پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
sick building syndrome به سندرمی است که علت آن از گذراندن اوقات در ساختمان هایی که مشکلاتی در زمینه معماری و سلامت دارند اطلاق میشود.

شعار سال: هر چند این موضوع برای مهندسین ساختمان ما ناآشناست اما پزشکان با آن آشنایی کامل داشته و دستورالعمل های مربوط به خود دارند.

بنا بر تعاریف سندرم ساختمان بیمار به شرایطی در یک ساختمان گفته می شود که ساکنین آن نشانه هایی از بیماری هایی را دارا هستند که به سپری کردن زمان زیاد در آن ساختمان نسبت داده می شود اما بیماری خاصی را به سبب آن نمی‌توان نام برد.

این امر که به علت ضعف در طراحی بوجود می اید بسیار فراگیر بوده و معمولاً وجود اشکال در گرمایش و تهویه‌ مطبوع (اچ‌وی‌ای‌سی) از مهمترین عوامل ایجاد این بیماری می باشد. از دیگر عوامل می‌توان از خروج گازها از مواد ساختمانی استفاده شده در ساختمان، ترکیبات آلی فرار، کپک، خروج نامطلوب مولکول های ازون (تولید جانبی دستگاه های اداری)، مواد شیمیایی صنعتی و کم هوا دادن اتاق نام برد.

تاثیر این بیماری بر افراد مختلف نیز متفاوت است،از اختلالات عصبی گرفته تا آلرژی و آبریزش چشم و بینی و سرفه و عطسه تا تاثیرات روانی در دامنه این موضوع می باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معماری و سلامت، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.memariosalamat.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین