پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۶۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تجربه چند ده ساله گذشته نشان داده نهادهای انقلابی در نگهداری از سینماهای مصادره شده موفق نبوده‌اند.

شعار سال:  محمدعلی وکیلی درخصوص واگذاری سینماهای مصادره شده توسط ارگان‌های انقلابی به نهادهای فرهنگی و هنری همچون شهرداری، گفت: هر اقدامی که سبب رونق اقتصاد سینما و افزوده شدن بر مخاطب و صندلی آن‌‌ شود قابل‌دفاع است و باید از آن حمایت کرد چراکه به دلیل سوددهی پایین سینما، بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری سنگین در این حوزه داشته باشد بنابراین باید سینماهای دولتی موجود را بازسازی کرد.

نهادهای انقلابی در نگهداری سالن‌های سینمایی موفق نبودند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه چند ده ساله گذشته نشان داده نهادهای انقلابی در نگهداری از سینماهای مصادره شده موفق نبوده‌اند، یکی از دلایل آن را عدم نگهداری صحیح، تلاش برای رونق‌دهی و توجه به به‌روزرسانی و توسعه این سینماها از سوی نهادهای متولی دانست.

وی ادامه داد: از آنجا که هزینه‌های رسیدگی به این سینماها بالا است و این هزینه در بودجه نهادهای متولی تعریف نشده، همچنین درآمد سینماها نیز به اندازه‌ای نیست که بتواند این تغییرات ضروری را ایجاد کنند، بهتراست؛ تقاضای رئیس شورای شهر مبنی بر واگذاری سینماهای تحت نظر ارگان‌های انقلابی به نهادهای فرهنگی و هنری را پاس داشت.

وکیلی معتقد است با توجه به امکانات پیش روی شهرداری، این نهاد توانمندی لازم برای رسیدگی به سالن‌های سینما را بیش از دیگر نهادها دارند ضمن آنکه بخشی از وظایف شهرداری در این رابطه تعریف شده است.

درخواست تحویل سینما به شهرداری نشان از بی‌کفایتی نهادهای انقلابی نیست

وی گفت: درخواسترئیس شورای شهر تهران نشان از بی‌کفایتی نهادهای انقلابی نیست بلکه به دلیل هزینه بالای نگهداری سالن‌های فرهنگی و هنری و صد البته نیاز به تخصص بهتر است برای جلوگیری از تغییر کاربری و تخریب سالن، شهرداری‌ها را وارد میدان کار کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس در رابطه با مخالفت احتمالی نهادهای انقلابی با واگذاری سینماها، تصریح کرد: تمامی نهادهای زیرمجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شهرداری‌ها و نهادهایی که وظیفه انقلابی دارند باید مطابق قوانین نظام عمل کنند، ضمن آنکه دستگاه‌های نظارتی نیز بر عملکرد آنها نظارت دارند؛ بنابراین در صورت تخلف با آن‌ها برخورد خواهد شد لذا تقسیم‌بندی دو قبطی درخصوص نهادهای نظام اقدام خیرخواهانه‌ای به شمار نمی‌آید چراکه این کار، دشمن‌پسند و خلاف آرمان‌های انقلاب است.

سازگاری بیشتر عملکرد شهرداری‌ها نسبت به نهادهایی با پسوند "انقلابی" با اهداف انقلاب

به گفته وی با بررسی و نگاه اجمالی به اقدامات صورت گرفته می‌توان این نتیجه را دریافت کرد که حتی عملکرد فرهنگی و هنری صورت گرفته از سوی شهرداری‌ها نسبت به نهادهایی با پسوند انقلابی بیشتر با اهداف انقلاب سازگاری داشته‌ است چراکه لزوما عملکرد نهادهایی با این عنوان را نمی‌توان انقلابی دانست.

وکیلی با بیان اینکه واگذاری سینماهای مدنظر به اراده‌ای قوی در درون حاکمیت نیاز دارد، افزود: اگر هدف احیاء و گسترش نهادهای فرهنگی است نباید در این رابطه تعصب به خرج داد و باید از ایده‌ها و تفکرهای نو استقبال کرد چراکه تصلب‌های سازمانی امری ناپسند است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس در صورت عدم تفاهم نهادهای طرق ماجرا در این قضیه می‌تواند به مسئله ورود کرده تا تصمیماتی به نفع مردم و کشور گرفته شود.

رئیس شورای شهر چند روز گذشته مصادف با روز ملی سینما در پی بازدید از چند سینمای قدیمی گفته است؛ در حال حاضر برخی از سینماهای قدیمی به مصادره نهادهای انقلابی در آمده است و با فراهم شدن واگذاری‌ آنها به نهادهای متولی می‌توان شاهد رونق بیشتر سینما بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کدمطلب:348312، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین