پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خسارت ۸۰ میلیارد تومان تاک‌داران استان از بیماری سفیدک انگور، گفت: برای جبران این خسارت، مصوبه‌ای ابلاغ نشد.
شعارسال: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به خسارت ۸۰ میلیارد تومان تاک‌داران استان از بیماری سفیدک انگور، گفت: برای جبران این خسارت، مصوبه‌ای ابلاغ نشد.

عبدالله یوسفی اظهار کرد: در سال گذشته آفت سفیدک انگور ۸۰ میلیارد تومان به تاکستان‌های خراسان شمالی خسارت وارد کرد که تاکنون تنها ۸۰۰ میلیون تومان و از محل منابع استانی برای کنترل این آفت هزینه شده است.

یوسفی گفت: در بخش خسارت‌های واردشده به محصولات کشاورزی تسهیلاتی پرداخت نمی‌شود چراکه بر اساس شاخص‌های سازمان مدیریت بحران، کشاورزان باید در این خصوص از بخش بیمه محصولات زراعی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستره خسارت در سال گذشته، پیگیری‌هایی برای دریافت تسهیلات از محل منابع مدیریت بحران انجام شد اما متأسفانه این امر به دلیل محدودیت منابع مالی دولت در دستور کار قرار نگرفت.

وی عنوان کرد: برای کمک به کشاورزان خراسان شمالی مصوب شده است تمام باغ‌های انگور امسال از محل منابع استانی بیمه شود و سهم باغدار به‌طور ۱۰۰ درصد از سوی دولت پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی استان گفت: برآورد خسارت‌ها انجام‌شده است.

یوسفی افزود: محصولاتی همچون کلزا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد خسارت شده که برای جبران این خسارت به کلزا کاران اعلام‌شده است اگر از بیمه مطالباتی دارند، امسال بدون اینکه پرداخت نقدی داشته باشند، کشت پاییزه خود را انجام دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 مهر 1396، کدخبر: 4098662 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین