پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۱۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کارشناس محیط زیست گفت: برخی با فکر های ایدوئولوژیک ممکن است حذف اکوسیستم ها را پر اهمیت ندانند و تلاش کنند تا این رویه را در جامعه هم جاری کنند اما چنین کارهایی چیزی جز عوام فریبی نیست .
شعارسال: کارشناس محیط زیست گفت: برخی با فکر های ایدوئولوژیک ممکن است حذف اکوسیستم ها را پر اهمیت ندانند و تلاش کنند تا این رویه را در جامعه هم جاری کنند اما چنین کارهایی چیزی جز عوام فریبی نیست .

بهزادی دهزاد ، با اشاره به سخنان اخیر عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست گفت: حرف کلانتری در خصوص کم اهمیت جلوه دادن مسئله یوزپلنگ ایرانی کاملا بی پایه و اساس است ،او باید به این مسئله واقف باشد که تولیت آب با وزارت نیرو است و معاون سازمان محیط زیست وظایف دیگری دارد.

او با اشاره به اینکه به هر مسئله ای باید به جا و درست پرداخت گفت : یوزپلنگ آسیایی یک نمونه خاص و منحصر به فرد در جهان است که به دلیل رابطه خوبی که طی سال ها مردم ایران با حیوانات داشته اند در این کشور هنوز منقرض نشده اند، و این مطلب تنها به یوزپلنگ ختم نمی شود برای مثال در زابل تمساح پوزه کوتاه ، گوزن زرد و گورخر ایرانی هم به همین ترتیب هنوز در ایران وجود دارند.

دهزاد اظهار کرد: یوزپلنگ ایرانی در مقایسه هم نوع افریقایی اش سریع ترو چابک تر است به همین دلیل برای دنیا اهمیت زیادی دارد و درصورتی که بخواهیم این مسئله را کم اهمیت تر از بحران کم آبی نشان دهیم اوج ناآگاهی خود را نشان داده ایم . هیچ موجودی در چرخه طبیعت بی دلیل خلق نشده است و باید نقش خود را در سیستم ایفا کند ،حذف یک موجود می تواند همه ماده و انرژی را بهم بریزد و باعث انواع بیماری ها شود.

او ادامه داد: برخی با فکر های ایدوئولوژیکی ممکن است حذف اکوسیستم ها را پر اهمیت ندانند و تلاش کنند تا این رویه را در جامعه هم جاری کنند اما چنین کارهایی چیزی جز عوام فریبی نیست ، کسانی که چنین حرف هایی می زنند هر روز حساب خود را برای روز حساب سنگین تر می کنند.

این کارشناس محیط زیست اظهار داشت : من ایمان دارم که مردم ما اهیمت محیط طبیعی و همچنین تنوع زیستی و گونه های نادر را درک می کنند، اما مسئولان هم نباید وظایف خود را درباره حفظ این موارد فراموش کنند.

دهزاد افزود: هیچ کسی اشتباهاتی که در طول همه این سال ها برای محیط زیست اتفاق افتاده فراموش نمی کند Tما نمی توانیم با بزرگ نمایی مشکلات دیگرل؛ توجه افکار عمومی را از مسائل دور کنیم.

او نسبت به بحث سد سازی در شمال کشور هم واکنش نشان داد و گفت: کسانی که صحبت از جنگل های دست کاشت در شمال کشور می زنند گویا نمی دانند که جنگل های هیرکانی شمال کشور بیش از 6 میلیون سال قدمت دارد و به دوره سوم زیست شناسی باز میگردند، هیچ گاه نمی توان آن را حتی با جنگل های دست کاشت مقایسه کرد.

او همچنین به انتصابات در سازمان محیط زیست اعتراض کرد و گفت: مسئولانی که درمعاونت های سازمان محیط زیست منصوب شده اند در جایگاه های دیگر مسئولیت و پست دارند و نمی توان انتظار داشت همه وقت و انرژی شان را روی مسائل محیط زیستی بگذارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1396، کدخبر: 609713، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین