پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه گفت: امسال یک هزار و ۶۴۰ دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی و تحویل ناوگان تاکسیرانی ارومیه می‌شود.

شعارسال: فخرالدین معصوم زادهبا بیان اینکه مذاکرات اتحادیه تاکسیرانی با بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات بانکی انجام شده است افزود: با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها در هوای ارومیه و بخشی از این آلودگی به دلیل خودروهای فرسوده است، به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی این تعداد خودرو فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

معصوم زاده با بیان اینکه با توجه به شرایط زیست محیطی و بحران آلودگی هوا، خروج خودروهای فرسوده از چرخه حمل و نقل ضروری است گفت: در سال ۹۳، از ۶۴۸ دستگاه تاکسی فرسوده ثبت نامی برای دریافت تاکسی جدید، تعداد ۲۰۸ دستگاه نوسازی شد.

وی علت عدم نوسازی تاکسی‌ها در سال ۹۴ را اختلافات ناشی از ایران و ستاد سوخت کشور عنوان کرد و گفت: اکنون برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شرکت ایران خودرو با اتحادیه تاکسیرانی کشور برای تحویل تاکسی‌های سمند، پژو و آریا وارد عقد قرارداد شده است و اتحادیه تاکسیرانی در حال مذاکره با شرکت‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی جهت نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهری است.

وی با بیان اینکه شهر ارومیه جزو هشت شهر آلوده کشور لقب گرفته است افزود: نو سازی تاکسی‌های فرسوده در کاهش آلودگی هوا مؤثر است، چرا که هر لیتر بنزین خودرو فرسوده در حدود ۴۳۰ گرم آلاینده در هوا تولید می‌کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه در پاسخ به اینکه توزیع سوخت یرو ۴ برای جلوگیری از آلودگی در ارومیه به کجا رسیده است گفت: متاسفانه هم اکنون این سوخت فقط در کلانشهر ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان تاکسی رانی ارومیه هشت سال است اظهارداشت: یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری ارومیه در سال ۹۵ تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان تاکسیرانی ارومیه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 19 دی 1394، کدمطلب: 3020631 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
طرح نوسازی تا کسی های فرسوده خیلی خوبه هم به کم شد الودگی محیط زیست کمک میکنه هم حما نقل برای مردم اسایشش بیشتر میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین