پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
از بین 192 کشور جهان شاید تنها کشوری که از جنبه های مختلف با دیگر کشورها تفاوت دارد کره شمالی است. این کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وضعیت منحصر به فردی در بین کشورهای جهان دارد و به دلیل عقب ماندگی های ساختاری هنوز نتوانسته با قافله جهانی شدن همراه شود.

شعارسال: از بین 192 کشور جهان شاید تنها کشوری که از جنبه های مختلف با دیگر کشورها تفاوت دارد کره شمالی است. این کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وضعیت منحصر به فردی در بین کشورهای جهان دارد و به دلیل عقب ماندگی های ساختاری هنوز نتوانسته با قافله جهانی شدن همراه شود.

از نظر اجتماعی کره شمالی فاقد طبقه اجتماعی است و تنها یک طبقه در این کشور وجود دارد که آن نیز نظامیان هستند. نظامیان در این کشور طبقه مسلط به شمار می روند و بقیه مردم موظف هستند در راستای برنامه های این طبقه حرکت کنند. نظامیان نیز دارای ایدئولوژی خاص خود هستند که «جوچه» نامیده می شود. ایدئولوژی «جوچه» برگرفته از مارکسیم، لنینیسم، عقاید کنفوسیوس، مائویسم، ناسیونالیسم و اومانیست است.

با این وجود برخلاف نظریه مارکسیسم که به دنبال طغیان طبقه کارگر علیه طبقه حاکمه است،شبه طبقات جامعه کره شمالی مانند دهقانان و کشاورزان حق هیچ گونه تحرک اجتماعی ندارند و تنها باید در خدمت طبقه حاکم یا همان نظامیان باشند. این در حالی است که طبقه حاکم و یا دولت کره شمالی یکی از فاسد ترین دولت های جهان است.

طبقه حاکم در این کشور برای رسیدن به اهداف خود به انواع خشونت ها از جمله کشتار، شکنجه، تجاوز و قطع درآمد خانواده های جامعه مبادرت می ورزد. کیم جونگ اون رهبر 33ساله این کشور دچار مازوخیست قدرت و فرد کم تجربه ای است که بیش از آنکه یک سیاستمدار باشد یک سلطان زاده خود بزرگ بین است.

کیم جونگ اون سومین پسر کیم جونگ ایل رهبر پیشین کره شمالی است که در سوئیس تحصیل کرده است. وی دارای رفتارهای خاص خود است که در گذشته در بین رهبران کره شمالی دیده نشده است. براساس برخی شایعات وی به مقامات کره شمالی دستور داده که تمام پسرهای کره شمالی باید موهای خود را به مانند مدل موهای رهبر خود اصلاح کنند. وی همچنین سربازان را در آغوش می کشد و از همراهی زنان با خود استقبال می کند و در انظار عمومی با زنان ظاهر می شود. این در حالی است که پدر وی هیچ گاه در انظارعمومی با زنان همراه نمی شد.

از اقدامات عجیب رهبر جوان کره شمالی شیوه اعدام شوهرعمه خود به جرم خیانت بود. وی پس از اینکه متوجه شد شوهر عمه اش قصد دارد به وی خیانت کند وی را زنده در قفس سگان گرسنه انداخت تا طعمه سگان شود. در کره شمالی سه طبقه، هسته اصلی قدرت،طبقه مردد و طبقه خصم وجود دارد. دولت کره شمالی به طبقه مردد فرصت می دهد تا با شناخت بیشتر در جهت اراده طبقه حاکم رفتار کند.

با این وجود کسانی که پس از این فرصت، سربلند بیرون نمی آیند سرنوشت تلخ و غم انگیزی پیدا می کنند. وضعیت طبقه خصم نیز مشخص است و طبقه حاکم به شدیدترین صورت با این طبقه برخورد می کند. نکته دیگر درباره زندگی مردم کره شمالی اینکه شهروندان این کشور 24میلیونی حق ارتباط با کشورهای دیگر را ندارند و رفت و آمدها به این کشورها با دشواری های بسیاری همراه است. به همین دلیل نیز دولت کره شمالی برای جبران کمبود سرمایه گذاری خارجی به صورت ماهرانه ای تلاش می کند اسکناس 100دلاری را جعل کند و خریدهای خارجی خود را از این طریق انجام بدهد.

بدون شک کره شمالی به دلیل فاصله گرفتن از جامعه جهانی در حال به قهقرا رفتن است و به دلیل عدم مقبولیت در بین کشورهای جهان روز به روز منزوی تر از گذشته می شود. این انزوا سبب نوعی توهم مبنی بر احتمال حمله کشورهای همسایه شده است و به همین دلیل این کشور به سمت تولید سلاح هسته ای کشیده شده و با کوچک ترین تهدیدی تلاش می کند از سلاح کشتار جمعی استفاده کند. کره شمالی تنها کشور باقی مانده از ایدئولوژی مارکسیسم است که به هیچ کدام از قواعد مارکسیسم پایبند نمانده است. این در حالی است که کشور چین که روزی مدعی مارکسیسم در نوع مائویسم بود امروز رویکرد سرمایه داری در پیش گرفته و چیزی نمانده که از جرگه کشورهای مارکسیستی جدا شده و به قافله کشورهای لیبرال دموکرات جهان بپیوندد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پايگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1396 ، کدخبر: 76413 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین