پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تمام نقشه‌های آمریکا در خاورمیانه را بر هم زده است، گفت: تدابیر رهبری و تفکر انقلابی، آمریکا را ناکام کرده است.

شعارسال: علیرضا زاکانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: در آستانه سالروز شهادت شهید همدانی هستیم، در این روزها هم توفیقات بزرگی را توسط جریان مقاومت در منطقه شاهد هستیم.


وی با بیان اینکه به خود می‌بالم در خطه‌ای لب بر سخن می‌گشایم که فرزندش شهید همدانی از بنیانگذاران ایستادگی در مقابل داعش بود، گفت: دلیل عصبانیت آمریکا از ملت ایران این است که این ملت تلاش بیش از 200 ساله آمریکا برای ایجاد یک جهانی استعماری در محور این کشور را به بطلان کشیده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را از رسیدن به مطامع خود باز داشته است، گفت: هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، دو کشور آمریکا و شوروی همه کاره جهان بودند و دنیا را به دو قسمت بین خود تقسیم کرده بودند، این کشورها بر سر همه جا جز بر سر مقابله با انقلاب اسلامی اختلاف داشتند.

وی با اشاره به اینکه ایدئولوژی ایران اسلامی پیام آشکار اسلام ناب محمدی(ص) بود و به همین خاطر انقلاب اسلامی با آمریکا و شوروی مخالف بود، افزود: در هشت سال دفاع مقدس 42 کشور به عراق کمک می‌کردند و مزدوران عجین شدند تا علیه انقلاب اسلامی صف بکشند.

زاکانی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس ایستادگی ما در دنیای مادی بود و در دفاع مقدس این موفقیت را به دست آوردیم، افزود: هر کجا که احساس غرور نکردیم و احساس بندگی داشیم خداوند متعال نعمت خود را بر ما تجلی کرده و پیروز شدیم.

وی با اشاره به هشدار امام (ره) به گورباچف و فروپاشی شوروی گفت: گورباچف دید که شوروی چندی بعد فروپاشید.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن روز با فروپاشی شوروی نفس‌ها در سینه حبس شد و خیلی‌ها فکر کردند که نظم نوین جهانی با رهبری بوش پدر محقق شده است، افزود: 10 سال کوشش شد و تنها صدایی که با نظم نوین جهانی بوش مخالفت کرد و پیشتازی مخالفت را در دست گرفت، رهبر معظم انقلاب بود.

وی با بیان اینکه سال 80 به جمع‌بندی رسیدند که ما از خیر دنیا گذشتیم و منطقه خاورمیانه را باید مورد هدف قرار دهیم، گفت: به خاورمیانه حمله شد و بوش پسر با آغاز جنگ اعلام کرد که ما به دنبال خاورمیانه بزرگ هستیم، به افغانستان و عراق حمله کردند، در این بین تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاد ایران بود.

زاکانی با بیان اینکه حرکت ایران حرکت جدیدی را مقابل سیاستمداران قرار داد، افزود: کشورهای بعدی مورد طمع آمریکا، مصر و عربستان بودند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا عربستان را مورد هدف قرار داده بود تا با تجزیه منطقه‌ای که توسط  انگلیس تجزیه شده است، باز شاهد تجزیه کشورها باشد و در مقابل رژیم اسرائیل کشوری نباشد و بتواند منابع خود را تامین کند، که البته این نقشه به انجام نرسید.

زاکانی بیان کرد: آمریکا بیش از 3 هزار میلیارد دلار در افغانستان و عراق هزینه کرد و وقتی دل مردم این کشورها را با خود ندید، مجبور به واگذاری کشور به آنها شد.

وی با بیان اینکه تجربه سوم آمریکا حمله به جنوب لبنان بود، گفت: آمریکا وقتی آنجا نیز ناکام شد خانم رایس گفت ما دست از خاورمیانه کشیدیم و از 16 کشور چهار کشور سوریه، لبنان، عراق و ایران برای ما مهم است و خاورمیانه جدید را نیز در این بین نام بردند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه آمریکا این بود سال 85 پرونده عراق و لبنان و در برنامه بعد پرونده ایران را ببندد، اما ناکام شد، افزود: ایران اسلامی در منطقه نقشه آنها را برهم زد که بر آن شدند در سال 87 در غزه موفق شوند اما باز نتوانستند.

وی با اشاره به اینکه بعد از این جریان منطقه را با غده سرطانی و ضد اسلام و اسلام‌نمای داعش مشغول کردند و عنوان کردند این تهاجم 30 سال طول خواهد کشید، گفت: هدف اصلی آنها ایران بود اما تصور نمی‌کردند نقطه مقاومت موفق شود.
 
زاکانی با اشاره به اینکه آنچه در شمال عراق مشاهده می‌کنید برگه جدیدی است، افزود: در عراق تجربه ناکام خود را دوباره به جریان درآورده‌اند و به دنبال تجزیه هستند.

وی با بیان اینکه ایران برهم‌زننده تمام نقشه‌های آمریکا بوده است و به همین دلیل به شدت عصبانی هستند، اضافه کرد: تا زمانی که امام (ره) بودند، منادی مسیر ایشان بودند، بعد از ایشان نیز رهبری معظم انقلاب پرچم را نگه داشته و آمریکا را شکست دادند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی به ناکامی‌های آمریکا در منطقه نگاه می‌کنید محور و اساس شکست این حرکت به واسطه تفکر انقلابی، روحیه انقلابی و جامعه انقلابی است.

وی با بیان اینکه جامعه انقلابی تمام داشته‌های خود را برای انقلاب هزینه کرد، اوج تجلی آن را در دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس یک گنج و گنجینه ناتمام است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ارزش دفاع مقدس این بود که مردم تمام داشته‌های خود را بر کف دست گرفته و در پیشگام الهی گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر ما در مسیر انقلاب بمانیم که البته خواهیم ماند، اگر اندیشه و تفکر متجلی دفاع مقدس و آن فرهنگ را در اطراف خود احیا کنیم و اگر فرهنگ عاشورا را پیشه کنیم مشکلات از بین خواهد رفت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در سطح منطقه موفق هستیم اما در داخل با وجود توفیقات، مشکلاتی داریم که راه حل آن برگشت به فرهنگ اسلامی و عاشورایی و امید به داشته‌های انقلابی و عدم توجه به غرب است.

وی گفت: ما تمام وسایل ساختن را داریم اما به شرط اینکه به فرهنگ انقلابی بازگردیم، در این ایام عاشورایی با بازخوانی حوادث کربلا و عبرت ها خود را برای ساختن  آماده کنیم.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار 8 مهر 96، کدخبر: 553369، www.jahannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین