پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۰۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مدیرکل دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش صحیح در سایه طراحی آموزشی کارآمد تجلی پیدا می کند.

شعار سال: محمود امانی طهرانی در گردهمایی آموزشی- توجیهی کتب جدیدالتألیف که با حضور کارشناسان تکنولوژی، گروه های آموزشی متوسطه و سرگروه های آموزشی و مدرسان میانی مازندران در مجتمع رفاهی خزر آباد برگزار شد، اظهار داشت: توجه به سطوح رشد شناختی لازمه آموزش مطلوب است.

وی وظیفه اصلی آموزش و پرورش را منحصر به آموزش دانست و تصریح کرد: پرورش با آموزش حاصل می شود. آموزش و پرورش کارآمد آموزش می دهد و همه ی پرورش ها از آموزش نشأت می گیرد.

امانی طهرانی طراحی درس را امری مهم در آموزش دانست و خاطر نشان کرد: پرورش یعنی اینکه دانش آموز با الگوی شناختی وارد کلاس درس می شود بنابراین معلمان باید با دید آموزشی وسیع به امر خطیر آموزش و پرورش بپردازند.

این مقام مسئول الگو طراحی آموزشی را اولین گام در ارتقا یادگیری ذکر کرد و بیان داشت: یادگیری صحیح چارچوب یادگیری دانش آموزان را تغییر می دهد.

وی با تاکید بر استفاده از رسانه های پرشمار در فرآیند یادگیری اضافه کرد: اخلاق حرفه ای مربوط به آموزش حرفه ای است معلم باید نگاه خود را به طور یکسان به همه ی دانش آموزان معطوف دارد تا با طرح درس و مسائل به یک مدل حرفه ای برسد .

مدیر کل دفتر تألیف وزارت با اشاره به ارائه آموخته ها تحت عنوان برونداد یادگیری توسط دانش آموزان بیان داشت: طراحی آموزشی به منزله ی ترسیم سفری است که از مبدأ به مقصد می رسد که با تعیین فعالیت های یادگیری یاد گیرنده در فرآیند یادگیری با طی این مسیر به رشد وخلاقیت دست می یابد.

وی تعیین هدف از جنس شایستگی را اولین گام در ساماندهی یادگیری- یاددهی دانست و اضافه کرد: طراحی باید دارای رشد، سیر منطقی، گسترده و دارای روند تدریجی باشد تا با شروع خوب به چشم انداز وسیعی برسد.

امانی طهرانی توجه به پیش دانسته های دانش آموزان را در طراحی آموزشی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: کلاس مطلوب دارای تنوع حداکثری تولید محتوا است توجه به فعالیت های درون و بیرون کلاس دانش آموزان از آن به عنوان فعالیت معکوس یاد می شود که با تولید مهارت های جستجو و ابزارهای خود ساخته تنوع آموزشی افزایش می یابد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی پانا، تاریخ انتشار 23 شهریور 96، کدمطلب: -، www. pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین