پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
بررسی مسیر انتقال آب خلیج فارس در حوزه استان کرمان در دو شهرستان سیرجان و رفسنجان و بخشی از شهرستان شهربابک، به شناسایی۱۲ اثر تاریخی از جمله سایت های فلزکاری باستانی منجر شد.

شعارسال: به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محبوبه ناصری طهرانی، سرپرست گروه بررسی نجات بخشی مسیر انتقال آب خلیج فارس به شرکت های گل گهر سیرجان و مس سرچشمه رفسنجان با اعلام این خبر گفت: طرح پیشنهاد خط لوله انتقال آب خلیج فارس به شرکت های گل گهر سیرجان، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملو یزد در ۳ فاز و از بندرعباس تا یزد اجرا می شود.

به گفته این باستان شناس، فاز نخست طرح، خط انتقال آب به طول ۲۹۲ کیلومتر از بندرعباس تا گل گهر سیرجان، فاز دوم از گل گهر تا مس سرچشمه رفسنجان به طول ۱۳۶ کیلومتر و فاز سوم از مس سرچشمه تا معدن سنگ آهن چادرملوی یزد به طول ۳۰۷ کیلومتر است.

او افزود: بررسی و شناسایی این مسیر در حوزه استان کرمان در دو شهرستان سیرجان و رفسنجان و بخشی از شهرستان شهربابک پس از ارسال مجوز لازم از پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از تاریخ ۱۲ مرداد ماه تا ۱۲ شهریور ماه سال جاری به صورت پیمایشی و با احتساب یک و نیم کیلومتر از هر دو سمت خط لوله انجام شد.

این باستان شناس با اشاره به شناسایی دوازده اثر تاریخی در این بررسی گفت: آثار به دست آمده شامل گورستان تاریخی، آسیاب آبی، سایتهای فلزکاری باستانی و زیستگاه ها است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22شهریور1396 : کدخبر: 4085917: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین