پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
رئیس کل دادگستری استان کرمان سهم و نقش رسانه های کشور را در ارتقاء فرهنگ عمومی و شعور سیاسی مردم خصوصا در عرصه انتخابات بی نظیر و بی بدیل دانست.

شعارسال: یدا... موحد در جمع اصحاب رسانه سیرجان گفت: باور همگانی در دنیای امروز این است که توسعه و تعالی فرهنگ عمومی محصول تلاش و همت اصحاب رسانه است .

موحد افزود: کارکرد رسانه در جامعه اسلامی برجسته تر و نمایان تر گردیده است.

وی انتخابات پیش رو را مهم قلمداد کرد و ابراز داشت: انتخابات عامل تضمین اقتدار و عظمت ایران در میان ملل دنیا است که موجب تثبیت ایران نزد افکار عمومی دنیا خصوصا مسلمانان خواهد شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: رسانه ها در این برهه حساس و حیاتی به رسالت سنگین و مهم خود عمل کنند و موجبات شور و شعف انتخاباتی و مشارکت آحاد مردم را فراهم سازند.

موحد بیان داشت: رسانه ها منویات و رهنمودهای رهبری را نصب العین برای تبلیغات انتخاباتی قرار داده و حول محور فرمایشات ایشان قلم بزنند.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه به دسیسه های بیگانگان و معاندان نظام اعتماد نکنند و بر نقاط قوت کشور و بیان آن ها تاکید کنند.

وی با اشاره به مهم که بد اخلاقی های انتخاباتی کام مردم را تلخ میکند،خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه باید از بد اخلاقی های انتخاباتی و ترویج اصول و ارزش های اخلاقی انتخابات پرهیز کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: فرصت انتخابات یک فرصت ملی، وظیفه دینی و یک مسئولیت جمعی است که بر عهده همگی گذاشته شده است.

وی افزود: از این رو نگاه اقتصادی، تجاری و کاسب کارانه رسانه ها به انتخابات می تواند عامل زیان بار ، غیر اخلاقی و به دور از شان باشد.

وی همچنین برخی از جرائم انتخاباتی که ممکن است توسط رسانه ها انجام شود را تشریح کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطلبی علیه نامزدهای انتخاباتی درج کنند و تشویش اذهان عمومی، نشر هرگونه مطلبی که موجب اخلال در روند انتخابات شود جرم است.

موحد تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی و عمومی به نفع یا ضرر کاندیداها، خرید و فروش رای ، جعل اوراق، رای دادن با شناسنامه دیگری و ... و ترقیب مردم توسط رسانه ها مشمول پیگرد قانونی است.

وی با بیان این مهم که انتشار اسناد محرمانه و مطالب واهی و بی اساس،جرم می باشد گفت: نشریات نباید علت رد صلاحیت داوطلبین را منتشر کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 22دی1394، کدخبر: 448613: www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین