پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۵۸۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
خانه در ايران به‌عنوان مهمترين فاكتور رفاهي محسوب مي‌شود؛ عاملي كه امنيت خاطر را به همراه آورده و پشتوانه‌اي تاثيرگذار براي بسترسازي آينده‌اي مطمئن است.

شعار سال: داشتن مسكن در ايجاد وابستگي‌هاي اجتماعي، كاهش مشكلات اقتصادي و شكل‌گيري و استحكام بنيان‌هاي خانواده، بسيار تاثيرگذار است؛ رويايي كه هر ايراني در سر دارد اگرچه اين رويا براي بسياري از شهروندان اين سرزمين ثروت‌مند، بسيار دور و دست‌نيافتني شده است.

قیمت مسکن به تبع شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، طی سال‌های گذشته سیری صعودی را طی کرد و از چهارسال قبل تاکنون با رکودی سنگین مواجه و به تدریج از تعداد متقاضیان صدور پروانه ساخت خصوصا در بخش انبوه‌سازی کاسته و از رونق مسکن کاسته شد.

شرایط مسکن در شیراز نیز به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای مهم کشور، تابع شرایط اقتصاد کشور بوده و بعد از طی کردن مسیری صعودی در سال‌های پایانی دهه هشتاد، وارد مرحله رکود شده و حتی در بعضی از دوره‌ها، سقوط قیمت را به واسطه کاهش تعداد متقاضیان،‌ تجربه کرد.

منصورآبادی از فعالان املاک در شیراز است که اعتقاد دارد در یک دوره طولانی فعالان در بخش مسکن با سودهای کلان مواجه بوده و اکنون سودهای کم برایشان رضایت بخش نیست.

منصورآبادی می‌گوید: اکنون قیمت مسکن و تا حدودی ملک در شیراز براساس شرایط بازار و وضعیت اقتصادی، واقعی‌تر بوده و فعالان این بخش سودی متناسب را کسب می‌کنند اما به‌واسطه اینکه در دوره‌ای درآمدهای حاصله از فعالیت در این بخش نجومی بود، سودهای اندک، هرچند متناسب باشد، افراد را راضی نمی‌کند.

این مشاور املاک می‌افزاید: هم‌اکنون قیمت هر متر آپارتمان بدون رنگ، کابینت و تزئینات، بین یک تا پنج میلیون تومان در نقاط مختلف شیراز است؛ البته در این بین ساختمان‌هایی هم وجود دارد که با توجه به کیفیت ساخت، موقعیت جغرافیایی و امکانات تا 20 میلیون تومان به ازای هر متر مربع، قیمت گذاری می‌شود!!

خانم نیک‌نامی از مالکانی است که برای پیدا کردن مشتری به سراغ یکی از مراکز مشاوره مسکن مراجعه کرده است؛ او می‌گوید: سال گذشته آپارتمان دو خوابه‌ای را در گلدشت حافظ (از شهرک‌های شمالغرب شیراز) به قیمت 15 میلیون تومان ودیعه و 800 هزار تومان اجاره ماهیانه، واگذار کرده بود اما اکنون بدون افزایش ودیعه، قیمت اجاره را به یک میلیون تومان افزایش داده است.

او ادامه مي‌دهد: من و همسرم کارمند هستیم و بهترین راه برای آنکه بتوانیم خلاء درآمدی خود را نسبت به هزینه‌های روزمره ترمیم کنیم، خرید یک ملک با استفاده از تسهیلات بانکی و اجاره دادن آن یافته‌ایم.

نیکنامی می‌افزاید: قبلا به افزایش قیمت ودیعه یا حتی رهن کامل فکر کرده بودیم اما این در شرایطی بود که سودهای بانکی بالا بود؛ اکنون که سودهای بانکی کاهش پیدا کرده، ترجیح می‌دهیم کرایه بیشتری دریافت کنیم.

رحیمی، خود را کارشناس املاک معرفی کرده و می‌گوید: از یکی دو ماه قبل که طبق روال هرساله شاهد افزایش معاملات اجاره و رهن بودیم، اکثر مالکان اجاره بهای واحدهای خود را بین 15 تا 20 درصد افزایش داده‌اند اما تمایلی به رهن کامل یا ودیعه‌ای بالاتر به ازای اجاره‌ای کمتر ندارند.

او که جوان است و خود را تحصیلکرده رشته کامپیوتر معرفی می‌کند و اکنون در بلوار سرداران در یکی از بنگاه‌های مشاوره املاک فعالیت دارد،‌ می‌افزاید: بازار خرید و فروش ملک اصلا خوب نیست؛ معامله می‌شود اما باید هم خریدار و هم فروشنده واقعی باشند در غیر اینصورت، هیچ زمانی معامله به سرانجام نمی‌رسد.

رحیمی می‌افزاید: در گذشته شاهد حضور فعالیت بیشتری در عرصه مسکن بودیم اما امروز از تعداد بنگاه‌ها و مراکز مشاور املاک کاسته شده و بیشتر کسانی فعالیت خود را ادامه می‌دهند که از سال‌ها قبل به شکل حرفه‌ای در این بخش فعال بوده‌اند.

حبیب رستمی، جوان دیگری است که در یکی از واحدهای مشاوره املاک فرهنگ‌شهر فعالیت دارد، با او به عنوان یک مشتری وارد معاشرت شده و می‌پرسیم که قیمت‌ها امسال نسبت به سال گذشته آیا افزایش داشته است؟ او می‌گوید: به نظر من امسال شاهد رونق بهتری حتی در خرید و فروش هستیم.

رستمی که تعدادی ملک آماده تحویل را معرفی می‌کند، اعتقاد دارد که اکنون زمان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن فرارسیده و طی ماه‌های آینده بار دیگر این بازار با روندی معقول شاهد رونق خواهد بود.

رحیمی‌ که کارشناس مدیریت است، می‌گوید: به نظرم با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و خروج سرمایه‌های خرد از بانک‌ها، تلاش دولت برای افزایش تسهیلات بخش مسکن و تسهیل دریافت وام، بار دیگر می‌توان به مسکن و حتی زمین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن اندیشید.

این مشاور جوان املاک در شیراز می‌گوید: امسال بیش از سال گذشته شاهد انعقاد قرارداد در بحث خرید و فروش بوده و در زمینه اجاره اما روند همانند سال گذشته طی شده و اکثر مالکان ترجیح می‌دهند با افزایش 10 تا 15 درصدی اجاره بها، مستاجران خود را نگه‌دارند.

امینی، یکی از شهروندان شیرازی است که هنگام مراجعه به یکی از بنگاه‌های خیابان معالی‌آباد با او آشنا می‌شوم و بعد از آنکه تعدادی ملک برای اجاره به من معرفی می‌کند، می‌گوید: شرایط رهن و اجاره در فرهنگ‌شهر، معالی‌آباد و محدوده شمال غرب شیراز وضعیت بهتری دارد.

او که بعد متوجه می‌شوم خود مالک تعدادی از آپارتمان‌های محدوده معالی‌آباد است، می‌گوید: در سال‌های گذشته مردم تصور می‌کردند که در محدوده‌های جنوبی و شرقی، خانه‌هایی با قیمت مناسب پیدا می‌شود اما، با توجه به شرایط جغرافیایی، وضعیت فرهنگی و ... قیمت‌ها در بخش‌های شمال غرب و شرق شیراز، شهرک‌های این محدوده و ... قیمت‌های مناسب‌تری دارد.

امینی می‌گوید: قیمت رهن تقریبا در تمام نقاط شیراز با اختلافی بسیار اندک، در یک حد است و اجاره هم بستگی به محل قرار داشتن ملک و امکانات دارد؛ امروز اجاره یک آپارتمان در خیابان گلستان شیراز با قیمت آن در معالی‌آباد تفاوتی ندارد، حال آنکه در گذشته قیمت در معالی‌آباد حتی به دو برابر نقاط دیگر هم می‌رسید.

او دلیل این امر را افزایش بسیار زیاد تعداد آپارتمان‌ها در محدوده شمال غرب، شمال، جنوب غرب و بخش‌هایی از غرب شیراز می‌داند و می‌افزاید: قطعا تمام کسانیکه چهار پنج سال قبل وضعیت محدوده کوه‌های دراک و برفروشان، جاده سپیدان را به خاطر دارند متوجه هستند که اکثر باغ‌های دیم انگور و انجیر به آپارتمان تبدیل شده است.

محمدرضا یکی از نگهبانان مجموعه ساختمانی ای‌پی اس، در شمالغرب شیراز است،‌ او می‌گوید: بیشتر از 60 درصد از آپارتمان‌های این مجموعه خالی از سکنه است؛ البته تقریبا تمام آپارتمان‌ها مبله شده و صاحبان آن معمولا در سایر نقاط کشور و حتی سایر کشورها ساکن هستند.

او که تمایلی زیادی برای گفت و گو ندارد زیرا نگران است شغل خود را از دست بدهد، می‌افزاید: آپارتمان‌های این مجموعه بیشتر به شکل مبله اجاره داده می‌شود، در ایامی که مسافر زیاد است به مسافران می‌دهند و در سایر ایام هم افرادی هستند که برای یک شب یا چند شب آن را اجاره کنند و از این محل درآمد خوبی نصیب مالک می‌شود!!

حمیدی، مرد سالخورده‌ای است که در یکی از بنگاه‌های معاملاتی شرق شیراز مشغول به کار است، او می‌گوید حدود یک ماه از آخرین معامله‌ای که انجام داده است می‌گذرد و اگر اندوخته‌های قبلی او نبود،‌ اکنون برای امرار معاش با مشکلات عدیده مواجه می‌شد.

این بنگاه‌دار که خوش بیان و جاذب است، می‌گوید: اگر کسی که برای اجاره کردن مراجعه می‌کند، معلم باشد یا به تازگی ازدواج کرده باشد، تمام تلاشش را می‌کند که خانه‌ای مناسب با قیمتی خوب برایشان فراهم کند؛ اما برای کاسب‌ها زیاد وقت نمی‌گذارد!!

حمیدی با انتقاد از اینکه بارها شاهد خلف وعده از طرف مالکان و مستاجران در خصوص پرداخت اجاره بها و عمل به تعهدات طرفین بوده و هست، می‌افزاید: قیمت اجاره یک آپارتمان 100 متری در این محدوده شیراز حدود 600 هزار تومان با 10 تا 15 میلیون تومان ودیعه است!

حمیدی می‌گوید: بسیاری از زوج‌های جوان که درآمدی کمتر از یک و نیم میلیون تومان دارند،‌ ترجیح می‌دهند برای زندگی به محدوده‌های حاشیه‌ای شهر یا روستاهایی که اخیرا به شیراز اضافه شده است،‌ بروند.

این بنگاه‌دار می‌افزاید: می‌توان با پنج میلیون تومان رهن و حدود 300 هزار تومان اجاره یک خانه هفتاد متری را در محدوده‌های شرغان، مرغان و ترکان پیدا کرد، اما محیط آنجا، فرهنگ خاص خود را طلب می‌کند!!!

یکی از کارمندان حاضر در دفتر پیش فروش آپارتمان در خیابان قصردشت شیراز می‌گوید: هنوز هم مراجعانی برای پیش‌خرید ملک داریم اما تعداد آنها در مقایسه چند سال قبل از یک دهم هم کمتر شده است.

جعفرپور می‌افزاید: در ابتدای سال 90 در هر روز گاهی تا 10 قرارداد پیش فروش هم در این دفتر منعقد می‌شد اما امروز شرایط اصلا خوب نیست؛ بسیاری از سازنده‌ها دیگر حاضر به ساخت و ساز نیستند، خیلی از ساختمان‌ها نیمه‌کاره مانده و بعضی از فعالان این بخش که وضعیت بهتری داشتند، به دلیل آنکه واحدهایشان به فروش نرفته، اکثر واحدها را اجاره داده‌اند.

قاسمی یکی از شهروندانی است که به عنوان مالک زمین با یک پیمانکار وارد قرار داد شده و اکنون با گذشت حدود چهارسال، ساختمانش در مرحله 95 درصد مانده و امکان تکمیل آن را ندارد.

این شهروند شیرازی می‌گوید: پیمانکار طرف قرار داد من یکی از معتبرترین پیمانکاران بود که تعداد زیادی ساختمان را با کیفیت مناسب ساخته است؛ اما شرایط اقتصادی به شکلی شد که نقدینگی کم آوردیم و الآن نه خریدار مناسبی داریم نه پولی برای تکمیل واحدها!!

به گفته کارشناسان و فعالان حوزه مسکن در شیراز، قیمت‌ هر متر مربع آپارتمان در شیراز حداقل یک میلیون تومان تعیین می‌شود و این عدد در شرایط بسیار خاص به بیش از 15 یا حتی 20 میلیون تومان و برای خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های دارای ویژگی‌های خاص، می‌رسد.

بر اساس اطلاعاتی که فعالان مشاوره املاک ارائه می‌دهند، قیمت یک واحد مسکونی نوساز در یک نقطه مناسب با کیفیت ساختی خوب در شیراز بین دو میلیون و 500 تا چهار میلیون تومان متغییر بوده و به محل جغرافیایی واحد بستگی دارد.

با این اطلاعات برای خرید یک آپارتمان 100 متر مربعی نوساز با امکاناتی مناسب، حداقل باید 250 میلیون تومان نقدینگی داشت.

این در حالی است که عدد قیمت آپارتمان‌ها در بخش‌هایی از خیابان قصردشت، ارم و ستارخان و ... برای یک واحد 150 متر مربعی به 10 میلیارد تومان هم می‌رسد!

اواخر مرداد ماه امسال مدیر امور شعب بانک مسکن استان فارس در جمع خبرنگاران گفته بود که در نیمه دوم امسال شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود اما این رونق به معنای افزایش قیمت و بالارفتن میزان سود حاصله نخواهد بود.

علی کمالی، گفته بود با توجه به آمارهای پرداخت تسهیلات خرید مسکن و رشد قابل توجه افتتاح حساب صندوق یکم و انجام مقایسه‌های آماری، معتقد است که بازار مسکن دارد سیگنال‌های مثبتی نشان می‌دهد.

او که با انجام مقایسه آمار تسهیلات پرداختی مسکن و تعداد متقاضیان افتتاح حساب صندوق یکم، در سال‌های 96 و 95، رشد آمارها را قابل قبول می‌دانست، گفته بود: در چهارماه اول سال 95 تعداد تسهیلات خرید 978 فقره و امسال 1180 فقره بوده است که نشان از رشد 21 درصدی در بخش خرید دارد، امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد تداوم مطلوب‌تر این نرخ باشیم .

کمالی در آن تاریخ از رشد 51 درصدی مبلغ تسهیلات خرید مسکن در چهارماه اول امسال خبر داده و اعلام کرده بود که کارشناسان مسکن میزان تسهیلات را شاخصی مهم از حرکت در بخش مسکن قلمداد می‌کنند.

او با تصریح اینکه رونق بازار مسکن در زمان ثبات قیمت مسکن حادث شده است،‌ این موضوع را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرده بود: در سال‌های گذشته یک‌باره قیمت مسکن افزایش می‌یافت و به این دلیل شاهد رشد بازار بودیم .

به گفته کمالی، افزایش تعداد حساب‌های صندوق یکم ویژه زوج‌های جوان، از دیگر شاخص‌های بهبود شرایط مسکن ارزیابی می‌شود.

البته این موضوع از نگاه برخی فعالان بخش مسکن، نگاهی بسیار مثبت نسبت به بازاری است که مدت‌ها رونق از آن رخت بربسته و سایه رکود آن را پوشانده است.

مسکن دیگر نقطه قابل اتکائی برای کسانیکه به‌دنبال کالای سرمایه‌ای، نقدینگی‌های خود را جابه‌جا کرده و می‌کنند نیست؛ آنان اعتقاد دارند که هنوز نمی‌توان به این بازار اعتماد داشت.

کارشناسان بخش مسکن اما معتقد هستند که اگر نگاه به مسکن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای تغییر کند، قطعا شاهد رونق تولید و بخش‌های مولد جامعه خواهیم بود؛ اما بسیاری هنوز بر این باور مصر هستند که اگر بخش مسکن رونق نداشته باشد، سایر بخش‌ها هم به تاسی از آن، متوقف می‌شوند.

در روزها و شب‌هایی که بسیاری از شهروندان در شیراز به واسطه نگرانی نداشتن خانه و سرپناهی مناسب، با نگرانی به بستر می‌روند، بی آنکه خوابی آرام را تجربه کنند، بسیاری از خانه‌ها و آپارتمان‌ها در این شهر خالی از سکنه است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این میان اعتقاد دارد که سیاست آمارگیری تعداد واحدهای مسکونی خالی از سکنه در کلان‌شهرها، نتیجه بخش نیست.

سید احمدرضا دستغیب می‌گوید: شورا برای موضوع ساماندهی وضعیت مسکن در شیراز هنوز برنامه یا طرح و لایحه‌ای ندارد.

این درحالی است که یکی از مهمترین درآمدهای شهرداری شیراز مانند اکثر شهرداری‌های کلانشهرها، عوارض ساخت و ساز بوده و در این سال‌ها شاهد کاهش شدید این درآمد بوده‌ایم.

به گفته معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری و سرپرست کنونی شهرداری شیراز، تعداد و متراژ پروانه‌های ساختمانی در پنج ماه ابتدای سال 96 و در مقایسه با عدد مشابه سال 95 حدود 40 درصد کاهش داشته است.

محمدحسن اسدی معتقد است که 80 درصد از تکیه شهرداری به درآمدهای ناپدار است و کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی، این مجموعه را با چالش‌هایی برای تحقق بودجه 3 هزار و 200 میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای سال 96 شهرداری شیراز مواجه خواهد کرد.

اگرچه شواهدي مبني بر خروج بازار خريد و فروش مسكن از ركود در بازار ديده و شنيده مي‌شود اما كارشناسان اعتقاد دارند كه اين شكستن ركود به معني افزايش قيمت ملك و مسكن نيست.

شيراز براساس آمارها يكي از گران‌ترين شهرهاي ايران به‌لحاظ قيمت هر مترمربع خانه و حتي اجاره بها محسوب مي‌شود؛ شهري كه در آن بسياري از خانه‌ها خالي از سكنه رها شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کد مطلب: 966-5074-5، www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
8
مشکلات بوجود امده حاکی از بی تدبیری و بی برنامه بودن دولت در این خصوص هست و کنترل نکردن بنگاههای سودجو از یکطرف و نبود قانون مشخص برای اجاره بها از طرفی دیگر بر این آشفتگی بازار مسکن افزوده است دادن وام ودیعه مسکن هم یعنی دولت در کنترل اوضاع قدرتی ندارد و بنگاههای سودجو و صاحبین خانه هرچقدر درخواست کنند مستاجر بدبخت باید وام بگیره و بپردازه که در این اوضاع کنترل قیمت ها توسط قانون معنی نمیده افزایش اجاره بها باید سقف و قانون داشته باشه یعنی اگر کارمندی ۴۰۰ هزار تومن افزایش حقوق طبق تورم بانک مرکزی داشت صاحبین منازل مسکونی فقط نهایتا میتونن همان ۴۰۰ هزار تومن رو در سال جدید به اجاره بها اضافه کنند نه اینکه درخواست افزایش اجاره بهای ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومنی داشته باشن متاسفانه بعضی از این راه امرار معاش میکنن و دنبال کار و زحمت و نون حلال نیستند خون مستاجر رو تو این شرایط میکنن تو شیشه با توجه به ضعف قانون و بی تدبیری دولت و بازار آشفته مسکن که وضعیت اقتصادی خوب نیست و اجاره رو چند برابر میکنن و مالیاتی از بابت افزایش درآمد اجاره پرداخت نمیکنند اگر شرایط سخت هست برای مستاجر کارمند که شرایط بدتره حتما باید قانون مشخصی از سوی مجلس تصویب بشه و دولت سختگیرانه تر از قبل جلوی سوُاستفاده کنندگان از این موقعیت بایستد که خدای ناکرده مردم اواره و چادرنشین در شهر خودشون نشوند باید تمام کسانی رو که بیش دو خانه برای اجاره دارند رو شناسایی کرد و این شغل کاذب رو از بین برد نمیشه هر کسی خانه دار بود هر کاری خواست انجام بده چون قانونی وجود نداره و مثلا وصعیت اقتصادی و عرف جامعه مشخص میکنه عرف جامعه ۲۰ درصد حقوق کارمند اضافه شده یعنی ۴۰۰ هزار تومن و در عوض تمام هزینه های زندگی ۴ برابر شده عرف واقعی و وضعیت اقتصادی جامعه نمیتونه از حقیقت ۴۰۰ هزار تومن افزایش حقوق کارگر و کارمند بیشتر باشه صاحبین خانه که اگر بتونن اجاره رو تا ده برابر افزایش میدن اما باید قانون مشخصی وجود داشته باشه صاحبین خانه ها باید دنبال شغلی با پول حلال و زحمت فراوان باشن و نباید به وسوسه های شیطانی بنگاهها توجه کنند خدا رو در نظر بگیرند و شرعا ۱۰ یا ۲۰درصد به اجاره پارسال اضافه کنند و این وسط مجلس قانون لازم رو تصویب کنه و دولت هم درب بنگاههای سوءاستفاده گر رو پلمب کنه و این وضعیت رو کنترل کنه تا آرامش به جامعه برگرده
پاسخ ها
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
جناب اقای وزیر نسخه شما برای خرید خانه اینه که نخرید قیمتها کاذب هست خریدار ندارد میاد پایین و حباب میترکد قبول نمیخریم نسخه شما برای مستاجرین که تو این اوضاع با این حباب باید جابجا بشن چیه آیا تدبیری اندیشیده اید که مستاجران که نزدیک ۳۰ درصد جامعه هستند چکار کنند چرا نمایندگان مجلس قانون لازم را که بتونه افزایش اجاره رو قانونمند کنه را تصویب نمیکنن چرا نمیخوان مالیات بردرآمد بر روی خانه های با اجاره بالا وضع کنند چرا نمیخوان حوزه مسکن سروسامان پیدا کنه به نظر ، همه حداقل دو یا سه خانه و ویلا دارن و اصلا دقدقه مستاجرین و مردم رو درک نمیکنند چرا اقای وزیر تاکنون لایحه ای از طرف دولت به مجلس برای کنترل اوضاع مسکن به مجلس نداده اند جای سوال داره چرا اینقدر بیخیال هستند در برابر افراد سودجو صاحب خانه ها و بنگاهها و صنف املاک سوءاستفاده چی !!!!! ؟؟؟؟؟ جناب اقای وزیر فقط بفرمایید برای کنترل اوضاع دولت و مجلس چکار کرده اند تا مردم مطلع شوند و حداقل تکلیف خودشون رو بدانند
asma
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
جناب رییس جمهور اجاره بها مثل تمام اقلام ضروری مردم ۴ برابر شده خلاف واقع به عرض شما رسانده اند کافیست قولنامه سال قبل خانه های اجاره ای رو بررسی کنید تا به حقیقت ماجرا پی ببرید اصلا فرمایش شما مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی اجاره بها درست ، حقوق کارگر ۲۰ درصد یعنی ۴۰۰ تومن چطوری افزایش ۳۰ درصدی به علاوه قیمت ۴ برابری اقلام ضروری زندگی رو بپردازه از مردم گله نکنید از وزیر خودتون بابت سوء مدیریت گله کنید ۳۰ درصد اضافه نشده برخی از صاحبین خانه تا ۲۰۰ درصد اجاره رو بالا بردند اگر ۳۰ در صد بود کسی گله نمیکرد ۴ برابر شده متاسفانه دراین اوضاع گرانی که اقلام ضروری ۴ برابر شده مردم تحمل این فشارها رو ندارن لطفا لایحه ای به مجلس بفرستید برای کنترل اوضاع پیش آمده، وقتی قانون مدون و شفافی برای افزایش اجاره بها وجود داشته باشه وضعیت متعادل میشه و مشخص میمونه و کسی هم معترض نمیشه چرا بعد از 40 سال برای هر موضوعی قانونی تصویب شده الا افزایش سالانه اجاره بها یا مسئولین امر اهمیتی برای قشر کم درآمد قائل نیستند و یا خودشون صاحب خانه هستند و درد مردم را متوجه نمیشوند جالبه به جای اینکه مردم از دولت بایت وضع بوجود اماده سوال کنند و دولت رو بازخواست کنند دولت از مردم گله میکنه ، مشکل اینه که تمام مسئولین مملکت هر کدام چند تا خانه مسکونی دارند و وضع قوانین به ضرر آنهاست و براشون مشکلات مردم مهم نیست خودشون در رفاه باشن کافیه
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
یعنی دولت و مجلس زورشون به دلالان و بنگاهها و صاحبین خونه میرسه اصلا فکر نمیکنم دولت چنین قدرتی داشته باشه اگر دولت و مجلس با قدرت در برابر بنگاهها و صاحب خانه های سوءاستفاده چی نایسته هرج و مرج میشه باید بنگاههای غیر قانونی و بدون مجوز باید فورا تعطیل بشوند چون متاسفانه آتیش بیار معرکه بنگاهها هستند که مدام در گوش صاحبان خونه ها میخونند گرفتن مالیات هم باید مبلغ بالا باشه که مجبور به فروش و یا رهن و اجاره خونه بشن و منازل مسکونی رو احتکار نکنند در کشورهای اروپایی برای داشتن منزل مسکونی دوم باید تا ۷۰ درصد قیمت خانه دوم رو مالیات بپردازند به همین خاطر کسی خونه ی دوم ویا به قول نماینده تهران ۷۰۰ یا ۲۵۰۰ منزل مسکونی ندارند در مورد افزایش ۳۰ درصدی که دولت میگه صاحب خانه اجازه اضافه کردن دارند از انجایی که صاحبخانه ها سوءاستفاده گر هستند با تبانی با بنگاهها مستاجر رو بلند میکنند و پس از خالی شدن خانه با هر مبلغی که دلشون بخواد اجاره میدن فقط تنها راه کنترلشون اینه که حتما اجاره نامه سال قبل تمام منازل اجاره ای ثبت بشه که اولا مالیات بر درامد اجاره بدهند که بدون منطق اجاره رو بالا نبرند و بدونن اجاره بالا باید مالیات بیشتری بپردازند و ثانیا اینکه مرجع سنجش افزایش اجاره سال جدید بر اساس قولنامه سال گذشته که ثبت شده باشه که دست صاحبین خانه زرنگ رو ببنده و نتونند بیشتر از ۳۰ درصد به اجاره بهای سال قبل اضافه کنند البته ۳۰ درصد امسال با توجه به تورم ۵۰ درصدی امسال هست ممکنه افزایش اجاره بها سال دیگه ۱۰ یا ۱۵ درصد باشه صاحبین محترم منازل بهتره به فکر درامد با زحمت از راه حلال باشند متاسفانه بعضی از صاحبخانه ها با اجاره دادن خونه یک راه درامد مفت بی مالیات و عوارض و بسیار راحت پیدا کردند و اصلا مبادا به خودشون سختی بدن مثل مستاجرین که دنبال کار و زحمت حلال و رزق و روزی از راه کار کردن و زحمت کشیدن هستند البته با قوانین الان موجود مجلس و دولت متاسفانه تا الان صاحبین خانه ها هر کاری که خواستند انجام دادن کسی هم نتونسته اعتراضی کنه میگن مال خودمه و اختیارشو دارم اجاره ۵ برابر میخوای بمون نمیخوای برو هر جا میتونی تا کی میتونید اینجوری به مستاجر بیچاره فشار بیارید و ظلم کنید البته بماند که درصدی خیلی خیلی کمی هم بسیار با وجدان هستند و مشکلات مستاجر و شرایط نابسامان اقتصادی رو در درک میکنند و فقط شرعا ۱۰ درصد اجاره رو اضافه کردن که اجرشون با خدا هم در این دنیا و هم در اون دنیا ضمنا وام دادن به مستاجرین یعنی صاحب خانه با هر شرایطی که خواست خانه رو اجاره بده و مستاجر هم هر چقدر لازمه با هر بدبختی بره وام بگیره که اوضاع از اینی که هست وخیم تر خواهد شد و هیچ مستاجری نمیتونه زیر بار این فشار بره اونم با این شرایط وام دادن الان بانکها به افراد معمولی جامعه که متاسفانه خیلی سخت میگیرند
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
متاسفم متاسفم برای خودم که در چنین مکانی بی قانونی در دنیا به دنیا آمدم که اسمش ایران هست نه کنترلی و نه نظارتی و نه قانونی همش وعده های پوچ مستاجر بیچاره باید چکار کنه که دولت عرضه سروسامان دادن به وضعیت مسکن رو نداره بهانه میاره که که امر اجاره مسکن مربوط به مردم و شخصی هست و دولت نمیتونه کنترل و نظارتی داشته باشه نصف خانه های مسکونی در ایران خاای از سکنه هست و هر روز به منازل مسکونی اضافه میشه و جمعیت با توجه به مشکلات عدیده کمتر و کمتر میشه یعنی بی لیاقتی رو به حد اعلا رسوندن جالب اینه که نمیتونن جلوی سوءاستفاده کنندگان و سوداگران مسکن رو بگیرند و نمیتونن بنگاهها رو کنترل کنن و بر روی قیمت زمین و مسکن که امری بسیار ضروزی مردم هست نظارت کنن وزیر مسکن در ۶ سال گذشته چکار میکرده تا الان که وضعیت مسکن شده حتما خودش بساز و بفروشه وگرنه با مدیریت میشد جلوی گرونی افسار گسیخته اجاره به و قیمت زمین و مسکن رو گرفت نمیخوان چون خودشون ۱۰ تا خانه دارن چرا برای خانه های خالی خودشون که برای سرمایه گذاری خریدن ماایات ببندند مردم هم سپردن به خدا خداشون کریمه متاسفم برای خودم کاش ملت مستصعف بیچاره و بی چیز مستاجر بمیرن جای این مستکبران بزرگتر بشه
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه حقوق کارگر بینوا ۱۵ درصد رشد داشته و اجاره مسکن ۷۰ درصد کجای دنیا اینجوریه دولت میگه نمیتونه به طور مستقیم دخالت بکنه قولنامه ها که ثبت میشن فقط کافیه ابلاغیه صادر بشه نسبت به مبلغ رهن و اجاره ثبت شده ی پارسال فقط صاحبخانه ۱۵ درصد میتونه اجاره رو بالا ببره و در مساله خرید و فروش فقط ۱۵ درصد تسیت به قیمت خریداری شده امکان سود برای فروشنده ممکن هست نه ۴۰۰ درصد طرف خونه رو با وام ۱۲ درصد خریده ۱۸۰ میلیون الان گذاشته ۹۸۰ میلیون چرا دولت نمیتونه کنترل کنه چون اصلا نمیخواد البته بماند که تا الان در هیچ زمینه ای مدیریت خوبی نداشته و ندارد در مورد مسکن که متاسفانه نبابسامانی و نا کارامدی طرح ها و قوانین دست و پا گیر نای قشر مستاجر رو بسته ودارن تو این اوضاع سیاست بازی پولداران و املاک داران و صاحبخانه ها نفس های آخر رو میکشن کسی هم پاسخگو به مردم نیست فقط حرف و وعده وعید الکی میدن و مردم رو با مشکلات عدیده تنها گذاشتن اصلا به فکرحل مشکل مردم نیستن
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
یه دروغ دیگه که مسئولین بتونن خونه های خودشون رو گرونتر از قبل با سود بیشتر و راحتتر از قبل اجاره بدن جالبه که پول رو میدن به صاحبخانه نه مستاجر بدبخت فلک زده یعنی پول رو میریزن تو حساب صاحبخانه های مال مفت خور نمیدونم چرا صاحبان خونه ها نمیرن مثل بقیه دنبال یه شغل آبرومند و زحمت بکشن مثل مستاجرهای بیچاره ۴ تا خونه خریده مال خودشه به کسی مربوط نیست نه سواد دانشگاهی نه تجربه و تخصصی هر چقدر دلش بخواد اجاره میده یا هتل آپارتمان درست میکنه یا خالی میزاره بشه ۸ برابر بفروشه و با ۱۰ برابر اجاره میده هر کی هر کیه دولت هم بی عرضه هی میگه ما خودمون انتخاب کددیم که تو خیابون و یا رو پشت بام زندگی کنیم ببخشید ما انتخاب نکردیم همه کارا رو شما میکنید تاوانش رو مردم بدبخت دارن میدن اگه راست میگید بیایید با همین ۷۰ میلیون خونه درست کنید ۲ خوابه ۱۲۰ متری بگید هر که جوانه و خونه به نام خودش و یا زنش و یا بچه اش نداره بیاد ۷۰ بده خودش خونه دار بشه به جای اینکه ماهی بدین ماهی گرفتن رو یاد مردم بینواه بدین اینکه شد تورم و گرونی و تایید ظلم های تو جامعه طرف خونه رو با وام ۱۰ ساله بهش دادن ۴۰ میلیون گذاشته ۱۵۰ میلیون رهن چه خبره تمام قولنانه های اجاره و خرید از ۱۰ سال پیش ثبت شده باید با توجه به افزایش حقوق کارگران اجاره سال جدید مشخص بشه امسال ۱۵ درصد افزایش حقوق بوده دولت قولنامه اجاره سال همین خونه رو داره نباید به صاحبخانه اجازه بده بیشتر از ۱۵ درصد اجاره رو بالا ببره و هر کی خونه خریده ثبت شده قیمت خرید مشخصه نهایتا بتونه با ۱۵ درصد سود بفروشه نه بیشتر طرف پارسال خونه رو خریده ۲۰۰ میلیون امسال برای فروش گذاشته ۹۰۰ میلیون کجای دنیا اینجوریه تو ۸ سال گذشته دولت یه خونه درست نکرده برا مردم یعنی اگر مسکن متولی نداشت بهتر بود والا به خدا اقای عباس آخوندی با مدیریتشون از اسراییل هم بیشتر به مردم بینواه ضربه زدن هنه مسئولین مملکت تو کاخ صاحب چند تا خونه و ویلا و زمین بعد صاحبان مملکت مردم رو پشت بام ها تو خیابون اینه عدل علی که هی دم میزنید
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
متاسفانه خرید مسکن و زمین برای احتکار و سود فروش چند برابری به دلیل خلاّ قانونی موجود تبدیل به یک فرهنگ رایج شده تا از این راه هم سود فراوانی بدست بیاورند و هم دارایی خود را بدون دادن ماایات بردرآمد به راحتی چند برابر کنند نه احتتیاج به مدارک دانشگاهی دارید و نه مدارج بالا رو باید طی کنید و نه تجربه خاصی لازم داره با دارایی های خود چند تا خانه میخرید چند سال میزارید بمونه یا هتل آپارتمان میکنید و یا اجاره میدهید با هر قیمتی که لازم دارید نه طبق قانون و عرف جامعه دولت هم که خودش رو کنار کشیده به این بهانه که این مقوله ای شخصی است و ما نمیتوانیم در این امر دخالت کنیم راحت میتوانید سودهای کلان ببرید و مالیاتی هم که بابت خانه ها و اجاره انها نمیپردازید و دست آخر هر خانه رو در این اوضاع نابسامان اقتصادی بیشتر از ۵ برابر قیمت خریداری شده میفروشید و باز هم مالیاتی پرداخت نمیکنید چرا چون دلتون میخواد ملک و دارایی خودتونه کجای دنیا اینجوریه دلیل درست نشدن این اوضاع اینه که مسئولین در راس خودشون صاحب چند خانه و ملک و زمین هستند و دائم به فکر چند برابر کردن دادایی هاشون هستند و لنابراین با مافیای زمین و مسکن همدست میشوند و خودشون وارد کار بساز و بفروشی شدند ، قانون مالیات بر خانه های خالی کی اجرا میشه ،این قانون باید برای خانوادهایی که بیشتر از یک منزل برای اقامت دارند اجرا بشه از همین الان همه به فکر راههای دور زدن قانون هستند که مثلا خانه رو به نام افراد درجه یک خود کنند و یا با اجاره نامه های صوریبه افراد درجه اول خود با اجاره بسیار کم و ناچیز ثبت کنند تا نخواهند مالیاتی پرداخت کنند، تمام اجاره نامه ها و خرید و فروش های در بنگاههای املاک سالهاست که ثبت میشوند آیا در این قانون ذکر شده که طبق قولنامه خرید زمین و یا مسکن فقط مالکان میتوانند فقط ۱۰ درصد گرانتر خانه و یا زمین خود را در طی سه سال بفروشند یعنی اگر مالکی زمین و یا منزلی خرید طبق قولنانه فقط میتونه ۱۰ درصد هنگام فروش دریافت کنه و اگر این زمین و ملک در طول سه سال به ۲۰۰ نفر فروخته شد نفرات بعدی نمیتوانند سودی از خرید ملک و یا زمین ببرند تا سه سال از قولنامه فروش اولی طی شود و بعد از سه سال صاحب ملک فقط با ۱۰ درصد سود میتواند ملک و یا زمین خود را بفروشد در بحث اجاره باید بر طبق اجاره نامه سال قبل صاحب ملک فقط بتوانند ۱۰ و نهایتا ۱۵ درصد به اجاره سال قبل که طی قولنامه سال قبل ثبت شده مبلغ رو اضافه نماید در این صورت کسی به فکر خرید زمین و یا ملک برای احتکار نخواهد افتاد و میداند که در صورت خرید ملک و یا زمین باید مالیات داشتن زمین و یا ملک خریداری شده را بپردازد و کسی هم که ملک رو فروخته میداند که از ۱۰ یا ۱۵ درصدی که پس از سه سال فروش ملک خود بدست اورده باید مالیات پرداخت کند شاید اینگونه توزیع ثروت در جامعه کمی عادلانه تر شود وگرنه ابن مافیا نمیگذارد اب خوش از گلوی مردم بینوا پایین برود شاید این پولهای باداورده به جای خرید و احتکار زمین و خانه برای فروش ۵ برابری به سمت تولید هدایت شوند و کمی چرخ اقتصادی جامعه بچرخد و مشکل بیکاری و فقر در جامعه کمی برطرف شود و حداقل مردم دیگه حداقل دقدقه و نگرانی مکانی برای آرامش و زندگی نداشته باشند و به فکر مسائل مهم تر زندگی خود باشند
asad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
نزدیک 8 ماه از سال ۹۹ گذشت دولت واقعا نمیخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دولت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم انگار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و اجاره بهای خانه نسبت به پارسال ۴ برابر شده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنامه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حقوق کارگر ۱۵ درصد اضافه شده کرایه و اجاره مسکن نزدیک ۴ برابر شده چطور ممکنه با نان حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سال گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مردم همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نیست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن چرا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساختن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت مسکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها ۴ برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمیتونه حتی یه قبر بخره و ……. قیمت اجاره بها سه برابر شده نسبت به پارسال هیچ کس پاسخگو نیست اصلا کسی به فکر مردم نیست مثلا میخواستن با گرفتن مالیات بر خانه های خالی از سکنه به نفع مردم عمل کنند و باعث ارائه و بیشتر شدن خانه های اجاره برای مردم بشن هیچ اتفاقی نیوفتاد دولت فقط فکر جیب خودش هست که بتونه از مردم برای مخارج خودش پول بیشتر بگیره ، میبینید که اجاره بها تقریبا ۴ برابر شده و خانه ها همچنان خالی و وضعیت اجاره مسکن بهتر که نشده بلکه بدتر ام شده تعداد خانه های اجاره ای نسبت به پارسال بیشتر نشده اگر هم درصد معدودی اضافه شده با قیمت های نجونی حاکی از فقر و زیاده خواهی صاحبخانه و بی قانونی در این زمینه و عدم کنترل دولت و بی لیاقتی مسئولین امر مسکن در این حوزه داره مردم روز به روز درمانده تر و فقیر تر میشن و دولت ناکارامد نمیتونه رفاه مردم را تامین کنه حاصل مدیریت دولت در حوزه مسکن در ۸ سال گذشته شده اینکه مردم باید تاوان ندانم کاریها و کم کاری ها رو پرداخت کنند و صاحبان سرمایه و بساز بفروش ها که دستشون تو دست وزیر مسکن هست دارن سودهای چند برابری خودشون رو می شمارن مسئولین هر کدام چند تا خانه و باغ و مسکن و ویلا همه در کاخ های خودشون تکیه زدن و مردم بینوا در کف خیابان یا پارک ها چادر زدند ویا بر روی پشت بام ها پشت بام خواب شدن این عدالت نیست عملا مسئولین حوزه مسکن و نمایندگان مجلس و دولت خودشون چندین خانه دارند و صاحبخانه محسوب میشن پس نباید انتظار داشت قانونی بر علیه صاحبخانه تصویب کنند و به داد مستاجر برسند وزیر و مدیرانی که خودشون حتی یه روز مستاجر نبودند که نمیتوانند مشکلات مستاجران و اجاره نشینان رو برطرف کنند چند صباحی وزیر و مسئول و مدیر هستند به پست و مقامشون چسبیدن و حقوق های نجومی میگیرن صفا میکنن هر کی هم پرسید تقصیر رو به گردن این و اون میندازن تا سمت بهتر و پست بالاتری بگیرند این وسط خدا به داد مردم برسه ، هل من ناصر ینصرنی ؟؟!!! آیا کسی هست که مردم را محض رضای خدا یاری کند و فقط به فکر خودش و جیبش و پست و مقامش نباشه و قدم خیری برلی بهتر شدن اوضاع مسکن بردارد له نظر نمیاد دولت عزم جدی در این خصوص داشته باشه فقط یک نگاه به قیمت های نجومی سایت دیوار بکنید متوجه وخامت اوضاع میشوید
asad
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
0
2
شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید 4 یا 5 خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی 500 هزرا تومن میگیری که ممکنه 10 روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 100 میلیون با 5 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به 100 نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 500 میلیون سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی سه 3 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخواهد مالیات بدی پس راحت باش هر چی میتونی ظلم کن و در بیار و خرج کن قانون جنگل هست بنگاهها هم آتیش بیار معرکه شدن برای سود خودشون برات گرونتر اجاره میدن و گرونتر میفروشن چون اساسا سود بنگاه تو این کاره دولت هم به فکر خودشه مردم خونه ندارن خوب بخرن اما چطوری معلوم نیست نمیتونن با این وضع اجاره بدن خوب برن تو چادر زندگی کنن این یک مساله مهم معیشتی مردم هست اصلا شوخی بردار نیست (شهردار برلین مصوب کرد که تا 5 سال کسی اجازه نداره اجاره بهای مسکن رو اضافه کنه) حقوق کارمندان دولت امسال 20 درصد اضافه شده باید قانونی باشه که به صاحب خانه گوشزد کنه که شما به اجاره سال قبل فقط در نهایت 20 درصد میتونی اضافه کنی وگرنه مورد پیگیری قضایی و مالیاتی قرار میگیری از قرار معلوم به خاطر وضعیت آشفته اقتصادی صاحبان خانه های مسکونی بعضا تا 200 درصد اجاره بها رو بالا بردن و قانون مشخصی وجود نداره که با اونا برخورد کنه چطور ممکنه کسی حقوقش 20 درصد اضافه بشه و بتونه اجاره بهای با افزایش 200 درصدی رو پرداخت کنه مگه ممکنه اگر شرایط اقتصادی بده برای مستاجر که بدتره متاسفانه بعضی ها از این را امرار معاش میکنن و هر چی اجاره بدی کم هست براشون و مدام به گرانی مسکن دامن میزنن و دنبال کار دیگری برای خودشون نیستند و دنبال کاربا زحمت و نون حلال نیستند میخوان یه اجاره راحت بگیرند و خرج کنند دولت و مجلس هم کاری انجام نمیدن و قوه قضاییه میگه ما ورود نمیکنیم مگر کسی شکایت کنه سازمان بازرسی هم که میگه به ما مربوط نیست سامانه 124 میگه مربوط به اصناف میشه خود اصناف دامن به گرانی مسکن زده اند قانونی هم وجود نداره ظاهرا برای افزایش اجاره بها در سال آینده یعنی هر کی صاحبخانه هست ملک خودشه مال خودشه امسال میخواد 5 برابر اجاره بگیره وهیچ مالیاتی هم نمیپردازه و یا خالی بزاره باشه به کسی ربطی نداره متاسفانه نصف منازل مسکونی شیراز و صدرا خالیه دولت و مجلس محترم کم کاری کرده اند قرار بود منازل مسکونی شامل مالیات سنگین شوند و قانون مشخصی تدوین بشه که کسی نتونه از این اوضاع آشفته سوءاستفاده بکنه قانون جنگل که نیست هر کس هر کاری خواست انجام بده دقیقا مصداق گران فروشی و کم فروشی هست وقتی دولت کاری نکنه یعنی تایید میکنه که شما که صاحب خونه هستید هر کاری میخواهید انجام بدین مستاجر بدبخت تو این شرایط چکار کنه با این حقوق و شرایط فعلی خونه هم نمیشه خرید ، مردم نمیدونن چکار کنن و دیگه نمیشه این شرایط رو تحمل کرد باید دولت و قوه قضاییه و مجلس و سازمان بازرسی و نهاد های زیربط کاری انجام بدن قبل از اینکه دیر بشه و مردم آواره بشوند ،استانداری محترم با اجاره بهای سنگین و گرانفروشی لطفا مقابله کنید (نقل از سایت های خبری: استانداری :تعداد 300 مغازه بنگاه بدون جواز کسب و غیرقانونی مشغول فعایت هستند منتظر مجوز هستیم تا اقدام به تعطیلی این بنگاههای املاک غیرقانونی کنیم )مردم دیگه تحمل آوارگی تو شهر خودشون رو ندارن به خدا دارن چادرنشین میشن از این همه بی قانونی ، هر کی صاحب خونه هست هر کاری خواست انجام میده انگار قانون و حساب و کتابی نیست لطفا این وضعیت رو کنترل کنید روی خونه های خالی مالیات ببندیدو یه قانون مشخص برای افزایش اجاره بها مشخص کنیدتا کسی نتونه سوءاستفاده کنه به خصوص کسانی که بیش از یک خانه دارند و اجاره دادن خانه و درآوردن پول بی دردسر و زحمت شده شغلشون یا کسانی را که خانه خریدن به عنوان سرمایه گذاری اما خانه خالیست اگر قانون درستی باشه نباید اینقدر بی منطق اجاره بهای مسکن بالا بره که حتی از توان کارمند حقوق بگیر دولت خارج باشه دیگه چه برسه به کارگرو مستاجر بینوا(حکایت غذای بیرون بر شده چلو خورشت روقیمت زده 24000 هزار تومن میگی چرا قیمت غذای شما 15 هزارتومن گرونتره میگه گوشت بره رومانف با برنج ایرانی هست همینو تو همین خیابون با کیفیتی بالاتر دارن میفروشن 15000 تومن ) اگر قانون مشخص باشه باید بگن چلو خورشت با گوشت گوسفندی و برنج ایرانی این مقدار این قیمت همه با یک قیمت بفروشن نه هر کی مثل اجاره بها هر چقدر دلش خواست بفروشه و یا اجاره بده این امر را دولت گذاشته بر عهده اصناف ، متاسفانه اصناف به مردم رحم نمیکنن خود رییس اصناف یا بنگاه املاک داره یا رستوران مطمئنا به ضرر خودش کاری انجام نمیده باید قانون طوری تنظیم شده باشه که برای هر دو طرف معامله سود باشه نه به نفع اصناف فقط و صاحبان خانه و مسکن
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
به نظر شما کسی تو این مملکت زورش به بنگاه و صاحب خونه میرسه کسی که خونه اش رو امسال داده به سه برابر قیمت به نظر شما سال دیگه ارزانتر اجاره میده یا به نظر شما مجلس قانون دقیقی وضع میکنه تا دیگه بحرانی در مسکن نباشه و یا دولت 800 هزار واحد مسکونی میسازه فقط برای جوانهایی که الان نزدیک به 15 ساله اجاره نشین هستن اصلا چشمم آب نمیخوره والا صاحبین خونه ها میخوان خرج و مخارج اضافی خودشون رو از مستاجر بگیرن انگار نمیدونن که وضعیت اقتصادی خرابه و برای مستاجر خیلی بدتره نمیرن دنبال یه شغل با زحمت عرق بریزن پوا در بیارن همش دنبال پول مفت بی زحمت هستن البته عالی هم هست نه دانشگاه و نه تخصصی و سواد آنچنانی نه مالیاتی دلت میخواد خالی میزاری بمونه تا سال دیگه قیمتش میشه سه برابر نخواستی میدی اجاره 4 برابر پارسال باز دوست نداشتی میکنی هتل اپارتمان(مرکز فحشا و فساد و کثافت کاری) پولش رو میگیری چکار داری کی میاد کی میره چکار میکنه پول پول لازم داری اوضاع خرابه دولت که سرگرمه و مجلس هم اصلا به تنها چیزی که فکر نمیکنه رفاه و اسایش مردمه تو هم هی ظلم میکنی جیب خودت پر پول بشه مشکلت حل بشه کور پدر مستاجر بیچاره مغازه ات که درامد نداره راه امرا معاش خوبیه خونه ها رو اجاره میدی امرار معاش میکنی مالیات هم که نمیدی کسی هم زورش بهت نمیرسه مال خودته اختیارش رو داری و ....... چی بگم به خدا پناه میبریم از دست شیطان رجیم
asma
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
به نظر شما کسی تو این مملکت زورش به بنگاه و صاحب خونه میرسه کسی که خونه اش رو امسال داده به سه برابر قیمت به نظر شما سال دیگه ارزانتر اجاره میده یا به نظر شما مجلس قانون دقیقی وضع میکنه تا دیگه بحرانی در مسکن نباشه و یا دولت 800 هزار واحد مسکونی میسازه فقط برای جوانهایی که الان نزدیک به 15 ساله اجاره نشین هستن اصلا چشمم آب نمیخوره والا صاحبین خونه ها میخوان خرج و مخارج اضافی خودشون رو از مستاجر بگیرن انگار نمیدونن که وضعیت اقتصادی خرابه و برای مستاجر خیلی بدتره نمیرن دنبال یه شغل با زحمت عرق بریزن پوا در بیارن همش دنبال پول مفت بی زحمت هستن البته عالی هم هست نه دانشگاه و نه تخصصی و سواد آنچنانی نه مالیاتی دلت میخواد خالی میزاری بمونه تا سال دیگه قیمتش میشه سه برابر نخواستی میدی اجاره 4 برابر پارسال باز دوست نداشتی میکنی هتل اپارتمان(مرکز فحشا و فساد و کثافت کاری) پولش رو میگیری چکار داری کی میاد کی میره چکار میکنه پول پول لازم داری اوضاع خرابه دولت که سرگرمه و مجلس هم اصلا به تنها چیزی که فکر نمیکنه رفاه و اسایش مردمه تو هم هی ظلم میکنی جیب خودت پر پول بشه مشکلت حل بشه کور پدر مستاجر بیچاره مغازه ات که درامد نداره راه امرا معاش خوبیه خونه ها رو اجاره میدی امرار معاش میکنی مالیات هم که نمیدی کسی هم زورش بهت نمیرسه مال خودته اختیارش رو داری و ....... چی بگم به خدا پناه میبریم از دست شیطان رجیم
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
چون این دولت و دولت قبل و این وزیر مسکن و شهرسازی اصلا به فکر خانه دار شدن قشر محروم و بی بضاعت نیستند و تا الان بعد از ۱۰ سال هنوز یک خانه نساختند تا ملت از زیر بار این اجاره بهای سنگین و بی رویه و ناعادلانه کمر راست کنند خواستار استعفای دولت و وزیر بی عرضه و بی تدبیر مسکن هستیم هیچ تدبیری برای جلوگیری از گرانتر شدن اجاره بها ندارندو نداشتند بهتره حداقل سمت وزرات رو رها کنن که حداقل مردم بیچاره به فکر چاره ای برای خود باشند و بدانند اصلا متولی و مدیر خاصی برای امر مسکن در این دولت وجود ندارد این دولت در ریز ترین مسائل مردم و شخصی ترین مسائل مردم صاحب نظر هست چطور ممکنه که نتونه بازار مسکن و اجاره رو کنترل کنه مگر اینکه خود بساز بفروش ها وزیر و معاون این دولت باشند که فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه مردم بیچاره, ۱۶۴۸۱۹۵ میلیون متر مربع زمین این مملکت دریغ از یه قبر که قشر کارگر بیچاره بتونه در همون قبر بمیره چه فایده ، کجای دنیا اینجوریه، با این حقوقی که برای کارگر در نظر گرفتن نمیشه حتی منزلی رو اجاره کرد خریدن زمین و خانه که پیش کش تا کی ظلم و بی عدالتی بهانه میارن که دولت نمیتونه در بحث مسکن دخالت کنه چون مربوط به مردمه دولت در همه مسائل دخالت میکنه اگر دولت ۱۵ درصد حقوق کارگر رو اضافه میکنه باید بتونه کنترل کنه که نزاره اجاره بها بیشتر از ۱۵ درصد گرانتر بشه ممکنه هست اما دولت و وزیر بسیار بی تدبیر و ناکارامد و بی عرضه هستند فقط فکر جیب و منفعت خودشون هستند نه صلاح مردم
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
به نظر من مقوله مسکن نباید دست ایرانی جماعت باشه ببخشید اینو میگم همه سواستفاده چی هستیم بهتره برون سپاری بشه به کشورهایی که تجربه موفقی داشتن تا مشکل حل بشه ایرانی فقط فکر سود خودشه نه فکر سازنده و نه فکر مستاجر و نه فکر صاحبخونه حقوق کارگر بینوا ۱۵ درصد رشد داشته و اجاره مسکن ۷۰ درصد کجای دنیا اینجوریه، دولت میگه نمیتونه به طور مستقیم دخالت بکنه قولنامه ها که ثبت میشن فقط کافیه ابلاغیه صادر بشه نسبت به مبلغ رهن و اجاره ثبت شده ی پارسال فقط صاحبخانه ۱۵ درصد میتونه اجاره رو بالا ببره و در مساله خرید و فروش فقط ۱۵ درصد سود به قیمت خریداری شده امکان سود برای فروشنده ممکن هست نه ۴۰۰ درصد طرف خونه رو با وام ۱۲ درصد خریده ۱۸۰ میلیون الان گذاشته ۹۸۰ میلیون چرا دولت نمیتونه کنترل کنه چون اصلا نمیخواد، البته بماند که تا الان در هیچ زمینه ای مدیریت خوبی نداشته و ندارد در مورد مسکن که متاسفانه نابسامانی و نا کارامدی طرح ها و قوانین دست و پا گیر نای قشر مستاجر رو بسته و تو این اوضاع سیاست بازی پولداران و املاک داران و صاحبخانه ها نفس های آخر رو میکشن کسی هم پاسخگو به مردم نیست فقط حرف و وعده الکی و دروغ خودشوندر ویلا های لواسانات زندگی میکنن و مردم سهمی از این وسعت ۱،۶۴۸،۱۹۵ ندارن دریغ از یه قبر که قشر کارگر بینوا که توش بمیره اگه این دولت و مملکت دست دزدان و غارتگران بود وضع از این بهتر بود با این اوضاع باید وزیر مسکن و شهرسازی اعدام بشه البته همه میدونیم که خودشون دستشون تو دست بساز بفروش ها هست و اصلا خودشون دستشون تو کاره و خودشون بنگاهی و بساز بفروش هستن دلم میخواد بگن که چند تا خونه و ویلا فقط در جای جای ایران دارن با چه قیمتی
asad
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
وام ودیعه و اجاره مستاجرین یه دروغ دیگه که مسئولین بتونن خونه های خودشون رو گرونتر از قبل با سود بیشتر و راحتتر از قبل اجاره بدن جالبه که پول رو میدن به صاحبخانه نه مستاجر بدبخت فلک زده یعنی پول رو میریزن تو حساب صاحبخانه های مال مفت خور نمیدونم چرا صاحبان خونه ها نمیرن مثل بقیه دنبال یه شغل آبرومند و زحمت بکشن مثل مستاجرهای بیچاره ۴ تا خونه خریده مال خودشه به کسی مربوط نیست نه سواد دانشگاهی نه تجربه و تخصصی هر چقدر دلش بخواد اجاره میده یا هتل آپارتمان درست میکنه یا خالی میزاره بشه ۸ برابر بفروشه و با ۱۰ برابر اجاره میده هر کی هر کیه دولت هم بی عرضه هی میگه ما خودمون انتخاب کددیم که تو خیابون و یا رو پشت بام زندگی کنیم ببخشید ما انتخاب نکردیم همه کارا رو شما میکنید تاوانش رو مردم بدبخت دارن میدن اگه راست میگید بیایید با همین ۷۰ میلیون خونه درست کنید ۲ خوابه ۱۲۰ متری بگید هر که جوانه و خونه به نام خودش و یا زنش و یا بچه اش نداره بیاد ۷۰ بده خودش خونه دار بشه به جای اینکه ماهی بدین ماهی گرفتن رو یاد مردم بینواه بدین اینکه شد تورم و گرونی و تایید ظلم های تو جامعه طرف خونه رو با وام ۱۰ ساله بهش دادن ۴۰ میلیون گذاشته ۱۵۰ میلیون رهن چه خبره تمام قولنانه های اجاره و خرید از ۱۰ سال پیش ثبت شده باید با توجه به افزایش حقوق کارگران اجاره سال جدید مشخص بشه امسال ۱۵ درصد افزایش حقوق بوده دولت قولنامه اجاره سال همین خونه رو داره نباید به صاحبخانه اجازه بده بیشتر از ۱۵ درصد اجاره رو بالا ببره و هر کی خونه خریده ثبت شده قیمت خرید مشخصه نهایتا بتونه با ۱۵ درصد سود بفروشه نه بیشتر طرف پارسال خونه رو خریده ۲۰۰ میلیون امسال برای فروش گذاشته ۹۰۰ میلیون کجای دنیا اینجوریه تو ۸ سال گذشته دولت یه خونه درست نکرده برا مردم یعنی اگر مسکن متولی نداشت بهتر بود والا به خدا اقای عباس آخوندی با مدیریتشون از اسراییل هم بیشتر به مردم بینواه ضربه زدن مسئولین مملکت تو کاخ صاحب چند تا خونه و ویلا و زمین بعد صاحبان مملکت مردم رو پشت بام ها تو خیابون
asad
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
کی اجرا میشه الان ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته لابد این طرح در سال ۱۴۵۰ میخواد عملی بشه همش حرف اگر قراره کاری انجام بشه انجام بدین همش حرف اگر عرضه انجام دادن ندارید و یا ۲۰ تا خونه ای که هر کدام از مسئولین خودشون احتکار کردن دست و پاشون رو بسته بگن تا مردم به فکر سم سیانور باشن برای خودشون تا بمیرن از دست دولت بی تدبیر و مسئولین بی لیاقت که به فکر ایران و ایرانی نیستن راحت بشن البته اگر با این وضع بتونن یه قبر تهیه کنند اگر میخ جای وزیر مسکن و ره و شهرسازی گذاشته بودن شرایط مردم بهتر از این بود که هست یه طرح دادن بین هم تو ارگانهای مختلف دست به دست میکنن تا ببینن چکار میتونن انجام بدن که خودشون راه فرار قانونی برای چند تا خونه ای که خالی دارند و یا اجاره سوری دادن پیدا کنن لابد میخوان خونه ها رو با اجاره های کاذب به اقوام درجه یک خودشون ثبت کنن بگن با اجاره کم دادیم مستاجر که مالیات ندن و یا ارزش ملک خودشون پایین نیاد قشر کارگر و زحمت کش جامعه کمرش شکست زیر بار این همه بی تدبیری و بی فکری و زیاده خواهی کستنی که در راس امور هستند و خودشون یا صاحب چند تا خانه و ویلا هستند و یا دستشون تو کاسه همین بساز بفروش هاست و یا خودشون بساز بفروشن اگر قرار هست کاری بکنید این طرح سال ۹۶ اعلام شده الان اواسط ۹۹ هستیم اجرایی کنید تا مردم از رنج و آوارگی خلاص بشن اگر هم نمیتونید استعفا بدین کسی که میتونه بیاد سر کار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین