پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
استاد حوزه علمیه قم در همدان با بیان اینکه عاشورا جریان هدایتگر دائمی برای بشریت است گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) و یاران ایشان اگر با معارف ناب حسینی همراه باشد، یک تفکر جریان ساز می‌شود.

شعار سال: حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، در مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان با تاکید بر ضرورت تبیین پیام‌های عاشورا اظهار داشت: امام حسین(ع) یک تفکر جریان ساز است که باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

شعبانی بیان کرد: باید تفکر جریان ساز امام حسین(ع) و یاران عزیزش را به خوبی مورد مطالعه قرار داده و در راه سنخیت با آنها تلاش جدی داشته باشیم، چرا که عاشورا جریان هدایتگر دائمی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث معارف عاشوراگفت: گریه و عزاداری بر مصیبت‌های وارد شده بر امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بسیار مطلوب است که اگر با معارف ناب حسینی همراه باشد تفکر جریان ساز می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه باید تفکر جریان ساز امام حسین(ع) و یاران عزیزش را به خوبی مورد مطالعه قرار دهیم عنوان کرد: باید در راه سنخیت با تفکر جریان ساز امام تلاش جدی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه چرا که عاشورا جریان هدایتگر دائمی است تصریح کرد: یاران امام حسین (ع) بالاترین سنخیت را نسبت به ایشان داشتند، چرا که خدایی را که فرا می‌خواندند، دعایشان و هدفشان با امام(ع) یکی بود.

این مسئول افزود: محبت یکی از جاذبه‌هایی است که باعث سنخیت می‌شود تا جایی که در روایت به این امر اشاره شده کههر کس با آن‌چه در دنیا به آن تعلق و محبت داردبا همان در قیامت محشور می‌شود.

شعبانی اظهار داشت: اگر محبت را در معیت با معرفت نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشیم، به سنخیت با آنها درآمده و اعمال و رفتارمان را با آن‌ها تنظیم میکنیم تا به یاری خداوند در قیامت هم با این بزرگان محشور شویم.

وی بیان کرد: اصحاب امام حسین(ع) به سنخیت با ایشان در آمده تا توانستند در صحرای کربلا ایشان را یاری دهند و ما هم اگر میخواهیم امام زمان(عج) را یاری کنیم باید اعمالمان را با ایشان تنظیم کرده تا بتوانیم همواره در رکاب حضرت باشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:1533418، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین