پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۰۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
اگر به تازگی دچار مشکل افت قدرت بینایی شده و نیاز به استفاده از عینک با شماره‌های بالاتر دارید، به کمک چند روش طبیعی می توانید بینایی خود را تقویت کنید.

شعار سال: کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند کاهش وزن، گرفتن رژیم لاغری و حتی جراحی کاهش وزن با تایید متخصص می‌تواند سبببهبود قدرت بیناییدرافراد شود.

این یافته حاصل پژوهش متخصصان دانشگاه‌های ملبورن استرالیا، لیدزبکت انگلستان درهمکاری با تیم‌های دانشگاهی از کشور‌های فنلاند، سنگاپور و هنگ کنگ در یک پروژه مشترک برای بررسی رابطه بین لاغری و بالارفتن قدرت بینایی است.کارشناسان اعتقاد دارند مشکلات سلامتی همچون چاقی، فشارخون بالا و دیابت می‌تواند سبب آسیب به چشم شود.

محققان دراین پژوهش وزن و قدرت بینایی ۲۰ داوطلب بزرگسال را قبل و بعد از لاغری با استفاده از رژیم غذایی، ورزش و جراحی مورد بررسی قرارداده و دریافتند درتمامی داوطلبان قدرت بینایی افزایش یافته است.براساس این مطالعه کاهش وزن می‌تواند آسیب به شبکیه چشم را کاهش دهد.

کاهش قدرت بینایی به عوامل مختلفی از جمله مطالعه درنور کم، تغذیه ناسالم، مطالعه و کار با وسایل دارای صفحه نمایش الکترونیکی، افزایش سن، اختلال‌های ژنتیکی، آسیب و ضربه به چشم، بارداری، سرطان چشم، مغز و پوست، بروز آب مروارید و آب سیاه چشم، دژنراسیون ماکولا و مواردی ازاین دست وابسته است، اما چاقی نیز یک عامل پنهان، اما اثر گذار دربروزضعف قدرت بیناییمحسوب می شود.

براساس تحقیقات، چاقی سبب بالا رفتن فشارخون در رگ و مویرگ‌های ظریف داخل چشم می‌شود و به این ترتیب موجب آسیب به شبکیه چشم و بروزمشکلات بیناییخواهد شد.

1-رژیم غذایی مخصوص تقویت بینایی2-با رژیم لاغری بینایی خود را تقویت کنید

با کاهش وزن و رعایت تناسب اندام، فشارخون در رگ‌ها متعادل شده، مشکل پارگی و آسیب به عصب‌های چشمی رخ نمی‌دهدهمچنین مادران باردار پس از اتمام بارداری باید باگرفتن رژیم غذایی مناسب، ورزش، تحرک و شیردهی وزن خود را به تنظیم کنند، زیرا امکان آسیب به بینایی دراین حالت وجود دارد.

کارشناسان براین اساس به افراد توصیه می‌کنند درکنارمصرف مواد غذایی حاوی کارتنوئید ازجمله هویج، کلم بروکلی، بلوبری و گوجه فرنگی وزن خود را درشرایط ایده آل نگهداری کنند تا دچار افتقدرت بینایینشوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 31 شهریور 96، کدمطلب:۶۲۵۲۹۰۵، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
انقدر روز به روز علم داره پیشرفت میکنه که ادم یک روز خبرهارو بررسی نمیکنه یه شیوه جدید یا یه طرح جدید به اثبات میرسه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
همیشه ورزش کردن درمان بیشتر بیماری های بشر بوده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین