پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
دکتر خادم با بیان اینکه بر اساس آمارها ۲۰ درصد زوجین با مشکلات ناباروری مواجه هستند خاطر نشان کرد: با پیشرفت علم پزشکی در حال حاضر در بیشتر موارد شانس باروری برای بانوان ایجاد می شود و تنها ۵ درصد قادر به بارداری نخواهند بود.

شعارسال: رییس مرکز تحقیقات اختلالات تخمک گذاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزایش سن ازدواج، استرس و سبک زندگی نامناسب را از عوامل موثر در بروز ناباروری عنوان کرد.

دکتر نیره خادم با اشاره به اینکه بهترین زمان برای باروری، سن ۲۵ سالگی است اظهار داشت: با افزایش سن ازدواج و پیشگیری از بارداری در سالهای نخست زندگی مشترک، احتمال ایجاد ناباروری در میان زوجین نیز افزایش یافته است.

استاد گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: با افزایش سن، بانوان با کاهش ذخایر تخمک گذاری مواجه می شوند و هر چقدر سن بالاتر رود شانس باروری کاهش می یابد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار داشت: استرس، تغذیه نامناسب، آلایندگی های محیطی، آلودگی هوا، امواج ناشی از رشد تکنولوژی از دیگر عوامل موثر در بروز ناباروری به شمار می رود.

دکتر خادم با بیان اینکه بر اساس آمارها ۲۰ درصد زوجین با مشکلات ناباروری مواجه هستند خاطر نشان کرد: با پیشرفت علم پزشکی در حال حاضر در بیشتر موارد شانس باروری برای بانوان ایجاد می شود و تنها ۵ درصد قادر به بارداری نخواهند بود.

وی به فعالیت مرکز درمان ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: در این مرکز به صورت روزانه به بیش از ۱۰۰ زوج خدمات درمانی در بخش های مختلف ارائه می شود.

رییس مرکز تحقیقات اختلالات تخمک گذاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: در این مرکز پس از انجام آزمایش های لازم و بررسی علل ناباروری، روش های درمانی مناسب برای زوجین اتخاذ می شود.

دکتر خادم با بیان اینکه در کنار انجام درمان های تخصصی زوجین زیر پوشش دوره های روانشناسی و مشاوره ای قرار می گیرند افزود: در برخی از موارد، زوجین با انجام دوره های مشاوره و انجام عمل های جراحی کوچک بدون روش های کمک کننده دیگر قادر به باروری خواهند بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: IUI یکی از ابتدایی ترین روش های درمانی است که معمولا برای بیماری که مشکلات جزئی تری دارد توصیه می شود، درمان به شکل سبک سرپایی و ساده انجام می شود و نیاز به عمل با بیهوشی ندارد.

وی استفاده از روش IVF را از دیگر روش های باروری برشمرد و اظهار داشت: این روش درمان با عمل و بیهوشی همراه خواهد بود و باید بیمار با اطلاع کامل وارد مرحله درمان شود؛ هزینه عمل IVF معمولا بین چهار تا پنج میلیون تومان است و موفقیت این نوع درمان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد خواهد بود و نباید انتظار صدرصدی در موفقیت این عمل داشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهدافزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، هزینه های درمانی ناباروری کاهش یافته است که این امر گام مهمی در گسترش خدمات به شمار می رود.

تلقیح اسپرم شسته شده به داخل سرویکس رحم (ICIT) تزریق یک اسپرم به داخل سیتوپلاسم تخمک در آزمایشگاه و انتقال جنین به داخل حفره رحم (ICSI)، به دست آوردن اسپرم از مجرای اپیدیدم (PESA)، به دست آوردن اسپرم از بافت بیضه(TESE) ، شستشو و آماده سازی جهت اسپرم با کیفیت بهتر ، ایجاد شکاف در لایه زونا پلوسیدا برای جایگزینی در رحم و امکان فریز و نگهداری جنین و اسپرم برای مدت طولانی از دیگر خدماتی است که در مرکز ناباروری میلاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه می شود.

این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به زوجهای ناباروری شهرستانهای استان ، استانهای خراسان شمالی و جنوبی ، گلستان ، سیستان و بلوچستان ، زاهدان و به بیماران خارج از کشور خدمات ارائه می دهد .

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت افکارنیوز، تاریخ انتشار: 22شهریور1396 : کدخبر: 659970: www.afkarnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین