پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مدیران امروز، جوانان را با زمان حال خود مقایسه می‌کنند و با توجه به این نگرش برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی به نتیجه‌ای نمی رسند.

شعار سالسید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور کمرنگ جوانان در بدنه جریان اصول‌گرایی، گفت:‌ باید به جوانان و حضور آنان به عرصه های سیاسی – اجرایی کشور اعتماد کرده و حتی مکانیسمی برای تربیت آنان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در برخی کشورها، دانشکده ها و مراکز علمی برای جذب استعدادها، پرورش و آماده سازی آنان برای پست های مدیریتی ایجاد شده است، افزود: تربیت جوانان برای آینده یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، در هر صورت باید به نسل‌های جدید اعتماد کرده و آنها را وارد عرصه مدیریتی کرد، این امر در دوران انقلاب، تجربه بسیار مفیدی بود.

نقوی حسینی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب، شاهد حضور وزرای بیست و چند ساله بودیم که حتی یک روزهم تجربه مدیریتی نداشته و مستقیما به عنوان وزیر منصوب شدند، توضیح داد: فرماندهان دفاع مقدس همچون حسن باقری و همت، جوانان 20 یا 21 ساله ای بوده و از خود خلاقیت نشان دادند. محمد باقر قالیباف با 22 سال سن فرمانده لشگر بود، در حالیکه هم اکنون ما به جوانانی با این سن اعتماد نمی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران فعلی، تجربه سی و اندی ساله خود را در نظر گرفته و فکر می کنند اگر این تجربه وجود نداشته باشد، مدیریت محال است، افزود: مدیران امروز، جوانان را با زمان حال خود مقایسه می کنند و با توجه به این نگرش برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی به نتیجه ای نمی رسند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران نباید جوانان را با خود، بلکه با خود جوان، دانش و توانمندی اش مقایسه کنند، افزود: در صورت ادامه این نگرش و فرصت ندادن به جوانان، در آینده دچار مشکل می شویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد مراکز استعداد یابی و پرورش مدیران آینده، با بیان اینکه این اقدام باید از روزهای نخست انقلاب صورت می گرفت، توضیح داد: یکی از اقدامات بسیار مهم و انقلابی شهید بهشتی تشکیل حزب بود، به اعتقاد وی حزب باید بستری برای کشف نیروها، استعدادها و تربیت و آشناکردن آن‌ها با تجربیات باشد اما متاسفانه در ایران احزاب شکل نگرفتند اگرهم اقدامی صورت گرفت، توسط شخصیت های سالخورده انجام شد و جوانان در این تشکل ها، عرصه ای برای کار ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد ، تاریخ انتشار 13 شهریور 96، کدمطلب: 271436 ، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین