پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سنگرسازان بی سنگر استان سمنان در دوران هشت ساله دفاع مقدس بیش از 25 هزار کیلومتر جاده و 2000کیلومتر خاکریز در جبهه های جنگ و در عملیات های مختلف ایجاد کردند.

شعار سال: سید حسن میرعماد در جمع ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین(ع) و یارانش اظهار کرد: ایثارگران جهادسازندگی استان سمنان در جگ تحمیلی عراق علیه ایران منشا خدمات زیادی بود.

وی با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ،انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان ضروری برشمرد و افزود: دفاع مقدس و واقعه عاشورا دو حادثه تاریخی در دو برهه زمانی مختلف هستند که پیوند عمیقی با یکدیگر دارند و از جهات مختلف با هم تشابه دارند .

وی خاطرنشان کرد: دو حادثه تاریخی عاشورا و دفاع مقدس باهدف دفاع از ارزش‌ها و حفظ اسلام و رضای خدا صورت گرفت و رزمندگان در هر دو جبهه باهدف پیروزی جبهه حق علیه باطل روبروی دشمن جنگیدند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای کربلا کانون عرفان و محبت الهی و سرشار از عشق شهادت بودند و باعلاقه و ایمان قلبی برای رضای خدا می‌جنگیدند و شهادت آرزوی قلبی آنان بود .

میرعماد با بیان اینکه امروز همه ما وظیفه‌ داریم تا فرهنگ دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را برای نسل جوان بازگو کنیم تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و جوانان را از هجمه فرهنگی دشمن آگاه کرد معرفی شهدا و راه و یاد آنان به‌عنوان الگو است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه جهادگران استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس خوب درخشیدند افزود: جهادگران استان سمنان در 22 عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند .

میرعماد خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از استان‌های پرتلاش در دوران دفاع مقدس در بحث جهاد بود و علی‌رغم اینکه در کشور جهادگران یک گردان داشتند و از استان سمنان باوجود جمعیت بسیار کم سه گردان جهادگر در دوران دفاع مقدس حضور داشتند .

وی گفت: جهادگران استان سمنان اقدامات بسیار مهمی را در دوران دفاع مقدس انجام دادند که ایجاد 25 هزار کیلومتر احداث جاده، یک هزار و 986 دهانه پل و 276 پناهگاه و زاغه مهمات از جمله اقدامات مهم و مؤثر جهادگران این استان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث چهار مورد باند فرودگاه از اقدامات دیگر جهادگران استان سمنان بود تصریح کرد: جهادگران استان سمنان در ایجاد 14 کیلومتر جاده سیدالشهدا در عملیات خیبر و همچنین احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه «س» و امام حسن مجتبی «ع» بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر هشت نقش داشتند .

میرعماد احداث یک هزار و 900 کیلومتر خاک‌ریز و 15 کیلومتر جاده رملی در مناطق مختلف جنگ تحمیلی را از دیگر اقدامات جهادگران استان سمنان برشمرد .

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس 118 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و تعداد یک هزار و 221 جانباز و مجروح و همچنین 14 نفر آزاده سرافراز نیز داشته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مسائل اقتصادی یکی از موضوعاتی که دشمن می‌تواند از ناحیه آن به کشور آسیب وارد کند افزود: باید تلاش کرد تا امروز کشور در بخش محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی برسد تا دشمن نتواند از این ناحیه آسیبی وارد کند .

میرعماد افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال است و ما امروز که وظیفه امنیت غذایی کشور را بر عهده‌داریم باید تلاش کنیم تا سهم اشتغال در بخش کشاورزی را بالابرده و در تولید محصولات مهمی مانند دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم .

وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه خودکفایی در بخش کشاورزی در استان و کشور در حال انجام است توسعه کشت دانه‌های روغنی است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اذعان به اینکه متأسفانه بیش از 90 درصد روغن موردنیاز کشور وارد می‌شود اظهار کرد: سیاست‌گذاری لازم برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور و در استان انجام‌شده و امیدواریم با تحقق این اهداف کشور در زمینهٔ دانه‌های روغنی نیز به خودکفایی برسد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان سمنان)، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 967-592-5: www.semnan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین