پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
روحانی در مراسم ویژه رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومین جهان دفاع کرده است، گفت: برای دفاع از سرزمین و ملت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

شعارسال: روحانی در مراسم ویژه رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومین جهان دفاع کرده است، گفت: برای دفاع از سرزمین و ملت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت.

مراسم ویژه رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با حضور حسن روحانی رییس جمهوری در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره)بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه در دنیای امروز اگر ملتی بخواهد برای دفاع از خود سلاح بسازد مورد اتهام مستکبرین و بوق های تبلیغاتی آنها قرار می گیرد، گفت: سلاح ما همواره برای دفاع از کشورمان و ملت های منطقه در برابر تجاوز قدرت های بزرگ و در برابر تروریسم است.

اهم سخنان رئیس جمهوری در این مراسم را در زیر می خوانید.

ملت بزرگ ایران برای دفاع از سرزمین و ملت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت و بدون تردید تا روزی که ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می‌کند، هیچ قدرتی قادر نیست ما را در مسیر ایستادگی و حق‌مان باز دارد.

همواره جنگ‌ها در تاریخ ملت‌ها حوادثی بسیار تأثیرگذار محسوب می‌شوند. متأسفانه در دوران‌های قبل از انقلاب اسلامی، هر زمان که جنگی آغاز شد، پایان آن برای ملت ما خوشحال‌کننده نبود، در جنگ‌های ایران و عثمانی، ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم متأسفانه کشورمان تحت تأثیر اینگونه جنگ‌ها و حوادث قرار گرفته و در برخی از این جنگ‌ها بخش بزرگی از سرزمین ایران عزیز از دست مردم گرفته شد. تنها جنگ و دفاع مقدسی که سراسر آن، غرور، حماسه، پیروزی و در نهایت افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران در اختیار متجاوزین قرار نگرفت، دفاع مقدسی بود که امام عزیزمان به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند و مردم عزیز و نیروهای مسلح نیز آن فرمان را به جان خریدند.

ایران قدرت نظامی خود را هرگز برای تجاوز به کشور و سرزمین دیگری آماده نکرده است، بلکه همواره این قدرت خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین آماده کرده است.

در دنیای امروز، آنگاه که ملتی آزاد می‌خواهد برای دفاع از خود و با دست توانمند خویش سلاح مورد نیازش را تولید کند، مورد اتهام مستکبران جهانی و بوق‌های تبلیغاتی آنان قرار می‌گیرد در حالی که خود آنها هر روز و هر سال میلیاردها دلار سلاح را تولید و به کشورهای منطقه سرازیر می‌کنند و بمب‌هایی تولید می‌کنند که نتیجه آن آوارگی و ویرانی برای یمن است و طرح‌هایی دارند که نتیجه آن ویرانی در سوریه و عراق می‌باشد و ملت‌های منطقه را از توسعه، سازندگی و رشد باز می‌دارد.

از آنهایی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند می‌پرسم که در روزهای سختی برای مردم منطقه، چه کسی پذیرای آوارگان در منطقه بوده است، آیا مردم ایران سالیان دراز میزبان مردم مظلوم افغانستان نبودند و روزی که شما به افغانستان تجاوز کرده و این سرزمین را به خاک و خون کشیدید، این مردم ایران نبود که پذیرای آوارگان از کشور مسلمان و برادر خود بود؟ و روزی که عراق را به خاک و خون کشیدید آیا مردم ایران نبود که از مردم این سرزمین پذیرایی کرد و آغوش خود را برای پذیرایی از آنان گشود.

آن روز که گروهک‌های تروریستی را ساختید و به آنها پول ، سلاح و آموزش دادید و آنها در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بی‌گناه را قربانی کردند، این کدام کشور بود که به ندای مظلومان عراق و سوریه و دولت‌های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از آدم‌کشان و تروریست‌ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد.

در برابر همه آنهایی که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می‌آفرینند و افتخار آنان فروش سلاح‌های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است و آنهایی که از رژیم صهیونیستی خونخوار که 70 سال است به عنوان غده سرطانی ملت‌های منطقه را تحت تجاوز و آزار قرار داده است، تنها ملتی که همواره از مظلومان دفاع کرده است، ملت بزرگ ایران می‌باشد.

در برابر آنهایی که مسیر نادرست ظلمانی و تاریکی‌ها را پیموده‌اند، ملتی که با چشم بصیر و بینا همواره به مظلومان عالم کمک کرده ملت ایران بوده و این قابل مقایسه با هیچ چیزی نیست.

امسال در سازمان ملل متحد در میان همه کشورهای جهان که در مجمع عمومی شرکت داشتند، فقط دو صدا در برابر صدای جهانیان قرار داشت. آمریکا و رژیم اشغالگر قدس دو صدایی بودند که با صدای همه جهانیان متفاوت بودند، ولی همه جهان از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد و مسیر صلح را مورد امضاء قرار داد و حل یک مشکل منطقه‌ای و بین‌المللی را از طریق مذاکره و منطق ستودند، اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ایجاد امنیت در منطقه حساس خاورمیانه، نگران بودند و این آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و غاصبان تل‌آویو را در برابر افکار جهانیان نمایان کرد.

چه بخواهید و چه نخواهید از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و چه بخواهید و نخواهید قدرت دفاعی و نظامی خود را آن مقدار که لازم بوده و برای بازدارندگی ضروری بدانیم، تقویت خواهیم کرد.

نه تنها موشک‌های خود را تقویت خواهیم کرد، بلکه نیروهای زمینی، دریایی و هوایمان هواره مورد حمایت مردم خواهند بود.

اگر عهد و پیمانی را با کسی ببندیم، تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل هم به این عهد و پیمان احترام بگذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1396 ، کدخبر: 330097 ، .fararu.comwww

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین