پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان از بخش تعاون به‌عنوان ظرفیتی ارزشمند اما مغفول برای اشتغال‌زایی یاد کرد.

شعار سال: محمدرضا یوسفی قبل از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه فن‌بازار در بخش تعاون که در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه پتانسیلی که در بخش تعاون وجود دارد، در راستای ایجاد اشتغال استفاده کنیم، افزود: باید از ظرفیت تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های روستایی که نیاز مبرم به ایجاد اشتغال در این مناطق داریم، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های امروز جامعه، مقوله بیکاری بوده و رفع آن در اولویت برنامه‌های دولت‌مردان قرار دارد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز تعاونی‌ها این است که عمده فعالیت تعاونی‌ها در حوزه کسب و کارهای کوچک است و اشتغال‌زایی در این بخش نیز با کم‌ترین هزینه محقق می‌شود.

این مسئول با یادآوری اینکه چشم‌انداز ما در حوزه تعاون، ایجاد 65 هزار فرصت شغلی در استان است، ادامه داد: میانگین ایجاد اشتغال در بخش تعاون یک‌چهارم هزینه متعارف در سایر بخش‌ها است، این در حالی است که این هزینه‌ها در بخش تعاون روستایی به یک ششم کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم از چشمه جوشان تعاونی به خوبی استفاده کنیم، بی‌تردید تعاونی‌های بخش روستا قادر خواهند بود با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه خود، زمینه را برای تحقق مهاجرت معکوس فراهم کنند, افزود: همه این شرایط زمانی عملی خواهد شد که به مهم‌ترین دغدغه تعاونی‌ها که همانا باور و اعتماد به این بخش است، مرتفع شود.

در ادامه این مراسم نیز رئیس خانه تعاونگران استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم برگزاری این نمایشگاه، آغازی برای زدودن گرد و غبار فراموشی از ظرفیت‌های بالقوه بخش تعاون در استان باشد، افزود: نمایشگاه فن‌بازار بخش تعاون در زنجان با 42 غرفه شامل تعاونگران و گروهی از بخش‌های کارآفرینی و موسسات حسابداری است که از 13 تا 19 شهریورماه میزبان عموم خواهد بود.

احسان اعرابی خاطرنشان کرد: تعاونگران ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت معنوی مسئولان و دولت‌مردان هستند، حمایت معنوی به این معنی است که مسئولان، تعاونگران را باور داشته و به آن‌ها اعتماد کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب: 4079180:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین