پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بااشاره به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) درتلاش برای توسعه همکاری صنعتی با کشور هند است، گفت: این کشور قرار است2 قرارداد واگن سازی ایران را تامین مالی می کند.

شعارسال: «منصور معظمی» روز چهارشنبه در نشست مشترک با هیات تجاری هند در محل ایدرو

از امضای قرارداد با دو شرکت هندی برای تامین مالی( فایناس) ساخت کارخانه تولید واگن باری، مسافری و مترو در یکی از مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: جزئیات این قرارداد در آینده اعلام خواهد شد.

**توسعه همکاری صنعتی درفضای پسابرجام

رئیس هیات عامل ایدرو تاکید کرد: این سازمان تلاش می کند تا با استفاده از فضای مثبت پیش آمده در پسابرجام، زمینه توسعه همکاری های صنعتی ایران و هند را بیش از پیش فراهم کند.

معظمی با اشاره به اینکه توسعه روابط اقتصادی بین تهران و دهلی در دستور کار مقام های سیاسی و اقتصادی دو کشور است، گفت: در همین پیوند ایدرو در تلاش است تا زمینه حضور هر چه بیشتر شرکت های هندی را در ایران و بطور متقابل شرکت ها و صنعتگران ایرانی را در هند فراهم آورد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بندر اقیانوسی چابهار و میدان گازی فرزاد B را 2 محور اصلی گفت وگوهای ایران و هند عنوان کرد.

معظمی افزود: در همین پیوند امروز یک تیم اقتصادی متشکل از مدیران 10 شرکت برتر خودروسازی، نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع پیشرفته، تامین فاینانس و فناوری های های تک از کنفدراسیون صادرات هند با هدایت «سهراب کومار» سفیر هند در ایران، در ایدرو حضور یافتند و فعالان صنعتی دو کشور درباره نحوه همکاری ها به تبادل نظر و گفت وگوهای دو جانبه و چند جانبه پرداختند.

به گزارش ایرنا، هند با بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر جمعیت و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان دارای فرصت های طلایی بی شماری برای گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف بویژه ایران است.

هند پس از چین چهارمین مصرف کننده نفت جهان و دومین مشتری بزرگ نفت ایران است.

به گفته کارشناسان،حجم تجارت بین ایران و هند با استفاده از طرح توسعه بندر چابهار، کریدور شمال و جنوب و ایجاد بازارچه مشترک ایران و هند در چابهار می تواند به سرعت گسترش یابد.

در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به هند را پس از نفت با 70 درصد، محصولات شیمیایی و پتروشیمی، قیر، خشکبار، خرما و مقدار کمی میوه تشکیل می دهد.

برنج، قطعات خودرو، انواع ماشین آلات، فولاد، دارو، لاستیک و چای از مهمترین اقلام صادراتی هند به ایران با یک میلیارد و 980 میلیون دلار در سال است .

برنج مهمترین محصول صادراتی هند به ایران است به گونه ای که این کشور درسالهای گذشته حدود یک میلیون تن برنج باسماتی به ایران صادر کرده است.

صادر کنندگان ایرانی، وجود قوانین دست و پاگیر گمرکی، تحمیل هزینه های جانبی، تعرفه بالای گمرکی و مشکلات بانکی را از مهمترین عوامل افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور می دانند.

به گفته فعالان امور صادراتی دوکشور این مشکلات باعث شده که تجار ایرانی ، توان رقابت با کالاهای کشورهای دیگر را که با هزینه های گمرکی بسیار پائین و حتی صفر وارد بازار هند می شود، نداشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار15شهریور96،کدخبر: 82656744 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین