پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
مسئول تغذیه مرکز بهداشت یزد گفت: در حال حاضر بر اساس مقایسه هرم غذایی یزد و هرم استاندارد تغذیه، مصرف نان، غلات و گوشت قرمز در این استان بیش از حد استاندارد است.

شعارسال : یوسف نقیایی، عصر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در جامعه ما متاسفانه تعادل تغذیه به هم خورده و غذاهای مضر جای غذاهای سالم را گرفته‌اند، اظهار داشت: هرم غذایی استاندارد میزان مصرف موادغذایی را مشخص کرده در حالی که هرم غذایی استان یزد مغایر با این هرم است.

وی عنوان کرد: بر اساس هرم غذایی استاندارد، نان و غلات باید در اولویت باشند و سپس و میوه و سبزی، شیر و گوشت‌ها در مرحله بعدی و قندها و چربی‌ها در راس هرم باید کم‌مصرف‌ترین مواد غذایی باشند.

نقیایی خاطر نشان کرد: متاسفانه این هرم در استان یزد با استانداردها فاصله دارد به نحوی که مصرف نان و غلات بیشتر از حد استاندارد است، مصرف میوه و سبزی از میزان استاندارد کمتر است و شیر و لبنیات نیز در دسته گروه‌های غذایی قرار دارند که کمتر و تقریبا نصف استاندارد مشخص شده استفاده می‌شوند.

مسئول تغذیه مرکز بهداشت یزد در مورد میزان مصرف گوشت‌ها نیز بیان کرد: هرم گوشت به ظاهر استاندارد است اما واقعیت این است که قالب گوشت مصرفی در استان یزد، گوشت قرمز است و آبزیان هنوز جایگاه خود را در سبد تغذیه مردم یزد پیدا نکرده‌اند.

وی، میزان قند و چربی مصرفی در استان یزد را نیز بیش از حد استاندارد دانست و افزود: باید در زمینه تغذیه در استان یزد به استانداردها برسیم و این امر به جز فعالیت بسیج‌گونه محقق نخواهد شد و امیدواریم رسانه‌ها در این زمینه همکاری نزدیکی داشته باشند.

نقیایی با بیان اینکه برخی مباحث تغذیه‌ای برای مردم سرگردانی به دنبال دارد، عنوان کرد: نظرات افراد، کارشناسان و پزشکان درباره مباحث تغذیه‌ای متعدد و گاه متفاوت است ضمن اینکه گاه حذف یک ماده غذایی نظیر نمک، ممکن است منجر به کمبود ید در بدن افراد شود بنابراین لازم است تغذیه با نگاه علمی و با توجه به ویژگی‌های هر فرد مورد توجه قرار گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار سه شنبه 22 دی 1394 ، کد مطلب : 13941022001517 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
نان و غلات که شاید باشه. ولی گوشت بعیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین