پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
در خلاصه ای که از این مصاحبه در صفحه اینستاگرام وی منتشر شده، امده است: خب معلومه، منظورم از آقازادگی، اشاره به نوع خوش خیم آن نیست. آقازاده های پاکدست و آزادی خواه که چشم داشتی به ثروت و قدرت عمومی ندارند مورد احترام مردمند. اما نوع بدخیم آقازاده ها یعنی همانکه اصطلاحا پدیده آقازادگی نامیده میشود و شوق غارت ثروت و قدرت دارد روی دیگر سکه پدرخواندگی است. اینها از طاعون هم برای جامعه بدترند. برای مردمسالاری مثل کرم روده و پارازیتند.

شعار سال: پدرخواندگی و آقازادگی پارازیت های دموکراسی اند. پدیده آقازادگی و ژن برتر دوباره این روزها در صدر توجهات افکار عمومی و چشم های نگران توده های اجتماعی قرار گرفته.انتشار اخباری مبنی بر انتصاب برخی فرزندان و خویشاوندان مسولین پس از حرف و حدیث های مرتبط با ژن های برتر بار دیگر این سوال را بوجود آورده که خویشاوند سالاری و فامیل پروری و آقازادگی در حال حاضر چه موقعیتی در فضای سیاسی و مدیریتی کشور دارد و چگونه دموکراسی و جامعه مدنی را تهدید می کند.

این پرسشی است که ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی اصلاح طلب به آن پاسخ داده است.به اعتقاد اصغرزاده آقازادگی روی دیگر پدرخواندگی است.به گفته این فعال اصلاح طلب هم پدر خوانده ها و هم آقازاده ها پارازیت دموکراسی محسوب می شوند چرا که نظم دموکراتیک جامعه و تساوی شهروندان در برابر قانون و استفاده از فرصت های سیاسی و اقتصادی رابر هم می زنند.وی با همین تحلیل در ادامه می گوید: پدرخوانده ها،آقازاده ها و ژن های برتر ضد توسعه اند و مسیر توسعه را منحرف می کنند. نپوتیسم یا فامیل پرستی و خویشاوند سالاری در ایران یکی از مهمترین تهدیدهای امنیت اجتماعی و امنیت ملی است.

آقازادگی و ژن نژادی و خونی همان پارتی بازی و آشنا محوری است. شما در کدام کشور دموکراتیک و توسعه یافته اثری از نپوتیسم یا آقازدگی می یابید؟ درحالی‌که بیشتر کشورهای جهان نپوتیسم و خویشاوند سالاری را جرم می‌دانند متاسفانه در کشور ما نپوتیسم یا رسم آقازادگی هر روزه خود را بنحوی بارزتر نشان می‌دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی ایران آنلاین، تاریخ انتشار 24 شهریور 1396، کد مطلب: 259894: www.ion.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین