پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 3560 تعاونی در استان فعالیت دارند.

شعار سال: علی آشتاب در آئین بهره‌برداری از طرح‌های تعاونی بروجرد با اشاره به فرصت هفته تعاون برای معرفی این بخش و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار کرد: به دلیل آسیب‌پذیری کمتر اقدامات جمعی نسبت به فعالیت‌های فردی تجمیع سرمایه‌های اقتصادی در قالب تعاونی‌ها می‌تواند به ایجاد موفقیت‌های اقتصادی کمک کند.

وی مهم‌ترین مشکل جوانان این استان را بیکاری به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانست و افزود: جوانان می‌تواند با تجمیع سرمایه‌های اقتصادی هرچند اندک خود در قالب تعاونی‌ها و با بهره‌گیری از حمایت‌های سیستم مالی اشتغال‌زایی کرده و مشکل اشتغال دیگران را نیز رفع نمایند.

آشتاب با اشاره به اهمیت تشکیل تعاونی در روستاها خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه 37 روستا در استان لرستان برای تشکیل تعاونی‌ها در نظر گرفته‌شده است اما برای این منظور 124 تعاونی مورد هدف شناسایی‌شده که با هدایت آن‌ها به سمت تشکیل تعاونی‌های روستایی می‌توان به اقتصاد مقاومتی معنای عینی بخشید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به ظرفیت روستاهای استان لرستان برای تشکیل تعاونی تولیدات مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در پنج‌ماهه نخست امسال 53 تعاونی در سطح استان با 80 عضو تشکیل‌شده است.

وی به لزوم تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی تأکید و یادآور شد: در سطح استان لرستان بالغ ‌بر 3560 تعاونی فعال وجود دارد که جمعیت شاغل در این تعاونی‌ها 33 هزار نفر است که در بخش‌ها و زیرگروه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کنند و امسال هم تعاونی‌های استان در جشنواره‌های ملی و استان موفقیت خوبی کسب کرده‌اند به‌ویژه بخش تعاونی شهرستان بروجرد که توانسته‌اند موفقیت‌های خوبی کسب کنند و نزدیک به یک‌سوم از تعاونی‌های برتر استان در این شهرستان بوده‌اند.

آشتاب با دعوت از فعالان اقتصادی که به دنبال ایجاد اشتغال هستند، گفت: این افراد می‌توانند در قالب گروهی و جمعی به‌صورت تشکیل تعاونی این فعالیت‌ها را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر احیای ظرفیت های راکد در بخش تعاونی اظهار کرد: از محل بسته اعتبارات اشتغال فراگیر 20 درصد مربوط به حوزه تعاون است و بخشی از این اعتبار به سمت احیای تعاونی‌های راکد مشکل‌دار استان هدایت می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 18 شهریور 96، کدمطلب: 966-7284-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین