پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه نظارت خودرو سازان بزرگ برکار قطعه سازان امری ضروری است،گفت: تضمین امنیت خودرو در گرو استفاده از لوازم یدکی استاندارد است.

شعار سال:  سید مهدی مقدسی درباره وضعیت عرضه لوازم یدکی در بازار خودرو،گفت: برخی از تولیدکنندگان قطعات خودرو،بطور مستقیم بخشی از قطعات را دراختیارخودروسازانقرار می دهند و بخشی دیگر نیز در ارائه خدمات پس از فروش با خودروسازانهمکاری می کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تصریح کرد:نظارت خودرو سازان بزرگ بر کار قطعه سازان یک امر ضروری است که باید به طریق مستمر این مهم عملیاتی شود واز طرفی خودرو سازان نیزمی بایست ،تعهدات مالی شان را به قطعه سازاندر زمان مقرر پرداخت کنند تا بتوان با اجرایی تعهدات دوطرفه مابین خودرو سازان و قطعه سازان صنعت خودرو را به سمت افزایش راندمان کیفیت حرکت داد .

تضمینامنیت خودرودرگرو استفاده از لوازم یدکی اصلی

وی، تصریحکرد:تضمینامنیت خودرودرگرو استفاده از لوازم یدکی اصلیو استاندارد است واجرایی شدن این امرمستلزم نظارت خودرو سازان،اتحادیه و صنوفاست تانظارتبه طریق مستمر بر میزاندرجه کیفیتقطعات خودرو مدنظر قرار بگیرد.

قطعات چینی نامرغوب تهدیدی برای امنیت خودرو

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی مواقع قطعات چینیو یا غیرمناسب برای تعویض قطعه در اختیار تعمیرکاران قرار می گیردکه این امرامنیت خودرو را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

کنترل کیفیت قطعات خودرو نیازمند استفاده از برچسب های قانونی

وی ادامه داد؛کنترل کیفیت قطعات خودرو نیازمند استفاده از برچسب های قانونی است تا بازرسان بتوانند به سادگی لوازم یدکی تقلبی را از بازار لوازم یدکی حذف کنند و این در حالی است که در صورت رویت چنینتخلفاتیبایداتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه و تعزیراتبدون مباشات و اغماضیبا خاطیان برخورد کنند.

واردات قطعات خودرو باکنترلسازمان استاندارد و گمرک

وی یادآورشد:استفاده قطعات معیوب و غیراستانداردلوازم یدکیخودرو درجریان است بنابراین واردات قطعات خودرو باید باکنترلسازمان استاندارد و گمرک عملیاتی شودتا برای پاسداری از سلامت شهروندان ازورود لوازم یدکیغیرمجاز به کشورجلوگیری شود .

امکان ساخت قطعاتخودروهای وارداتی با همکاری شرکتهای دانش بنیان

مقدسی افزود : امکان ساخت قطعاتخودروهای وارداتی نیز با همکاری شرکتهای دانش بنیان به سادگی امکان پذیراستو این درحالی است کهبا عملیاتی کردن این پروسه می توان به مانند تولید لوازم یدکی داخلی در کشور،اجزا یدکی خودروهای خارجی وارداتیرا نیز با رعایتاصول استاندارددرکشور به نحو مطلوب تولیدکنیم.

افزایش ضریب اطمینان مشتری با خدمات پس از فروش بهینه

نماینده اراک، خنداب و کمیجاندر مجلس ،یادآورشد:بخشی از ایمنی و امنیت خاطر مشتریان به خدمات پس از فروش باز می گردد،گفت: افزایش ضریب اطمینان مشتری از صنعت خودرو با خدمات پس از فروش بهینه و استفاده از لوازم یدکی اصل در صنعت خودروسازی به نوعی گره خورده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کدمطلب:348310، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین