پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه افزود: نترسیدن از عربده های دشمنان از پیام های روز عاشوراست و امام حسین(ع) با قیام خود آن را به مردم تفهیم کرد.

شعار سال: وی تاکید کرد: دلیل اینکه در حال حاضر استکبار جهانی به دنبال آن است که همیشه برای کشور ما مشکل ایجاد کند این است که به آن ها نه گفته ایم، وگرنه اگر آن ها را قبول و به آن ها اعتماد می کردیم آن ها به هیچ عنوان با ما کاری نداشتند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) و گریه کردن برای این امام بزرگوار خوب است، اظهار کرد: اما اگر مداحی سعی کند در سخنرانی های خود دروغی بگوید و با این روش اشک مردم را دربیاورد در حقیقت گناه کرده است.

یعقوبی ادامه داد: هیچ گاه وسیله رسیدن به هدف مقدسمان نباید نامقدس شود، در حقیقت اگر هدف مقدس است باید وسیله رسیدن به آن نیز مقدس باشد.

وی تصریح کرد: مداحان باید در عزاداری ها، خالص عزاداری کنند و چیزهایی را نگویند که در اسلام وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به جایی اینکه پول برای علامت خریدن صرف کنیم، پرچم بخریم. عزاداری در خیابان ها اشکالی ندارد اما نباید آرامش مردم را برهم بزنیم.طبل ها را کمی کوچک کنیم و در حقیقت باید در عزاداری های خود کمی دقت داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که عزاداری ها باید سه خاصیت داشته باشد، گفت: عزدارای ها باید به گونه ای باشد که علاقه مردم به اهل بیت را عمق ببخشد، عاشورا را با معرفت به مردم معرفی کند و از سوی دیگر این مجالس باید به ایمان مردم عمق ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم تا خرافات و موارد اضافی با عزدارای ها مخلوط نشوند.

وی با بیان اینکه باید دعای عرفه چاشنی عزدارای های امام حسین(ع) شود، تصریح کرد: در کنار دعای عرفه است که می توان سیاست این امام بزرگوار را به مردم گفت.

یعقوبی همچنین با اشاره به اینکه دشمن مستکبر هر روز و هر ساعت به دنبال آن است که برای کشور ما توطئه چینی کند، گفت: چرا طی چند روز اخیر موضوع رای گیری و همه پرسی را در منطقه کردستان عراق مطرح کردند؟

وی افزود: دلیل اصلی این امر این است که ان ها در جریان حمایت از پروژه تکفیری ها شکست خوردند و به نتیجه نرسیدند و به همین علت طرح همه پرسی در کردستان عراق را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه موضوع همه پرسی یک روزه به وجود نیامده و از قبل وجود داشته تا در صورت شکست خوردن از پروژه حمایت از تکفیری ها اجرایی کنند، ادامه داد: انتخاباتی که در آن هیچ ناظر بین المللی وجود نداشته نمی توان به آن انتخابات گفت.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: دشمنان شکست خوردند و خواستند با مطرح کردن این موضوع، در کنار ایران یک لانه زنبور ایجاد کنند تا در ایران، ترکیه و ... مشکل ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق یک موضوع کاملا استکباری است و مورد تایید نیست و شاید دشمنان می خواهند اسرائیل دوم تشکیل دهند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنند که با علم و معرفت پرورش یابند؛ علم خوب است اما اگر تذهیب و توحید در کنار آن وجود نداشته باشد، خانمان سوز است.

یعقوبی ادامه داد: از سوی دیگر دانشگاه ها نیز باید مهارت آموزی و مهارت افزایی کنند و علت اینکه جوانان ما می گویند کار نیست به دلیل آن است که به صورت کاربردی درس نخوانده اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا(استان خراسان شمالی)، تاریخ 6 مهر 96، کد مطلب: 967-1085-5: www.bojnourd.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین