پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی گفت: کشورهای بزرگ منطقه از جمله ایران، پاکستان، مالزی، مصر و غیره باید پیشقدم و برای دفاع از مردم میانمار تشکیل جلسه فوری سازمان کنفرانس اسلامی را خواستار شوند.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی با اشاره به تلاش‌ها و گفت‌گوهای انجام شده با رهبران بودایی در سال‌های گذشته گفت: در یک نشستی که با رهبران بودایی در تهران داشتم، یکی از رهبران آن‌ها بعد از بازگشت کتابی را در این رابطه نوشت، هنگامی که یک فردی از او پرسیده بود، پاسخ داده بود که اگر بودا زنده بود، حتما‌ً به کمک مسلمانان میانمار می‌رفت.

وی افزود: راه‌حل فاجعه میانمار جز گفت‌گو نیست، باید از طریق فشارهای سیاسی و اقتصادی از این حجم کشتار و اخراج مسلمانان میانماری جلوگیری کرد.

یونسی تصریح کرد: بنابراین راهی جز فشاهاری سیاسی نیست، بعد از آن هم جنگ است که در اینجا موضوعیتی ندارد، یعنی خشونت و فاجعه بدتر می‌شود و دودی است که به چشم مسلمان و بودایی می‌رود، بنابراین راهش جنگ نیست.

وی ادامه داد: در سفری که رئیس جمهور به سازمان ملل دارند، مهم‌ترین هدفشان بعد از دفاع از برجام، دفاع از مردم مسلمان میانمار است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی بهترین راهبرد برای کاهش تنش در جهان اسلام را تشکیل جلسه فوری سازمان کنفرانس اسلامی دانست و ابراز داشت: کشورهای بزرگ منطقه از جمله ایران، پاکستان، مالزی، مصر و غیره باید پیشقدم و برای دفاع از مردم میانمار تشکیل جلسه فوری سازمان کنفرانس اسلامی را خواستار شوند.

وی با اشاره به عدم همراهی عربستان با ایران برای کاهش تنش در جهان اسلام افزود: عربستان جبهه جدیدی را علیه مسلمانان باز کرده است و این دعواهای داخلی جهان اسلام مانع بزرگی در تحقق انسجام مسلمانان است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 31 شهریور 96، کد مطلب: 13960629001496 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین