پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
معاون سیاسی سپاه گفت: خانم سوچی که در گذشته به عنوان یک چهره مدافع حقوق بشر و صلح‌دوست در سطح جهانی معرفی شده بود، امروز در میانمار جنایت‌هایی از جنس جنایت‌های تکفیری‌های داعشی را علیه مسلمانان انجام می‌دهد.

شعار سال : سردار رسول سنایی‌راد ، با اشاره به بیانیه رسمی سپاه با مضمون اعلام آمادگی این نهاد جهت کمک‌رسانی به مردم مظلوم میانمار، اظهار کرد: این موضوع که عده‌ای ورود مستشاری سپاه به سوریه و عراق و مقابله با تکفیری‌ها در آن مناطق را دستمایه‌ای قرار می‌دهند تا این پرسش را مطرح کنند که «چرا سپاه تاکنون برای کمک به مسلمانان میانمار وارد عمل نشده است؟» ، قیاسی مع‌الفارق را مرتکب شده‌اند.

وی در همین رابطه گفت: علاوه بر این موضوع که ورود مستشاری ایران به سوریه و عراق، پس از درخواست دولت‌های رسمی این دو کشور صورت گرفت، نباید از نظر دور نگه داریم که شرایط جغرافیایی ایران و میانمار بسیار متفاوت‌تر از شرایط مجاورت جغرافیایی ایران با سوریه و عراق است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با ذکر تشابهاتی میان گروهک‌های تکفیری و جنایتکاران میانمار که هر دو صرفا یک پوشش دینی برای خود انتخاب کرده‌اند، افزود: در اینکه اقلیت مسلمان میانماری مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند و از سوی حاکمیت میانمار نوعی آپارتاید علیه آنها اعمال می‌شود، شک و تردیدی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در برهه کنونی میان مذاهب اسلام و بوداییت تنش ایجاد نشود.

سردار سنایی‌راد همچنین خاطرنشان کرد: خانم سوچی که در گذشته به عنوان یک چهره مدافع حقوق بشر و صلح‌دوست در سطح جهانی معرفی شده بود، امروز در میانمار جنایت‌هایی از جنس جنایت‌های تکفیری‌های داعشی را علیه مسلمانان انجام می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه در پایان گفت: به نظر می‌رسد که در سطح خُرد و محلی، پای یک مافیای اقتصادی و زمین‌خوار و در سطح بین‌الملل نیز بحث کشاندن منازعات قومی و مذهبی از غرب آسیا به شرق این قاره در زمان پساداعش برای سفت کردن جای پای استعمار مطرح باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1396، کدخبر: 347753، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین