پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر از برنامه‌ریزی گسترده برای توسعه کلینیک‌های حفظ تعادل سالمندان در کشور خبر داد.

شعار سالمعاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر از برنامه‌ریزی گسترده برای توسعه کلینیک‌های حفظ تعادل سالمندان در کشور خبر داد.

دکتر حسن صفاریه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری سلامت، با اشاره به لزوم توجه گسترده به حفظ تعادل در افراد سالمند، گفت: در حال حاضر یک کلینیک در این خصوص راه‌اندازی شده و درصدد هستیم تا تعداد بیشتری از این مراکز را به ویژه در استان های زبرگ و پر جمعیت در کشور راه اندازی کنیم.

صفاریه در ادامه خاطر نشان کرد: طبق آمارهای جهانی حدود یک سوم افراد بالای ۶۵ سال، حداقل در طول سال یک بار به زمین می‌خورند و این موضوع می‌تواند موجب بروز ضایعات استخوانی و شکستگی به ویژه در ناحیه لگن شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر، تصریح کرد: این در حالی است که شکستگی لگن عوارض بعدی دارد که می‌تواند منجر به مرگ فرد سالمند شود و یا فرد را در شرایطی قرار دهد که نتواند به شرایط عادی زندگی قبل از حادثه بازگردد و روی پاهای خود بایستد.

دکتر حسن صفاریه با تاکید بر لزوم توجه به اختلال تعادلی در سالمندان، افزود: برنامه‌ریزی ها باید به گونه‌‌ای باشد که مراکز متعددی برای این موضوع راه‌اندازی شده و این اختلالات خیلی زود شناسایی و درمان شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر با اشاره به اینکه اختلالات تعادلی با بررسی مسائل چشمی، گوش داخلی و حس عمقی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر در مرکزی که از سوی جمعیت راه‌اندازی شده، اختلالات تعادلی با توجه به این موضوع بررسی می‌شود و در صورت وجود مشکل با بهره‌گیری از دانش توانبخشی بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری سلامت ، تاریخ انتشار 25 شهریور 96، کدمطلب:30998، www.tebna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین