پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
چهارمین همایش «محمد را دوست دارم» به همت مجمع تقریب مذاهب در دانشگاه لندن برگزار شد.

شعارسال: مجمع تقریب مذاهب اسلامی جمعه شب میزبان شمار زیادی از دوستداران نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در چهارمین همایش «محمد را دوست دارم» در دانشگاه لندن بود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدعلی شمالی رئیس مرکز اسلامی انگلیس در این همایش، به بررسی ابعاد رحمانیت خداوند در آیه های مختلف قرآن کریم اشاره کرد و گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم» اصلی ترین پیام رحمانیت خداوند در قرآن است و در تمام سوره ها به استثنای سوره توبه آورده شده است.

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در ادامه با بیان اینکه، حضرت محمد (ص) میراث دار صفت رحمانیت خداوند است، گفت: پیامبراسلام (ص) توانست با خوشرویی و آرامشی که خداوند به ایشان عنایت کردند، فرهنگ جامعه زمان خود را تغییر دهد و این تغییر از دیگر معجزات پیامبر اسلام (ص) است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شمار دیگری از سخنرانان در این همایش نیز درباره چهره اسلام رحمانی و معرفی درست پیام آور رحمت سخنانی را ایراد کردند.

شرکت کنندگان با ابراز انزجار از اقدامات گروه های افراطی، به ویژه گروه تروریستی داعش که سبب خدشه دار شدن چهره اسلام شده اند، اعلام کردند که این اقدامات با پیام رحمانی پیامبر اسلام (ص) در تضاد است.

در این همایش که ازجمله فعالیتهای برون مرزی مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی است، کلیپ هایی با موضوع رحمانیت دین اسلام و نیز تک خوانی هایی با مضمون عشق به خدا و پیامبرش پخش شد.

چهارمین سلسله از همایش های «محمد را دوست دارم» همزمان با هفته وحدت سال جاری در شهر های گلاسکو، لستر، لیدز نیز برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 27 دی 1394، کدمطلب: 3026554، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین