پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
اجرای طرح « شجره طبیه» برای کمک به محرومان در بین مردم خراسان جنوبی از استقبال بالایی برخوردار بوده که این امر نشان دهنده حس انسان دوستی مردم این خطه است.

شعار سال: اینجا باغ عاطفه ها است. جایی که درختان نیز عنوان «شجره طیبه» را با پلاک هایی بر خود حک کرده و هر بهار را برای خدمت به محرومان شکوفا می شوند. اینجا بر گلبرگ های درختان شبنم محبت می چکد چرا که با نیت انسان هایی پاک و بزرگ، محصولشان به دست فقرا می رسد.

اینجا در ۴۵ کیلومتری مرکز خراسان جنوبی است. جایی که ۶۴ اصله درخت زرشک و پنج اصله درخت عناب برای محرومان پلاک گذاری می شود و امروز را با جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) راهی روستاهایی می شویم که اگر چه به لحاظ مالی فقیر بوده اما به لحاظ عاطفه انسان های غنی و بی نیاز هستند و برای دستگیری از هم نوعان سر از پا نمی شناسند.

انسان هایی که خودشان اندک طعامی بر سفره داشته اما نبضشان هر لحظه به یاد دیگران می زند و رگ هایشان نیز از خون انسانیت لبریز است.

امروز را آمده ایم تا بگوییم ما اهالی سرزمین نیکوکاری هستیم و با پلاک کوبی درختان تحت اجرای طرح «شجره طیبه» به اثبات برسانیم که محرومان را هیچ گاه تنها رها نخواهیم کرد.

پلاک گذاری ۵۰ اصله درخت زرشک برای نیازمندان

حجت الاسلام علی محمدی یکی از افراد خیرخواه و خیری است که ۵۰ اصله درخت زرشک را برای محرومان پلاک کوبی می کند.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ درخت زرشک و ۸۰۰ درخت پسته دارم، می گوید: این باغ در ورثه بوده و دو سهم آب آن نیز به بنده تعلق دارد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در راستای اجرای طرح « شجره طیبه»، ۵۰ اصله درخت زرشک خود را به نام محرومان پلاک گذاری می کنم.

وی با بیان اینکه اهمیت کمک به محرومان در احادیث و روایات زیادی آمده است، می افزاید: در آیه ۳۴ سوره توبه نیز اشاره شده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِنَّ کَثِیرًا مِّنَ الأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلاَ یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید بسیاری از دانشمندان یهود و راهبان اموال مردم را به ناروا می‌خورند و [آنان را] از راه خدا باز می‌دارند و کسانی‌که زر و سیم را گنجینه می‌کنند و آن‌را در راه خدا هزینه نمی‌کنند ایشان را از عذابی دردناک خبر ده».

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه خدمت به خلق خدا، در فرهنگ تعالیم قرآن و عترت ارزش و ثواب فراوانی دارد، می گوید: کسب رضای خدا و کمک به هم نوعان، از مهم ترین اهدافم در این امر بوده است.

وی با بیان اینکه محصول این درختان مادام العمر در راه کمک به فقرا هزینه خواهد شد، می افزاید: امید است خداوند برکت بیشتری به محصولاتم داده تا بتوانم کمک بیشتری به نیازمندان کنم.

محرومان جزئی از خانواده ام هستند

حسین محمدی از دیگر افرادی است که ۱۴ اصله درخت زرشک خود را به نام محرومان پلاک گذاری می کند و در گفت و گو با خبرنگاران می گوید: این چهارده درخت را به نام چهارده معصوم برای کمک به نیازمندان اهدا می کنم.

وی در حالی که دستی بر کلاه حصیری سبز رنگش می کشد، می گوید: این درختان با زحمت و مشقت زیادی به محصول می نشیند و خوشحالم که می توانم محرومان را نیز در ثمره آن شریک کنم.

محمدی با بیان اینکه دارای پنج فرزند بوده و شغلم نیز کشاورزی است، می افزاید: هزینه زندگی خویش را از از ۵۰۰ اصله درخت زرشکی که دارم، تامین می کنم.

وی نیازمندان را جزئی از افراد خانواده اش می داند و می افزاید: امیدوارم خداوند محصولاتم را ثمره ای دهد تا بتوانم دایره کمکم را نیز افزایش دهم.

پلاک گذاری پنج اصله درخت عناب

حجت الاسلام محمد نوری نیز از دیگر افرادی است که به نیت پنج تَن، پنج درخت عناب را برای محرومان پلاک گذاری می کند.

وی با اشاره به اهداف خود پیرامون این امر خداپسندانه اش می گوید: دست گیری از نیازمندان نزد خداوند بالاتری ثواب را دارد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به احادیث و روایات پیرامون اهمیت کمک به دیگران بیان می کند: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی نیاز شود، در برابر، بهشت را بر او واجب می کند.

وی با بیان اینکه این احادیث نشان دهنده ثواب بالای کمک به محرومان است، می افزاید: امیدوارم بتوانم همواره از آنچه دارم به محرومان نیز کمک کنم.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ درخت عناب دارم که از این تعداد پنج درخت را مادام العمر برای کمک به محرومان پلاک گذاری می کنم.

پلاک گذاری بیش از شش هزار اصله درخت در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی هم در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: طرح شجره طیبه از دوسال گذشته در استان اجرایی می شود.

رضا سلم آبادی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح تفاهم نامه ای بین شورای زکات و فردی که محصول درخت را به محرومان می دهد، انعقاد شده و بر اساس نیت وی پلاکی بر درخت نصب شده که درآمد آن صرف محرومان می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح در خراسان جنوبی شش هزار و ۵۳۲ اصله درخت پلاک کوبی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: از محل طرح شجره طیبه تاکنون ۴۰ میلیون تومان درآمد داشته ایم که در راه کمک به فقرا هزینه شده است.

اگرچه خشکسالی های پیاپی راه کسب درآمد را بر کشاورزان و مردم خراسان جنوبی سخت و دشوار ساخته است اما هنوز انسان هایی در این خطه کویری وجود دارند که برای کمک به هم نوع خود از آنچه که دارند نیز دریغ نمی کنند. امید است بتوانیم ما هر کدام به سهم خودمان برای کمک به نیازمندان گامی استوار برداریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 4095172 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین