد ترامپ بوده است و زمانی که بسیاری از جمهوری خواهان با ترامپ مخالفت می کردند، او قاطعانه پشت کاندیدای وقت حزب ایستاد.

او که بیشترین سابقه سخنگویی ایالات محتده در سازمان ملل را بر عهده داشته و در زمینه های تحریم های ایران و اصلاح ساختار سازمان ملل با دیپلمات های آلمانی همکاری کرده است به این امید روانه برلین می شود که روابط شکننده آلمان و آمریکا را ترمیم کند.

همان طور که سی ان ان اشاره می کند، یکی از موضوعاتی که گرنل در آلمان دنبال خواهد کرد توافق هسته ای ایران است که او از آن با عنوان «ضعیف» یاد می کند. در حالی که دولت ترامپ به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران است، انتظار می رود که سفیرش در برلین به افزایش همکاری شرکت های آلمانی با ایران بپردازد.

تنها دو روز پس از امضای توافق هسته ای در ژوئیه 2015، گرنل در یادداشتی برای واشنگتن تایمز سیاست خارجی باراک اوباما در رابطه با ایران را مورد حمله قرار داد و از عقب نشینی آمریکا در خصوص بازدید از اماکن نظامی ایران انتقاد کرد.

او در یادداشتی با عنوان «وقت تلف کردن بسیار زیاد در گفتگوهای ایران»، توافق هسته ای را مغایر قطعنامه های وقت شورای امنیت سازمان ملل متحد خواند چرا که ایران هرگز اجازه «بازدید از هرجا در هر زمان» را به بازرسان آژانس نداده بود.

گرنل با اشاره به این که دولت اوباما و آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانند برای دسترسی به سایت های نظامی ایران درخواست کنند، گفته بود: «ما همین حالا هم جواب ایران را می دانیم. همان چیزی را می گویند که سال 2006 گفتند. و حالا فشار کمتر، پول بیشتر و تحریم کمتری وجود دارد و هیچ اهرمی برای اجبار به دسترسی [به سایت های نظامی] نیست».

با توجه به اظهارات اخیر نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، در خصوص لزوم دسترسی به اماکن نظامی ایران، بهتر می توان انتخاب گرنل و ماموریت آینده او را درک کرد.

چنان چه سنا صلاحیت سفیر پیشنهادی ترامپ برای برلین را تایید کند، احتمالا مرحله تازه ای در مورد توافق هسته ای ایران آغاز خواهد شد که محور آن بازدید از اماکن نظامی خواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ 11 شهریور 96، کد مطلب: 377861: www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین