پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۵۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
بینایی بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان – بیش از ۱۲ میلیون نفر در آمریکا – بوسیله عمل جراحی لیزیک بهبود یافته است. در این بین افراد از موقعیت شغلی و جایگاه‌های مختلف به کارایی این روش در بهبود کیفیت زندگیشان، از طریق بهبود توان بینایی بدون دردسرهای عینک یا لنز، اعتقاد دارند. اما آیا چشم پزشکان عمل جراحی لیزیک را در مورد خودشان یا بستگان نزدیکشان نیز توصیه می‌کنند؟

شعار سال: بینایی بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان – بیش از ۱۲ میلیون نفر در آمریکا – بوسیله عمل جراحی لیزیک بهبود یافته است. در این بین افراد از موقعیت شغلی و جایگاه‌های مختلف به کارایی این روش در بهبود کیفیت زندگیشان، از طریق بهبود توان بینایی بدون دردسرهای عینک یا لنز، اعتقاد دارند. اما آیا چشم پزشکان عمل جراحی لیزیک را در مورد خودشان یا بستگان نزدیکشان نیز توصیه می‌کنند؟

عمل جراحی لیزیک برای اصلاح عیوب انکساری چشم مدت زمان زیادی است که بکار برده می‌شود. استفاده از لیزر برای رفع عیوب انکساری از سال ۱۹۹۵ مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده و از آن زمان تاکنون این تکنولوژی راه طولانی را سپری کرده است. در طی این سالیان این روش توسعه یافته و امن‌تر و کارآمدتر شده است. استفاده از لیزر برای رفع عیوب بینایی نه تنها کارایی خود را اثبات کرده است، بلکه ایمنی و دقت آن نیز در مطالعات مروری مختلف، که بر روی کاندیدهایی مناسب صورت گرفته، گزارش شده است. همچنین بررسی‌های متاآنالیز در مقاله‌های مختلف نشان می‌دهد که ۹۵.۴% از افراد پس از عمل جراحی لیزیک از نتیجه کار راضی بوده‌اند.

طی گزارش انتشار یافته در مجله Journal of Cataract and Refractive Surgery در سال ۲۰۱۵، که دربرگیرنده ۲۵۰ جراح لیزیک بوده است، این متخصصان بطور بی قید و شرط کارایی عمل جراحی لیزیک در بهبود بینایی را تایید کردند. اکثر این متخصصان شخصا عمل لیزیک انجام داده بودند و این عمل را برای خانواده خود نیز توصیه کردند. در این مطالعه بیش از ۶۰% متخصصان قبلا جراحی عیوب انکساری انجام داده بودند و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها انجام جراحی عیوب انکساری را برای خانواده خود نیز توصیه می‌کردند. این متخصصان تجربه کافی و لازم برای داوری اثربخش بودن عمل لیزیک را داشته و توصیه این عمل برای اعضای خانواده‌شان نشان می‌دهد که از نظر آن‌ها عمل جراحی لیزیک کاملا ایمن، موثر، ارتقاء دهنده کیفیت زندگی و حتی مقرون به صرفه در مقایسه با روش‌های کمتر موثر مانند عینک و لنز است.

همچنین طبق بررسی دیگری که در سال ۲۰۱۲، بر روی جامعه جراحان عیوب انکساری و آب مروارید آمریکا (ASCRS) صورت گرفته است: حدود ۲۵% اعضای ASCRS شخصا برای رفع عیوب انکساری از عمل جراحی لیزیک استفاده کرده بودند. ۵۶% این متخصصان در یکی از بستگان نزدیکشان عمل جراحی عیوب انکساری صورت گرفته بود و ۲۸% از آنان نیز همسرشان عمل جراحی لیزیک انجام داده بودند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت لینکدین ، تاریخ انتشار ---، کدمطلب: ---- ، www.linkedin.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
چقدر این عمل واقعا یهو تو مملکتمون پا گرفت و همه بهش رو اوردن..خیلی دلم میخواست ببینم نظر دکتر ها راجع بهش چیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
0
0
ای کاش این عمل یکم ارزان تر بود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین