پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: برنامه ریزی لازم برای برگزاری باشکوه مراسم «یوم العباس» انجام شده است.

شعار سال: جواد غم پرور شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای برگزاری مراسم باشکوه روز هشتم محرم گفت: در زمینه تأمین امنیت و همچنین پوشش تصویری و صوتی مراسم هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های حسینیه اعظم زنجان از ۳۰ شهریورماه شروع و تا یازدهم محرم ادامه داد: تمام هماهنگی و پیش بینی ها در حوزه امنیتی و نظامی، انتظامات، صوت، زمان بندی مراسم، استقرار نیروهای امدادی و اکیپ های ذبح انجام گرفته است.

غم پرور از فعالیت سه هزار و ۵۰۰ خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بیشتر برنامه ها در حسینیه اعظم زنجان پیش بینی شده است و این خادمین در بخش های مختلف فعالیت می کنند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: برنامه های حسینیه اعظم زنجان هر روز از ساعت ۲۰ شب با تلاوت قرآن کریم شروع می شود و تا ۲۳ با سخنرانی و مداحی مادحین شهر یوسف شبیری، گنج خانلو، کلامی،جواد رسولی، مهدی رسولی ادامه دارد.

غم پرور از سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حجت الاسلام علی خاتمی در شب هفتم محرم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: در همین راستا شب هشتم محرم آیت الله رئیسی رئیس تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان اوقاف کشور در حسینیه اعظم سخنرانی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: حسینیه در صبح تاسوعا و عاشورا برنامه دارد و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این برنامه ها پیش بینی شده است.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ما نتوانستیم از ظرفیت حسینیه اعظم استفاده کنیم، افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است ولی نتوانستیم استفاده لازم را ببریم و باید در بحث گردشگری مذهبی به جد وارد کار شویم.

غم پرور افزود: باید ستاد دهه محرم ۹۷ را در سال جاری تشکیل بدهیم و از امسال برنامه ها را برنامه ریزی و تدوین کنیم.

وی به طرح نذر نیابتی اشاره کرد و افزود: این طرح برای سومین سال توسط حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود و طی سال گذشته ۹۰۰ راس گوسفند نیابتی اهداء شد و در کشتار گاه ذبح شد که از این تعداد ۵۰۰ راس گوسفند خارج از استان بود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: اجرای این طرح جلوی بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشتی را می گیرد و باید این امر فرهنگ سازی شود تا ذبح گوسفند از کف خیابان ها جمع شود.

غم پرور به طرح توسعه حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و افزود: حسینیه اعظم از ۷۰۰ متر مربع زیر بنا و مساحت به ۲۰ هزار متر مربع مساحت و ۱۵ هزار متر مربع زیر بنا رسیده است و ۸۴ باب منزل و مغازه خریداری شده است.

وی به فعالیت های درالشفای حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: طی محرم سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۳۹ نفر به پزشک های عمومی و تخصصی درالشفاء ، ۷ هزار و ۴۳۷ نفر به دندانپزشکی، ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر به پرستاری، دو هزار و ۱۴۱ نفر به رادیو گرافی دندان، هزار و ۷۴۱ نفر به ماما و ۴۰ نفر به خدمات روانشناسی مراجعه کرده اند و در دهه محرم و همجنین در مناسبتهای مختلف ولادت امام حسین و ابوالفضل خدمات درمانی ارائه شده رایگان می باشد.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه ماه محرم در سال های آینده با فصل تابستان مقارن است، افزود: باید تمهیدات لازم برای اسکان گردشگران در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم گردشگران زیادی را جمع کنیم.

غم پرور با بیان اینکه در زیر ساخت ها مشکل داریم، افزود: باید حمایت لازم از حسینیه اعظم زنجان انجام گیرد ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: حسینیه اعظم زنجان برند است ولی از ظرفیتهای این مکان معنوی استفاده نشده و مغفول مانده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ابراز کرد: با توجه به برگزاری باشکوه دسته عزاداری حسینیه اعظم دستگاه های اجرایی و از جمله آموزش و پرورش آماده پذیرایی و اسکان از عزاداران هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 04 مهر 1396، کد مطلب:4098087 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین