پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
وزیر بهداشت با اشاره به مشکل جدی معوقات صنعت داروسازی کشور گفت: هر چه زودتر باید برای این موضوع فکری عاجل شود وگرنه مردم آسیب خواهند دید.

شعارسال: دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران فارما با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: نمایشگاه ایران فارما یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور است که سابقه‌ای طولانی دارد. امسال در این نمایشگاه بالغ بر ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: سیاست وزارت بهداشت درباره داروهای تولید داخل مراقبت از مردم است؛ به طوریکه در وهله اول از سلامت مردم و سپس از توانمندی مالی‌شان مراقبت می‌کنیم تا آسیب کمتری به آنها وارد شود. بر این اساس تا جایی که بتوانیم از تولید داخلی استفاده می‌کنیم، اما اگر کیفیت داروی تولید داخلی پایین باشد و یا قیمت آن گران باشد و به جیب مردم آسیب برساند. ما بدون تعارف ترجیح می‌دهیم که در یک بازار رقابتی کار کنیم. این سیاستی است که طی چهار سال گذشته آن را دنبال کردیم و بعد از این نیز دولت و مردم انتظاری جز این ندارند.

داروسازان در جهت ارتقای کیفیت محصولات‌شان تلاش کنند

وزیر بهداشت با بیان اینکه تولید کنندگان باید در جهت ارتقاء کیفیت محصولات‌شان تلاش بیشتری انجام دهند، گفت: هدف تولید کنندگان ایرانی باید بازارهای خارجی باشد و استانداردهایشان را باید با استانداردهای بین‌المللی تنظیم و سعی کنند در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشند. در عین حال بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی هم باید نسبت به داروی تولید داخل خودباوری داشته و به داروهای تولید داخل توجه کنند و مطمئن باشند که ما از کیفیت داروی تولید داخل مراقبت می‌کنیم و حاضر نیستیم با هر قیمتی و تحت عنوان داروی تولید داخل، دارو را بپذیریم.

هاشمی ابراز امیداواری کرد که نمایشگاه ایران فارما هر سال از نظر کیفی با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره معوقات شرکت‌های دارویی گفت: در حال حاضر یکی از گرفتاری‌های جدی صنعت داروسازی کشور معوقات طولانی مدتی است که ایجاد شده و امیدواریم با تمهیداتی که رئیس جمهور و سازمان برنامه پیش بینی می‌کنند، زمان این معوقات به حداقل برسد و شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند مطالبات‌ را جبران کنند.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت از بیمه‌ها طلبکارند و صنعت دارو هم از بیمارستان‌ها و بخش خصوصی طلبکار است، ادامه داد: امیدواریم منابع بیمه‌ها هر چه زودتر در اختیارشان قرار گیرد. این منابع باید از قبل پیش بینی می‌شد. مشکل ما این است که اعتبارات لازم در بودجه سنواتی پیش بینی نشده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بنابراین باید برای جبران معوقات فکری عاجل کنند. البته این مشکل هم برای صنعت داروسازی و هم برای پزشکان، پرستاران و بیمارستان‌ها وجود دارد. در حوزه تجهیزات پزشکی نیز شاهد تاخیر در پرداخت مطالبات هستیم. بنابراین امیدوارم با صحبت هایی که انجام شده هر چه زودتر زمان این معوقات به حداقل برسد در غیر اینصورت این مشکل آسیب جدی وارد می‌کند و اگر زمان را از دست بدهیم مردم هم آسیب می‌بینند و ممکن است بازار به نوعی دچار مشکل شود. بنابراین امیدوارم هر چه زودتر این مشکلات حل شود و بیمه‌ها هم مطالبات را جبران کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 21 شهریور96، کد مطلب: 96062112082، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین