پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
حجت الاسلام المسلمین رمضانی از فعالیت ۲۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان خبرداد و تربیت نیروهای متخصص حوزه در عرصه تبلیغ بین الملل را در شرایطی که بیشتر این مراکز به دنبال ترویج اسلام لیبرال هستند، بسیاری ضروری خواند.

شعار سالهمایش «فقاهت و عرصه تبلیغ بین الملل» دوشنبه بیستم شهریور ماه از سوی مرکز تخصصی فقه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رییس مرکز اسلامی هامبورگ در این همایش اظهار داشت: تنها نهادی که خدای متعال مدیریت آن را در طول تاریخ از ابتدای آفرینش انسان برعهده داشته نهاد روحانیت است؛ البته نه روحانیت به معنای مصطلح آن بلکه به معنای هدایت انسان نسبت به آن مقصودی که برای انسان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که پیامبران نیز می خواستند در عرصه های جهانی قوانینی را برای شناخت راه و مقصد هدایت تنظیم کنند، ابراز داشت: حوزه های علمیه نیز ذیل همین بحث هستند و می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و اصلا ساختار حوزه های علمیه امروز نتیجه همین هدایت های کلان است.

باید نگاه خودمان نسبت به غرب را تغییر بدهیم

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده حدود 12 سال است که در کشورهای مختلف اروپایی مشغول فعالیت هستم و تجارب بسیار خوبی را در بخش های مختلف دانشگاهی، مراکز و حوزه های مختلف به دست آوردم که بخشی از آنها را بیان خواهم کرد، چراکه ما در سال هایی که در حوزه علمیه قم تدریس داشتیم اصلا نگاه مثبتی به غرب در بین ما نبود.

وی با بیان این که بسباری از مردم گمان می کنند که همه مردم اروپا جاهل مقصّر هستند، ابراز داشت: بنده هم فکر می کردم که همه غیرمسلمانان غرب جهنمی هستند، اما وقتی چند وقتی در غرب بودیم با یک مافیای رسانه مواجه شدیم و فهمیدیم که نباید به همه آنها به عنوان عالم عامد نگاه کرد و البته به این نتیجه رسیدیم که برخی از نگاه های کلان فقهی و کلامی در مورد غرب دقیق نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تأکید کرد: امروز باید بدانید که غالب مردم اروپا جاهل قاصر هستند و فهم این مطلب به شما در موضوع شناسی مسائل مختلف تأثیر گذار است و در مباحث فقهی نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.

نگاه های افراطی و تفریطی در مورد غرب

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در مورد غرب دو نگاه افراطی و تفریطی وجود دارد، عنوان داشت: برخی مرعوب غرب شده اند و معتقدند هرچه هست در اروپا است و دلیل بر این مسأله را پیشرفت چشم گیر غرب، کرامت انسانی و ظاهر شدن اخلاق در حقوق می دانند.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: نگاه منفی در مورد غرب تأکید می کند که مردم غرب در حال زندگی حیوانی در شکل مدرن هستند و از این طریق می خواهند راه تعامل و دیالوگ با غرب را ببندند، درحالی که قرآن خودش دستور به گفت‍‌وگومی دهد.

وی با تأکید بر این که نگاه تعادلی بین دو نگاه موجود تفصیل قائل می شود، خاطرنشان کرد: ما باید نه با دید افراطی و نه با نگاه تفریطی، نخست غرب را بشناسیم و بر اساس آن بتوانیم یک سری شرح وظایف و تکالیفی برای خودمان در عرصه تبلیغ بین الملل تعریف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی تصریح کرد: شناخت غرب یک هنر است، همچنانکه در طول تاریخ از غرب افراد زیادی به اسم متشرق به کشورهای مختلف و با هزینه های زیاد سفر می کردند و سالیان متمادی در آن کشورها می ماندند تا با فرهنگ، دین و تمدن کشورها آشنا شده و به غرب منتقل کنند.

حوزه باید از اوضاع اروپا مطلع باشد

وی با اشاره به این که حوزه باید از اوضاع غرب مطلع باشد، گفت: در مورد غرب امروز به تأملات جدی نیاز داریم و با وجود آمارهای عجیب بیشتر اهمیت این موضوع برای ما مشخص می شود.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ اضافه کرد: در ابتدای انقلاب 100 مرکز اسلامی در اروپا وجود داشت ولی امروز بیش از 2700 مرکز اسلامی تنها در آلمان وجود دارد که 240 مرکز از این تعداد، شیعه هستند؛ در انگلستان نیز همین تعداد مرکز اسلامی وجود دارد.

وی با بیان این که در برخی از شهرهای کشورهای اروپایی جمعیت زیادی از مسلمانان وجود دارد، ابراز داشت: در برخی از این شهرها حتی جمعیت مسلمان ها از غیرمسلمانان نیز فراتر رفته است، تاجایی که ما امروز در بروکسل پایتخت کشور بلژیک شاهد حضور 54 درصدی مسلمان ها نسبت به جمعیت شهر هستیم.

افزایش چشم گیر جمعیت مسلمان ها در غرب

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی ادامه داد: امروز در اروپا بین 55 تا 60 میلیون مسلمان وجود دارد که این آمار رسمی اعلام شده است ولی آمارهای غیر رسمی تا بیشتر از 70 میلیون هم می رسد؛ اما مسأله مهم این است که باید بدانیم در این مراکز اسلامی چه چیزی به خورد مسلمان ها داده می شود.

وی با تأکید بر گسترش پدیده اسلام ستیزی و اسلام هراسی در اروپا عنوان کرد: در دنیای امروز چندین قرائت از اسلام در جهان مطرح می شود؛ نخست اسلام لیبرال یا همان مسلمان بودن حداقلی است که به شدت در غرب به ویژه در مراکز علمی تبلیغ می شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در یکی از شهرهای نزدیک برلین بیش از 12 سال است که پروژه تحقیقاتی قرآن در یکی از مراکز علمی آغاز شده است و در نهایت به این نتیجه رسدیده اند که باید بخش های زیادی از قرآن کنار گذاشته شود، بخش های عمده آن مربوط به همان دوران و ویژه اعراب است و تنها بخش کوچکی به عنوان توصیه های اخلاقی قابلیت اجرا دارد.

وی با بیان این که در غرب اسلام معرفی شده از سوی امام راحل را اسلامی تند معرفی کرده اند، خاطرنشان کرد: بنده خطاب به یکی از کشیش های مسیحی که اسلام را دین خشنونت معرفی می کرد، گفتم اتفاقا اسلام دین رحمت و مهربانی است و قرآن نیز پیامر و دینش را دین مهربانی معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که بیشتر علمای مسیح حتی یک بار هم قرآن را نخوانده اند، گفت: من به همان کشیش گفتم البته ما نمی توانیم در برابر کسانی که به دنبال انحراف افکار مردم هستند بی تفاوت باشیم و از این رو مسائلی از جمله دفاع و جهاد در اسلام رسمیت دارد.

ساخت مساجد لیبرال در آلمان

وی ادامه داد: امروز شاهد ساخت مساجد لیبرال نیز هستیم، تاجایی که در آلمان مسجدی ساخته می شود که امامت جمعه آن را یک زن بر عهده دارد و مردان و زنان به صورت مختلط مشغول نماز و عبادت می شوند که ما تأکید کردیم این کار خلاف فتوای صریح فریقین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرائت دوم از اسلام در غرب اسلام افراطی است، گفت: نمونه های مبلغ شیعه و سنی افراطی در غرب زیاد است و نوع سوم اروپا نیز اسلام اعتدالی بر پایه عقلانیت مدرن است که البته هر سه این قرائت ها خطرناک بوده و نیاز به مقابله دقیق دارد.

وی تأکید کرد: با توجه به این مسائل ما اولا نیاز به نیروهای بومی داریم که با زبان روز آشنا شوند و نیروهایی را نیز در منطقه تربیت کنیم، از این رو در هامبورگ نزدیک به پنج سال است که حوزه علمیه را تأسیس کرده ایم و امروز 34 طلبه از پنج کشور جهان مشغول تحصیل در این حوزه هستند.

حجت الاسلام والمسلمینرمضانی ادامه داد: البته این تعداد طلبه با توجه به این وضعیت جهان و ترویج معنویت های ضد خدا و ضد دین آمار کمی نیست به علاوه این که بر روی این افراد سرمایه گذاری های دقیقی شده و هریک از این تعداد با سه زبان به علاوه زبان فارسی آشنایی کامل دارند.

برخی در غرب افکار مسلمان ها را میدان داری می کنند

وی با تأکید بر این که انحرافات فکری در اروپا ضرورت طراحی شبکه های به زبان غرب را تقویت می کند، ابراز داشت: امروز بسیاری از ضد مسلمان ها در غرب در حال میدان داری هستند و بودجه های کلان نیز خرج می کنند.

رییس مرکز اسلامی هامبورگ با تصریح بر ضرورت حفظ وحدت در دنیای کنونی خاطرنشان ساخت: باید بدانید در غرب ترویج شیعه خشن و لعن کننده دیگر مذاهب می شود، بنابراین باید با حفظ همین وحدت نیم بند که برخی می خواهند آن را زیر سؤال ببرند، شاهد کشتار و قتل کمتری در جهان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: به هرحال به فرموده رهبر معظم انقلاب ما اروپا را خط مقدم می دانیم و باید با تحصیل جدی حوزه و فهم فقه و معارف اهل بیت(ع)، موانع و مشکلات را از سر راه برداشته و مناطق مختلف اروپا را به نحو شایسته مدیریت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 21 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۴۲۱۲، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
میشه کلی کاره فرهنگ سازیه خوب در زمینه تبلیغه اسلام به مردم جهان انجام داد البته باید حواسمون باشه مردم اونجا رو اسلام زده نکنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین