پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از فوت دو گردشگر شیرازی در غار یخی چمای کوهرنگ خبر داد.

شعار سال: بهمن عسگری سوادجانی افزود: یک خانواده هشت نفره شیرازی که به قصد تماشای غار یخی چما به درون این محوطه گردشگری وارد شده بودند دچار سانحه شده و دو تن از اعضای این خانواده بر اثر سقوط تکه های یخ از سقف غار یخی دچار ضربه مغزی شده و در دم فوت می کنند.
وی ادامه داد: در این حادثه که ساعت 15 و سی دقیقه امروز (شنبه) یازدهم شهریورماه رخ داد، پدر خانواده از ناحیه پا دچار مصدومیت شد اما دو پسران 32 و 27 ساله خانواده در این حادثه فوت می کنند و سایر اعضا در غار حبس می شوند که بلافاصله با حضور نیروهای امدادی نجات پیدا می کنند و از غار خارج می شوند.
عسگری سوادجانی، پیشروی بیش از حد این خانواده در غار را عامل اصلی بروز حادثه دانست و گفت: همواره به گردشگران توصیه و هشدار داده می شود که بیش از حد مجاز در درون غار وارد نشوند چون ممکن است به سبب تغییرات دمایی قندیل ها سقوط کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این خانواده به صورت شخصی و خارج از تورهای گردشگری به استان سفر کرده بودند.
غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله 25 کیلومتری چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
این غار شبیه تنگه ای بزرگ و یک انبار پربرف است که برف های آن تا 50 متر نیز می رسد.
لایه های یخی این غار در فصول گرم و کم بارش دارای ضخامت کمی بوده و بسیار نازک و سست است و باید از عبور و داخل غار اجتناب کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 11 شهریور 96، کد مطلب: 82652679: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین