پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید در پژوهش و عملیات گام های موثری برداریم.
شعارسال: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: باید در پژوهش و عملیات گام های موثری برداریم.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای امروز در نشست علمی و تخصصی ارتقای جایگاه ایران در المپیک پیرو طرح پژوهشی ایران در المپیک 2024 گفت: کسب موفقیت در هر کاری بدون دانش و برنامه استراتژیک و اهداف دقیق امکان پذیر نیست. استفاده از علم و پژوهش های علمی یکی از بحث های مهم ورزش است که باید به آن توجه ویژه ای شود. کارهای پژوهشی و تحقیقی در نگاه عملیاتی و اجرایی با پژوهش های جامع تکمیل می شود. چند سالی است که مراکز علمی از پژوهش های کم بهره ای برخوردار هستند به همین دلیل در حوزه اجرا با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. برای اینکه در مباحث مختلف ورزشی بتوانیم به موفقیت های لازم دست پیدا کنیم، باید در پژوهش و عملیات گام های موثری برداریم. پژوهش باید با علم های جدید بررسی شود و مباحث قوت و ضعف ها، فرصت و تهدیدها با تحقیق و پژوهش می توانیم نکات ضعف خود را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تحقیق و پژوهش علمی ورزش تعدادی از فدراسیون ها توانستند با دانشگاه ها ارتباط هماهنگ و خوبی برقرار کنند و تعدادی از فدراسیون ها نیز کارهای نیمه کاره ای انجام دادند و تعدادی از فدراسیون ها نیز فقط برنامه های استراتژیک را تعریف کردند. برای حضور موفق در المپیک و رقابت های جهانی نیاز مبرم به پژوهش های علمی داریم. در 4 سال آینده باید بدانیم که چه راهی را برای المپیک می خواهیم ادامه دهیم. اگر دقیق نباشیم و فرصت ها را به خوبی نشناسیم نمی توانیم به نتیجه لازم برسیم. تاکنون اقدامات خوبی در طرح های پژوهشی شکل گرفت اما امیدوارم که با همکاری فدراسیون ها بتوانیم در رشته های مختلف در رقابت های المپیک به مدال ها و جایگاه های خوبی برسیم.

داورزنی گفت: توجه جدی بر کیفیت کار پژوهش های علمی بسیار مهم است. در ورزش کشور مشکل اصلی پول نیست و پول کمک می کند که به اهداف برسیم اما هر موضوعی به پول و سرمایه وصل نمی شود، حداقل در والیبال ثابت شد که مشکل اصلی پیشرفت ورزش پول نیست بلکه با حرکت استراتژیک مشخص و دقیق توانستیم در این سال ها در رشته ورزشی والیبال به دستاوردهای خوبی برسیم. تعداد زیادی از رشته های ورزشی نیاز به مطالعات دقیق و شناخت ظرفیت ها دارد. کشور ایران از استعدادها و ظرفیت های مناسب برخوردار است اما در بسیاری از استان ها و شهرستان ها به دلیل عدم شناخت دقیق از فرصت ها بسیاری از استعدادها هدر می رود.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به جایگاه مناسب در المپیک نیاز است که برنامه بلندمدتی را تدوین کنیم. هر رشته ورزشی برای رسیدن به نتایج مورد نظر در المپیک نیاز به یک برنامه استراتژیک مشخص دارد. در این برنامه باید تدوین شود چه ابزاری در چه میزانی نیاز آن رشته ورزشی است حتی رقبای احتمالی در المپیک نیز در آن رشته مشخص بررسی شود. برای رسیدن به مدال های خوشرنگ در المپیک نیاز داریم از سنین نوجوانی و جوانی اقدامات موثری انجام دهیم تا با برنامه ریزی کامل و جامع در آینده بتوانیم در المپیک با استفاده از سرمایه گذاری که در سنین نوجوانی و جوانی انجام داده ایم به مدال های بیشتری در المپیک برسیم. ایران با توجه به جمعیت مناسبی که برخوردار است می تواند در هر رشته ورزشی در المپیک سهمیه داشته باشد همانند صربستان که با جمعیت کمتری نسبت به ایران در هر رشته ورزشی سهمیه المپیک دارد. باید ظرفیت ها را شناخت و براساس نیاز ظرفیت ها برنامه ریزی مداوم و بلندمدتی برای حضور موفق در المپیک شکل گرفت.

داورزنی تصریح کرد: با توجه به جمعیت جوانی که در ایران وجود دارد می توانیم با مطالعه دقیق در پیشرفت ورزش گام های بلندی برداریم. متأسفانه در امور ورزش تعدادی از رشته های ورزشی به شکل جزیره ای اقدام می کنند و هر کسی کار خود را انجام می دهد اما باید با پژوهش دقیق و استفاده از پتانسیل های استان و شهرستان ها و برنامه ریزی مداوم از نرم افزارها و سخت افزارهای موجود نهایت استفاده را ببریم. ورزش قهرمانی به مطالعه زیادی نیاز دارد تا بتوانیم در توسعه ورزش به رونق برسیم. ماده 88 لطمه سنگینی بر ورزش قهرمانی کشور ایجاد کرد که باید این ماده قانونی اصلاح شود تا با استعدادیابی از سوی هیأت های استانی بتوانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم. هیأت های استانی با عنوان عنصر اصلی شناخت استعدادهای استان ها و شهرستان ها باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرند.

وی افزود: هیأت استانی برای شناخت دقیق استعدادهای ورزشی محیط پیرامون خود نیاز مبرمی به ابزار مورد نیاز دارند اگر سالن های ورزشی در استان ها از سوی اداره کل های ورزشی به مزایده گرفته شود هیأت های استانی نمی توانند از ابزارهای موجود برای استعدادیابی استفاده کنند. اگر هر استانی در یکی از رشته های ورزشی ضعیف است باید اداره کل های ورزشی این مسئولیت را به گردن بگیرند و نقاط ضعف خود را برطرف کنند و به هیأت های استانی نیز برای رسیدن به مسئولیت ها و اهداف خود کمک کنند.

داورزنی گفت: ایران باید در بسیاری از حوزه ها حرف اول را بزند و در این راستا نگاه کاملا آرمانی داریم تا بتوانیم با کمک پژوهش های علمی و صنعت دانشگاه ورزش کشور را به پیشرفت های لازم برسانیم و امکان ندارد بدون تلاش و استراتژی به نتیجه برسیم. اگر در امر ورزش به این فهم مشترک برسیم که به فکر منافع ملی باشیم می توانیم به نتیجه برسیم. رمز موفقیت بسیاری از کشورها توجه به منافع ملی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 15 شهریور 1396، کدخبر: 609950، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین