پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین از آغاز برداشت محصول پسته از 653 هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عباس آقا علیخانی ضمن پیش‌بینی برداشت 651 تُنی پسته از 653 هکتار از باغات شهرستان قزوین، میانگین متوسط عملکرد این محصول را؛ 1.1 تُن در هکتار برآورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین با اشاره به اینکه؛ محصول پسته یکی از محصولات خشکباری ارزشمند محسوب می‌شود، تشریح کرد: کشت و تولید آن در باغات استان به هزار سال پیش در باغستان سنتی قزوین برمی‌گردد و قدمت دارد که بخش قابل‌توجه این باغات در باغستان سنتی به شکل کمربندی اطراف شهر قزوین را فراگرفته است.

وی تصریح کرد: محصول پسته قزوین با توجه به سبز بودن مغز آن و مقاومت به شرایط سخت محیطی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و قابلیت برند بودن را دارد.

علیخانی یادآور شد: این محصول با توجه به عمر طولانی و سازگاری بسیار بالا با شرایط کم‌آبی تنوع ارقام زیادی را دارد که می‌توان به کله بزی و قرمز پسته اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر کشت و پرورش این محصول در باغات با استقبال خوب باغداران استان روبرو شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان قزوین)، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 967-2491-5: www.qom.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین