پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
فرستاده پیونگ یانگ در سازمان ملل آمریکا را متهم کرد که تصمیم به "رویاروی سیاسی، اقتصادی و نظامی" گرفته. براساس تحریم هایی که دوشنبه به اتفاق آرا در شورای امنیت تصویب شد صادرات منسوجات کره شمالی ممنوع می شود و واردات بخش هایی از محصولات نفت و گاز هم محدود می شود.

شعارسال : در پی تصویب تحریم های تازه در شورای امنیت سازمان ملل به ابتکار آمریکا، کره شمالی گفته رنجی را بر واشنگتن تحمیل خواهد کرد تاکنون تجربه نکرده و دونالد ترامپ هم گفت این تحریم ها در مقایسه با گامی که باید نهایتا برداشته شود چیزی نیست.

فرستاده پیونگ یانگ در سازمان ملل آمریکا را متهم کرد که تصمیم به "رویاروی سیاسی، اقتصادی و نظامی" گرفته. براساس تحریم هایی که دوشنبه به اتفاق آرا در شورای امنیت تصویب شد صادرات منسوجات کره شمالی ممنوع می شود و واردات بخش هایی از محصولات نفت و گاز هم محدود می شود.

این تحریم ها در واکنش به ششمین و قوی ترین آزمایش اتمی کره شمالی در ماه جاری اتخاذ شد.

هان تا سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل، گفت که او "قطعنامه غیرقانونی" جدید شورا را "قاطعانه رد می کند."

او در یک کنفرانس سازمان ملل در ژنو گفت: "تدابیری که جمهوری دمکراتیک کره اتخاذ خواهد کرد آمریکا را دچار شدیدترین رنجی خواهد کرد که در تاریخش تجربه کرده."

"به جای تصمیم های درست با تحلیل منطقی... رژیم واشنگتن بالاخره تصمیم به رویارویی سیاسی، اقتصادی و نظامی گرفت، چون اشتغال خاطر زائدی به این رویای دست نیافتنی دارد که پیشرفت های نیروی اتمی جمهوری دمکراتیک کره را که هم اکنون هم کامل شده به عقب برگرداند."

این قطعنامه پس از آن تصویب شد که روسیه و چین، متحدان کره شمالی، آمریکا را نسبت به تخفیف پیش نویس اولیه تحریم ها قانع کردند.

پیش نویس اولیه خواستار ممنوعیت کامل واردات نفتی کره شمالی می شد، قدمی که به گفته بعضی تحلیلگران می توانست باعث بی ثباتی رژیم کره شمالی شود.

اما ابراز نگرانی شد که در صورت ممنوعیت کامل واردات نفت، جمعیت این کشور در طول زمستان با سختی زیاد مواجه شود.

تحریم هایی که سازمان ملل با آنها موافقت کرده به این شرح است:

    *محدود شدن واردات محصولات نفتی. چین، بزرگترین متحد تجاری کره شمالی، بیشتر نفت خام این کشور را تامین می کند.

    *منع کامل خریداری صادرات منسوجات که به عنوان دومین صادرات بزرگ این کشور ۷۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

 *   ممنوعیت صدور ویزاهای تازه برای کارگران کره شمالی در خارج که به تخمین آمریکا نهایتا باعث کاهش ۵۰۰ میلیون دلار درآمد مالیاتی این کشور خواهد شد.

پیشنهادی برای انسداد دارایی های رهبر کره شمالی و منع سفرهای خارجی او از پیش نویس اولیه حذف شد.

ترامپ روز سه شنبه در واکنشی گفت: "به عقیده ما این فقط یک قدم خیلی کوچک دیگر است، قدم بزرگی نیست."

"مطمئن نیستم که تاثیری داشته باشد، اما خوب است که هر ۱۵ کشور عضو به آن رای دادند. اما این تحریم ها در مقایسه با چیزی که نهایتا باید انجام شود چیزی نیست." او توضیح بیشتری نداد.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از رای شورای امنیت گفت: "ما از افزایش تحریم ها لذتی نمی بریم. ما دنبال جنگ نیستیم."

"رژیم کره شمالی هنوز از نقطه غیرقابل بازگشت رد نشده. اگر به این مسیر خطرناک ادامه دهد، ما فشار بیشتری خواهیم آورد. انتخاب با آنهاست."

یک سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز سه شنبه گفت: "کره شمالی باید تشخیص دهد که به چالش کشیدن بی خردانه صلح بین المللی فقط باعث تحریم های شدیدتر علیه آنها خواهد شد."

قطعنامه دوشنبه نهمین قطعنامه ای بود که شورا از سال ۲۰۰۶ به اتفاق آرا تصویب می کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری فرارو، تاریخ انتشار: 22شهریور 1396 ، کدخبر:  329163،www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین