پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در تاسوعا و عاشورای امسال ۷۲۳ نفر نذر خون داشتند که در مقایسه با ایام محرم سال گذشته که ۱۳۰ نفر بودند رشد چشمگیری داشته است.

شعار سال: ابراهیم سلطانیان با اشاره به اینکه طرح «نذرخون» نخستین‌بار در سال 74 در کرمانشاه آغاز شد، اظهار داشت: پس از اجرای طرح «نذرخون» در کرمانشاه دیگر استان های کشور نیز از این طرح استقبال و چندست که در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در ایام محرم سال گذشته 130 نفر در طرح «نذرخون» شرکت و خون خود را اهدا کردند، گفت: امسال در روز تاسوعا 307 واحد و در روز عاشورا 416 واحد خون اهدا شده که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

سلطانیان با اشاره به اینکه مردم باید در ایام محرم نذر خون را مدیریت کنند، بیان کرد: با توجه به هزینه‌های بسیاری که برای کیسه‌های خون صرف می‌شود، بهتر است خون‌های اهدایی در مدت طولانی‌تری اهدا شود.

وی عنوان کرد: فرآورده‌های خونی دارای طول عمر متفاوت هستند به طور مثال پلاسما دارای عمر یکساله، گلبول قرمز عمر یک ماه و پلاکت عمر سه تا پنج روزه است و پلاکت بعد از این مدت غیرقابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه اهداکنندگان این عمل انسان‌دوستانه خود را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول نکنند زیرا با استقبال بیش از نیاز استقبال‌‌کنندگان فرآورده‌ها بعد از سه روز دیگر قابل استفاده نبوده و برای سه روز بعد اهداکننده‌ای وجود ندارد.

سلطانیان از مدیریت اهدای خون در ایام محرم در کرمانشاه خبر داد و افزود: در این ایام از تمامی کسانی که برای اهدای خون مراجعه کرده و موفق به اهدا نشده‌اند ثبت نام به‌عمل خواهد آمد و این عزیزان تا پایان ماه صفر برای ادای «نذرخون» زمان خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح «نذرخون» مردم برای اهدای خون داوطلبانه حضور بیشتری در ایام سال دارند، گفت: در این سال ها میزان اهدای خون در سراسر کشور رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ماه رمضان نیاز به اهدای خون بیش از سایر زمان‌ها است و گروه‌های خونی منفی نیز بیشترین نیاز به اهدا را در استان دارند، اظهار کرد: اهداکنندگان خون به دسته‌های مختلفی از جمله بانوان، بار اولی، مستمر و باسابقه تقسیم می‌شود و استان کرمانشاه در زمینه اهدا از جمله استان‌های موفق است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 1534430: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین