پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
بررسی‌ها نشان می دهد که ۴۴ درصد سرویس های گوگل برای کاربران ایرانی مسدود شده و این شرکت امکان دسترسی به ۱۰۰درصد خدمات موردنیاز کسب وکارها را نمی دهد.

شعارسال: وضعیت خدمات و محصولات دیجیتال کمپانی آمریکایی گوگل از سوی مرکز ملی فضای مجازی کشور منتشر شده است. طبق این گزارش و برغم ادعاهای آمریکایی ها مبنی بر محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت از سوی دولت ایران، اما شواهد نشان می دهد که گوگل بسیاری از خدمات خود را روی کاربران ایرانی بسته است.

در این بررسی مشخص شده است که از میان ۲۲۷ خدمتی که گوگل ارائه می کند تنها ۵۴ درصد خدمات آن برای کاربران ایرانی فعال است و ۴۴ درصد سرویس های این کمپانی، در ایران مسدود است و وضعیت ۲ درصد سرویس ها نیز نامشخص اعلام شده است.

در همین حال ۱۰۰ درصد خدمات برنامه نویسی مورد نیاز توسعه دهندگان، کسب و کارها و برنامه نویسان (API ) در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد و این در حالی است که این شرکت ۵۱ سرویس API مورد استفاده برنامه نویسان تاکنون ارائه کرده است.

از سوی دیگر با وجود ۳۹ سرویس شخصی و بهینه سازی گوگل اما ۸۵ درصد این خدمات برای کاربران ایرانی فعال است و با وجود ۱۶ سرویس سیستم عامل و شبکه تنها دسترسی به ۳۷ درصد این خدمات برای ایرانیها ممکن شده است.

بررسی ها نشان می دهد که از میان ۲۷ سرویس کسب و کار و تبلیغات که گوگل ارائه کرده، تنها ۴۴ درصد سرویس ها و از میان ۳۹ سرویس تعاملی و انتشار محتوا تنها ۷۷ درصد این خدمات در دسترس کاربران ایرانی گذاشته شده است.

موضوع دسترسی کاربران ایرانی به خدمات جستجو و ترجمه نیز به صورت ۱۰۰ درصدی نیست و گوگل ۹۵ درصد بیش از ۲۱ سرویس خود را در این بخش، در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است.

درهمین حال ۱۳ سرویس آماری و رصد از سوی گوگل ارائه شده که تنها ۶۲ درصد آن برای کاربران ایرانی فعال است.

در مورد ۱۱ سرویس مرتبط با مرورگرها که تاکنون از سوی کمپانی گوگل ارائه شده، ۸۲ درصد این خدمات در اختیار کاربران ایرانی است.

در زمینه سرویس های مبتنی بر نقشه نیز از میان ۱۰ سرویس ارائه شده، کاربران به ۸۰ درصد این خدمات دسترسی دارند.

به گزارش مهر، این درحالی است که دولت آمریکا و شرکتهای آمریکایی مدعی اند که کاربران ایرانی توسط دولت جمهوری اسلامی در استفاده از اینترنت محدود هستند. این ادعا در حالی است که طی یک ماه گذشته کمپانی های آمریکایی اپل و گوگل به بهانه تحریم علیه ایران، با حذف اپلیکیشن های ایرانی از بازارهای اپلیکیشن اپ استور و گوگل پلی، دسترسی کاربران ایرانی را به این برنامه های کاربردی مسدود کرده اند. از سوی دیگر، مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده است که ۹۰ درصد سرویس های کاربردی و کسب و کاری کمپانی امریکایی آمازون نیز در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 1 مهر 1396 ، کدخبر: 4093090 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
آمریکا تو هرجایی که بتونه تو مسایل ایران دخالت میکنه از انرژی هسته ای بگیر تا همین سرویس های گوگل. ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین