پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به سمت تامین منابع غیر بودجه‌ای برویم و در حال حاضر در پی توسعه شبکه آزادراهی هستیم و تا چند سال آینده به پنج هزار کیلومتر می‌رسانیم.

شعار سال: عباس آخوندی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز اول آزاد راه مشهد، چناران و قوچان اظهار داشت: خراسان یکی از کانون‌های اصلی توسعه تمدن اسلامی در منطقه است که بخش عمده‌ای از بزرگان علم و دانش برای این منطقه هستند و به همین دلیل در حوزه‌های مختلف نقش راهنما دارد و در این راستا باید شبکه ارتباطات را با نگاه فراملی به خراسان توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم با اشاره به ضروری بودن بازنگری ارتباطات ایران با آسیای میانه عنوان کرد: امنیت وابسته به توسعه ارتباطات است و منطقه خراسان نیز منطقه استراتژیک و ساختاری است و اگر این ویژگی‌ها را مورد توجه قرار دهیم نوع نگاه‌مان تغییر می‌کند، همچنین آزادراه مشهد، چناران و قوچان باید به شبکه‌های دیگر متصل شود و امیدواریم ماموریت و وظیفه تاریخی خود را بشناسیم و در جهت توسعه این خطه بکوشیم.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی در خراسان نقش محوری و کلیدی دارد، افزود: باید به سمت تامین منابع غیر بودجه‌ای برویم و در حال حاضر در پی توسعه شبکه آزادراهی هستیم و تا چند سال آینده به پنج هزار کیلومتر می‌رسانیم، همچنین هر یک کیلومتر آزادراه به 10 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و اگر روابط و قانون تنظیم شده وجود داشته باشد این پروژه‌ها برای سرمایه‌گذاران بسیار به صرفه است.

آخوندی ادامه داد: ایجاد ثبات اقتصادی برای سرمایه‌گذار اهمیت زیاد دارد و باید محیط اقتصادی را با ثبات کنیم تا بتوانیم به سمت جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برویم، همچنین در انتهای دولت قبل 28 میلیارد سرمایه‌گذاری جذب کرده بودیم در حالی که فقط 1500 میلیارد بودجه داشتیم و امیدواریم در دولت جدید شاهد افزایش سرمایه‌گذاری باشیم.

وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم بیان کرد: قطعه چناران و قوچان آزادراه باید سریع‌تر آغاز به‌کار کند و مطالعات آن عملیاتی شود زیرا در ساخت آزادراه‌ها پیوستگی اهمیت زیادی دارد و تک قطعه فایده چندانی ندارد در حالی که اگر به سمت قوچان برویم از آن طرف نیز مسیر درگز ساخته شود شبکه مناسب ایجاد می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب:1512808، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین