پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت: سالانه ۳۵۰ تن محصولات باغی در شهرستان بدره تولید می شود.

شعار سال: اصغر باباخانی اظهار داشت: برنامه های متنوعی توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بدره در دست اقدام است تا نسبت به توسعه باغات در اراضی شیب دار و همچنین گسترش کشت گلخانه ای اقدام کنیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم دراین باره گفت: مکان یابی اراضی مستعد جهت باغات دیم با بررسی های کارشناسی انجام شده است و اقلام مناسب و متناسب با آب و هوای منطقه و نوع خاک موجود ،مشخص شده اند.

وی گفت: در راستای توسعه کشت های متراکم و تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل و برای افزایش بهره وری منابع آب و خاک ، مجتمع ده هکتاری گلخانه ای بدره در حال ساخت است.

مدیر جهاد کشاورزی بدره به اهمیت این طرح اشاره کرده و اضافه کرد: در این مجتمع بزرگ که صنایع تبدیلی نیز در آن پیش بینی شده است محصولات صیفی ،سبزی جات و فرآوری محصولات به صورت زنجیره اولید از مزرعه تا سفره صورت خواهد گرفت.

وی سطح باغات موجود در بدره را ۱۳۰ هکتار عنوان کرد و اظهارکرد: در این مساحت از باغات بدره محصولات خاص مناطق معتدله و نیمه گرمسیری با نیاز سرمایی پایین شامل انار ،هلو،انگور، آلو،گوجه سبزو دیگر اقلام محلی کشت می شوند.

وی گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ تن محصولات باغی مختلف از بدره به بازار روانه می شود که از ارزش اقتصادی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

توسعه کشت پسته و زعفران در شهرستان بدره

باباخانی تاکید کرد: استفاده صحیح از نهاده های کشاورزی مانندکودهای مختلف و سموم لازم ،مبارزه تلفیقی با آفات و امراض و نظارت مستمر کارشناسان بر امور جاری از جمله مواردی است که در جهت افزایش بهره وری در باغات سطح شهرستان صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به ارزش افزوده بالا درکشت اقلامی مانند زعفران وپسته توسعه و حمایت از تولید این دو محصول در بدره درحال انجام است.

وی گفت: یک هکتار از باغات پسته در شهرستان به باردهی رسیده است و کشت زعفران در سطح دو هکتار از زمین های بخش هندمینی و مرکزی انجام شده است .

باباخانی درمورد کشت پیاز زعفران گفت: بستگی به شرایط مناطق مختلف ،کشت پیاز زفران از مرداد تا مهرماه در زمین های مناسب انجام می شود و چون این پیاز در شرایط مناسب تا ۱۰ سال هم می تواند محصول دهد ،نیازی به تجدید کشت در سنوات بعدی نخواهد داشت.

بدره دارای ۱۲هزار هکتار زمین کشاورزی است که ۶۰۰هکتار آن زمین آبی و ۱۱هزار و ۸۰۰ هکتار نیز زمین دیم هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 11 مهر 96، کد مطلب: 4103032: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین