پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 40 درصد بقاع امامزادگان استان فاقد هر گونه درآمد هستند به همین علت نگهداری و حفظ آنها بسیار دشوار است و سالیانه نیز حداقل 20 الی 30 میلیون تومان برای هزینه‌های یک خادم نیاز داریم.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم با تاکید بر اینکه افزایش تعامل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر قم به صورت ویژه دنبال می‌شود، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم برنامه‌های خود را در سطح استان دنبال کنیم باید هماهنگی لازم را با مجموعه‌های مختلف داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از بقاع امامزادگان استان قم به صورت ویژه نیازمند طرح‌های عمرانی هستند، امسال بازسازی پنج بقاع متبرکه را در دستور کار قرار داده‌ایم که هیچ کدام از آن ها درآمدی ندارند، این مباحث بار سنگینی را بر دوش اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم انداخته است به همین علت دستگاه‌های دیگر باید مشارکت لازم را با این مجموعه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم یادآور شد: 40 درصد بقاع امامزادگان استان فاقد هر گونه درآمد هستند به همین علت نگهداری و حفظ آن ها بسیار دشوار است و سالیانه نیز حداقل 20 الی 30 میلیون تومان برای هزینه‌های یک خادم نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز در جوار بقاع امامزادگان دنبال می‌شود، عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز تاکید داشتند بقاع متبرکه باید به قطب‌های فرهنگی شهر تبدیل شوند و فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهند اما تحقق این هدف نیازمند مشارکت مجموعه‌های مختلف است.

حسینی مقدم از اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی در بقاع متبرکه استان قم یاد کرد و گفت: یکی از این طرح‌ها بصیرت عاشورایی است که تا کنون در قالب این طرح مراسم های عزاداری مختلفی در آستان‌های امامزادگان استان قم دنبال شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) گفت: گاهی بیش از هزار نفر به منظور شرکت در برنامه‌های فرهنگی در این آستان مقدس حضور می‌یابند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۷۰۷۰۰۰۸۹۶، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین